Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylilääkärit kauhuissaan: Poikkeuksellisen voimakas influenssa-aalto tulossa! Lääkärit muistuttavat, että influenssa on täysin eri asia kuin kuumeflunssat. "Influenssa voi olla erittäin vakava tauti." Kannattaako ottaa rokotus vai sairastaa ilman suojaa???

Sairaalahoito
15.09.2022 |

"Husin infektiotautien ylilääkäri Asko Järvisen mukaan asiantuntijapiireissä on arveltu, että kauden 202223 influenssa voi olla voimakkaampi kuin influenssa-aallot ennen korona-aikaa."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f8eb1a70-f0ed-4862-a0fb-82125…

Kaikkien aikojen influenssa-aalto tulossa! :O Moni influenssaa sairastamaton joutuu kokemaan influenssan. :( Aiotteko saada rokotuksen vai sairastaa ilman suojaa?

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HuoH

Vierailija
102/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

antaa tulla vain. yhtään rokotusta en ota flunssan takia, siitä selviää nenäliinalla.

Flunssa ei tarkoita samaa kuin influenssa. Miten tämä ei vieläkään ole ihmisille selvinnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sairastaa influenssa yleensä joka kevät. Joskus voi olla onnekas ja säästyä vuosi välistä. Influenssan tunnistaa flunssasta oireiden perusteella. Nokka ei vuoda, eikä aivastuta. Kurkku saattaa olla kipeä. Väsyttää ja korkea kuume toki kuuluu oireisiin.

Vierailija
104/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen ottanut influenssarokotuksen ja otan nytkin. Tottakai. Miksi tahtoisin rankan taudin.

milloin alkavat rokotukset ???  

Vierailija
105/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massahysteriapäällevaikkaväkisin kirjoitti:

Me kuollaan kaikki 😯😱

Tämä.

Vierailija
106/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä huoleta. 50 v. olen pärjäillyt tämän kanssa. Ihan eri asia kuin Korona, mielestäni.

Vierailija
107/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sairastaa influenssa yleensä joka kevät. Joskus voi olla onnekas ja säästyä vuosi välistä. Influenssan tunnistaa flunssasta oireiden perusteella. Nokka ei vuoda, eikä aivastuta. Kurkku saattaa olla kipeä. Väsyttää ja korkea kuume toki kuuluu oireisiin.

HUS:n neurokirurgi kertoi että useimmat sairastavat influenssan elämänsä aikana - ei kaikki. Sairastettu influenssa näkyy potilaan aivoista, koska influenssa aiheuttaa aivoihin vaurioita.

Itsekin ajattelin että influessa on sairastettu useasti, mutta työterveyshuollossa tehdyt testit oli aina negatiivisia. Sitten erään kerran v. 2016 tuli aivan käsittämättömän kipeäksi. Lääkäri arvasi, että nyt on oikeasti influenssa ja A-influenssahan sieltä löytyi testissä. Se olikin ihan erilainen tauti kuin muut, ihan ensi hetkistä alkaen. Kuume puolessa tunnissa yli 40 astetta ja olo aivan järkyttävän sairas. Myöhemmin jouduin sairaalaan (kuume jo 41) ja siellä vointi vain heikkeni ja lopulta hengitystäni avustettiin teholla monta viikkoa ja olin nukutettuna. Sen jälkeen pitkä kuntoutus, koska piti oppia taas istumaan ja kävelemään ja saada painoakin takaisin. Keuhkot jäivät heikoiksi tuosta taudista ja tasapainohäiriö. Ikää oli 37 vee silloin, perusterve olin vielä silloin ja ei ylipainoakaan.

Vierailija
108/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo aika varattuna. Kerran olen oikein kunnon influenssan sairastanut ja siitä jäi muistoksi mm. astma. En halua kokeilla uudestaan. Lisäksi nykytutkimus osoittaa, että jokainen sairastettu infektiotauti kasvattaa esim. muistisairauksien ja parkinsonin taudin riskiä. Jos tuota kuormaa on mahdollisuus ehkäistä yksinkertaisella rokotuksella, niin todellakin teen niin. 

Vierailija
109/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUS:n neurokirurgi kertoi että useimmat sairastavat influenssan elämänsä aikana - ei kaikki. Sairastettu influenssa näkyy potilaan aivoista, koska influenssa aiheuttaa aivoihin vaurioita.

