Onko kukaan saanut vahvempaa lääkettä närästykseen?
Moi!
Olen 15.rv:lla, ja kärsinyt koko aikuiselämäni (nyt olen siis 33v, ja 15-vuotiaana alkoi) refluksitaudista. Raskausajan hormonit vain pahentavat närästystä aivan kammottaviin mittoihin, tällä hetkellä niin, että luulen pahoinvoinnin jo vähitellen muuten väistyneen, mutta ruoanpalat suuhun tuova närästys tuo tietty sitte oksennuksenkin. En pysty syömään tai juomaan yhtään mitään ilman että heti kohta tulee ylös hirvittäviä röyhtäilyjä, joskus siis ruokaakin. Olen syönyt vaivaan Rennietä ja Antepsinia, jotka ovat kuin karkkia popsisi. Eivät tehoa millään lailla, ja alan olla todella poikki tähän oloon. Sanomattakin on selvää, ettei asiakaspalvelussa työskentely ole herkkua juuri nyt, vaikkakin pystyn juuri ja juuri olemaan töissä 5 vkon sairasloman jlk.
Kysymykseni kuuluukin, onko kukaan kroonisesta refluksivaivasta kärsivä saanut happosalpaajia kuten Losec, Somac tai Nexium vaivoihinsa näin raskausaikana. En millään haluaisi syödä mitään mikä saattaisi olla haitallista sikiölle, jaksamiseni alkaa vain olla äärirajoilla, kun koko ajan närästää. Mulla on neuvolalääkäri ke:na, ja olis kiva kuulla onko kukaan muu saanut helpotusta kyseisistä tai vastaavista lääkkeistä.
Kiitos jo etukäteen,
tiriro
Kommentit (5)
kannattaa tosiaan kysyä neuvolalääkäriltä.
Mutta itse olen saanut avun närästykseen käsikaupan nestemäisestä Gavisconista, se toimii paljon paremmin kun mitkään " pillerimalliset" .
Ehkä tästä olisi apua ennen kun pääset sinne lääkäriin.
Toivottavasti saat avun vaivaan, närästys on hirveetä...
Piqu 38+0 (neljäs pullo Gavisconia menossa tässä raskaudessa...)
Hei!
Mulla todettiin refluksintauti syksyllä -05 ja jo alkuraskaudesta kävin sairaalassa päivystyksessä ylämahakipujen vuoksi. Silloinen päivystävä lääkäri ohjasi minut gynelle, joka kirjoitti reseptin Ranixal 150mg poretabletteihin. Ne olivat kyllä taivaanlahja. Käytän niitä vain tarpeeseen, eli kun närästys alkaa vaivata. Lääkkeenoton jälkeen menee taas pitkän aikaa, ettei minkäänlaisia oireita edes ole.
Lievempiin oireisiin olen käyttänyt myös tuota aiemman kirjoittajan mainitsemaa Gaviscon:ia ja nimenomaan nestemäisenä. Se oli myös gynen suosittelema.
Viimeksi kun kävin Ranixalia ostamassa, apteekista suositeltiin halvempaa (Ranitidin Sandoz 150mg), täysin vastaavaa ja vaihdoin siis siihen. Säästöä tuli melkein 10¿.
Ennen raskautta mulla oli " kohtauslääkityksenä" Somac 40mg.
Toivottavasti tästä ois nyt jotain apua. Voit ainakin kysellä noista mainitsemistani lääkkeistä omalta gyneltäsi, josko jokin sopisi sinullekkin.
Mukavaa odotusaikaa toivottaen
StayAtHomeMom 32+1
Itse viikolla 34+4 ja alkoi viime tiistaina elämäni hirveimmät närästys kohtaukset. rennie ei tehonnu. yöllä en voinu oikein nukkua.
piimää vedin ja kaikkea kokeilin. oksennus meinas lentää joka yö.
ei ku päivystykseen ja kerroin oireista, missä kipu tuntui, itsellä se tuntui ylävatsalla tuli aaltoilevana. lääkäri käski ostaa apteekista Novaluzid liosjuomaa ja TAIVAS!!!!!!!!!! tuntui että taivaaseen pääsin :) kivut poissa, se auttaaaaaaa! tunti ruokailun jälkeen otetaan ja ennen nukkumaan menoa. voin suositella lämpimästi! maksaa noin 12¿ se pullo!!!
Kai kirjotettiin noin. Mutta kuitenkin lääkäri sanoi että ovat turvallisia, kun on niin kauan olleet myynnissä ja niitä on riittävästi tutkittu. Ehkä ne vähän helpottivat, mutta suurin syy on kuitenkin raskausaikana refluksian/närästyksen pahennukseen se, että vauva painaa mahaa kasaan ja happo väistämättä kulkee ylöspäin. Eli ei mulla lähtenyt närästys kuin vasta synnytyksen jälkeen (kaksoset).
...josko joku huomais:)
tiriro