Itsekin ajattelin että influessa on sairastettu useasti, mutta työterveyshuollossa tehdyt testit oli aina negatiivisia. Sitten erään kerran v. 2016 tuli aivan käsittämättömän kipeäksi. Lääkäri arvasi, että nyt on oikeasti influenssa ja A-influenssahan sieltä löytyi testissä. Se olikin ihan erilainen tauti kuin muut, ihan ensi hetkistä alkaen. Kuume puolessa tunnissa yli 40 astetta ja olo aivan järkyttävän sairas. Myöhemmin jouduin sairaalaan (kuume jo 41) ja siellä vointi vain heikkeni ja lopulta hengitystäni avustettiin teholla monta viikkoa ja olin nukutettuna. Sen jälkeen pitkä kuntoutus, koska piti oppia taas istumaan ja kävelemään ja saada painoakin takaisin. Keuhkot jäivät heikoiksi tuosta taudista ja tasapainohäiriö. Ikää oli 37 vee silloin, perusterve olin vielä silloin ja ei ylipainoakaan.

Jos näin snaoo, niin valehtelee. Lopettakaa jo tämä paskanjauhaminen.

Vierailija
110/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitä influenssa-aaltoa voisi hiukan lieventää antamalla maskisuosituksia ja rajoittamalla väenkokoontumisia? Näiden toimienhan on viimeisen 2,5 vuoden aikana todettu vähentävän influenssatartuntoja.

Suksi nyt vi........ . Suomen hallitus pitäisi haastaa oikeuteen koska suomessa korona toimet oli täysin yliliioiteltuja.

Vierailija
111/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona alkoi Aasiassa 2019 vuoden lopussa, niin Kiinalainen lääkärini soitti ja sanoi, äkkiä tänne anna keuhkoputken tulehdukseen rokottee, en silloin ymmärtänyt vielä mitä menee ja missä lääkäri selvitti tuleva virus iskee keuhkoihin se on tavallista ,rokote auttaa suojaa, jep nyt on kolme vuotta Covid pyörinyt ja perhe on sälynyt,perhe otti saman rokotteen, tuttu apteekkari kehoitti ostamanmyös Quercetin tabletteja, se tappaa Coronan ja tavis flunssan, hän selvitti ,kyseessä on vain pahempi virus jos jo on saanut viruksen tai flunssan se auttaa selviytymään nopeammin se eliminoi myös myrkkyjä kehosta, ammattini vuoksi joudun liikkumaan paikoissa jossa on aina ihmisiä ja tietämättään Coronaa sairastavat ystävät ovat kuskanneet sen minulle, mutta olen ollut ainoa ryhmästä joka on säilynyt sairastumatta, samoin perhe, taidatko tuon selittää. en ole sen pyhempi kuin muutkaan, moni rokotetuista ystävistä on sairastanut taudin jo 2x ja vasta silloin on mennyt mun neuvot päähän ja kysyvät mikä niiden tablettien ni8mi taas olikaan.

Vierailija
112/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.. en ole koskaan ottanut mitään muita "ylimääräisiä" rokotteita kuin nyt koronarokotteen, en ole jostain syystä sairastunut koskaan (tietääkseni) influenssan ja normaali flunssakin iskee todella harvoin, yleensä virun puolikuntoisena jos joku vaivaa.

En tiedä olenko superimmuuni kaikelle vai kuolenko joskus yhtäkkiä johonkin flunssaan. Ihmetyttää.....

Kuitenkin noista aiemmista syistä päädyn tälläkin kertaa olemaan ottamatta influenssarokotusta.

PS. En ole vieläkään kokenut koronaa, vaikka olen monesti ollut (siis tietämättä tietenkään) muutaman päivän päästä sairastuneen ihmisen seurassa.

En minäkään ole koskaan mitään flunssapiikkejä hakenut. En edes muista, milloin viimeksi olen ollut lenssussa. On siitä ainakin useampi vuosi.

Ihan perusflunssia sitä ennen ollut. Valkosipulilla, särkylääkkeellä ja Jaffalla on pärjätty.

Vierailija
113/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kunnassa ketutti, kun suositellaan otettavan korona-tehoste samaan aikaan kuin influenssa. Korona-rokoteaikoja on tämän kuun loppuun, muttei ensi kuussa. Influenssarokotteita tulossa ehkä joskus ensi kuussa. Ota siinä sitten samaan aikaan...

Vierailija
114/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koronapiikkejä mulle kirjoitti:

Corona alkoi Aasiassa 2019 vuoden lopussa, niin Kiinalainen lääkärini soitti ja sanoi, äkkiä tänne anna keuhkoputken tulehdukseen rokottee, en silloin ymmärtänyt vielä mitä menee ja missä lääkäri selvitti tuleva virus iskee keuhkoihin se on tavallista ,rokote auttaa suojaa, jep nyt on kolme vuotta Covid pyörinyt ja perhe on sälynyt,perhe otti saman rokotteen, tuttu apteekkari kehoitti ostamanmyös Quercetin tabletteja, se tappaa Coronan ja tavis flunssan, hän selvitti ,kyseessä on vain pahempi virus jos jo on saanut viruksen tai flunssan se auttaa selviytymään nopeammin se eliminoi myös myrkkyjä kehosta, ammattini vuoksi joudun liikkumaan paikoissa jossa on aina ihmisiä ja tietämättään Coronaa sairastavat ystävät ovat kuskanneet sen minulle, mutta olen ollut ainoa ryhmästä joka on säilynyt sairastumatta, samoin perhe, taidatko tuon selittää. en ole sen pyhempi kuin muutkaan, moni rokotetuista ystävistä on sairastanut taudin jo 2x ja vasta silloin on mennyt mun neuvot päähän ja kysyvät mikä niiden tablettien ni8mi taas olikaan.

Oli tuo korona ihmeellinen tauti. Sitä ei tiedä sairastavansa ilman testiä. Voi jeesus!

Vierailija
115/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei koronapiikkejä mulle kirjoitti:

Oli tuo korona ihmeellinen tauti. Sitä ei tiedä sairastavansa ilman testiä. Voi jeesus!

EK ja SAK ei antanut kenenkään nimeä, kuka suosittelee monennettakohan piikkiä. Nyt sieltä omalla naamalla ja nimellä suosittelemaan. Kenen kantti kestää?

Vierailija
116/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.. en ole koskaan ottanut mitään muita "ylimääräisiä" rokotteita kuin nyt koronarokotteen, en ole jostain syystä sairastunut koskaan (tietääkseni) influenssan ja normaali flunssakin iskee todella harvoin, yleensä virun puolikuntoisena jos joku vaivaa.

En tiedä olenko superimmuuni kaikelle vai kuolenko joskus yhtäkkiä johonkin flunssaan. Ihmetyttää.....

Kuitenkin noista aiemmista syistä päädyn tälläkin kertaa olemaan ottamatta influenssarokotusta.

PS. En ole vieläkään kokenut koronaa, vaikka olen monesti ollut (siis tietämättä tietenkään) muutaman päivän päästä sairastuneen ihmisen seurassa.

En minäkään ole koskaan mitään flunssapiikkejä hakenut. En edes muista, milloin viimeksi olen ollut lenssussa. On siitä ainakin useampi vuosi.

Ihan perusflunssia sitä ennen ollut. Valkosipulilla, särkylääkkeellä ja Jaffalla on pärjätty.

Hyvä ihminen, mitään flunssapiikkejä ei ole olemassakaan, joten tiedämme, ettet ole voinut niitä hakeakaan. Influenssa on eri sairaus kuin flunssa. Googleta! Siihen on olemassa rokotus, johon nyt voi varata aikoja. Influenssaan ei mitkään valkosipulit ja jaffat auta. 

Vierailija
117/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin snaoo, niin valehtelee. Lopettakaa jo tämä paskanjauhaminen.

Voisitko vielä selventää, että kuka sinä olet väittämään HUS:n neurokirurgia valehtelijaksi? Ja ennen kaikkea, millä lihaksilla? Koska olet pätevämpi lääketieteen alalla, mutta pidät kynttilääsi vakan alla ja öyhötät siksi vain Vauva-palastalla? 

Vierailija
118/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on koronan jälkeen tullut kai keuhkotulehdus, joka yö 3 viikon jälkeen kuiva suu ja jano ja selaien outo rohina tulee hengittäessä

varmaan piikkien syy saatana!

ja lihakset kipeytyy pienestäkin urheulusta!, jos tää olisi taudin syy olisi ne meneet jo ohi, ei tää tuli rokotteista!

Vierailija
119/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista rokotteista öyhöttäjistä pidä välittää. Älkää vastatko niille edes. Influenssan voi tietysti saada lievempänäkin, mutta tosiaan, moni kuvittelee tavallista flunssaa influenssaksi.

Terveisin influenssasta 30 -vuotiaana keuhkokuumeen ja sydänlihastulehduksen saanut

Vierailija
120/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sen nyt vois kerrankin ottaa, raskaanakin oon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi