Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Vierailija kirjoitti:
Aina tuokin sama väite että olisi puhtaampaa ainetta ja saataisiin verotuloja ym. Höpö höpö.
Jos kannabis olisi laillista tässä maassa jossa toimeentulo alkaa olla lujilla niin miksi hitossa kukaan menisi ostamaan kannabiskaupasta mitään jossa korkeammat hinnat?? Porukka kasvattelisi kotonaan vapaasti ties mitä roinaa. .
Suurin osa ostaa viinat ja tupakatkin laillisesta liikkeestä, vaikka rikolliset myyvät halvemmalla.
Eikä siitä mitään "roinaa" tule kun itse kasvattaa. Voi kasvattaa vaikka samaa lajiketta mitä on lääkekannabiskin. Tai jotain muuta lajiketta.
Vierailija kirjoitti:
Porukka kasvattelisi kotonaan vapaasti ties mitä roinaa.
Olen kasvattanut "kannabisroinaa" itselleni noin 30 vuotta, mutta kovia huumeita ei ole näkynyt missään enää sen jälkeen kun aloitin kasvattamisen itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä mitään verotuloja saisi kuten Coloradossa tai Hollannissa. Porukka vaan köyhtyy koko ajan.
No, se ei ole ainakaan kannabiksen vika. Huumevalistukseen kyllä riittää rahaa. Mainosmiehet ajavat ympäri maata, ja vetävät kunnon esitykset nimeltä "Kannabis ja muut huumeet". Mutta niitä muita ei mainita, ne saa etsiä itse netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tuokin sama väite että olisi puhtaampaa ainetta ja saataisiin verotuloja ym. Höpö höpö.
Jos kannabis olisi laillista tässä maassa jossa toimeentulo alkaa olla lujilla niin miksi hitossa kukaan menisi ostamaan kannabiskaupasta mitään jossa korkeammat hinnat?? Porukka kasvattelisi kotonaan vapaasti ties mitä roinaa. .
Suurin osa ostaa viinat ja tupakatkin laillisesta liikkeestä, vaikka rikolliset myyvät halvemmalla.
Eikä siitä mitään "roinaa" tule kun itse kasvattaa. Voi kasvattaa vaikka samaa lajiketta mitä on lääkekannabiskin. Tai jotain muuta lajiketta.
CBD bud olisi sinulle varmasti hyvä ratkaisu, myydään useassa euroopan maassa ihan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kannabis olisi laillista tässä maassa jossa toimeentulo alkaa olla lujilla niin miksi hitossa kukaan menisi ostamaan kannabiskaupasta mitään jossa korkeammat hinnat?? Porukka kasvattelisi kotonaan vapaasti ties mitä roinaa. Ei täällä mitään verotuloja saisi kuten Coloradossa tai Hollannissa. Porukka vaan köyhtyy koko ajan.
jaksaa, jaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvattanut "kannabisroinaa" itselleni noin 30 vuotta, mutta kovia huumeita ei ole näkynyt missään enää sen jälkeen kun aloitin kasvattamisen itse.
No kerropa sinä käyttäjä. Menisitkö kannabiskauppaan täällä ja maksaisit 20-40 euroa jostain mitä saat muutamalla eurolla itse tuotettua??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CBD bud olisi sinulle varmasti hyvä ratkaisu, myydään useassa euroopan maassa ihan kaupassa.
Olen sitä kokeillutkin, mutta tavallinen kannabis riittää oikein hyvin kun mikrodosetan mietoa kannabista.
Joo. Suomen verottaja kyllä huolehtisi, että kannabiksen hinta olis kohdallaan täällä. Ei menestys toi kaupanteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa sinä käyttäjä. Menisitkö kannabiskauppaan täällä ja maksaisit 20-40 euroa jostain mitä saat muutamalla eurolla itse tuotettua??
En tietystikään, paitsi jos haluan kokeilla jotain muuta lajiketta ennen sen kasvattamista itse ja laillinen liike sitä sattuu myymään. Moni joutuisi ostamaan kun ei voisi kasvattaa.
Eikä alkossakaan ne kansalaisten "peruspullot perjantaiksi" maksa kuin 10 - 20 euroa. Miksi kannabiksen pitäisi maksaa suhteessa paljon enemmän? Laitat maalitolpat taas melko epärealistiin kohtiin mutta tietysti tarkoituksella. Koska jankuti, jankuti.
Tottakai muutaman kannabiskasvin kasvatus omaan käyttöön olisi myös laillista. Itse voisin maksaa luvasta kasvattaa kannabista itselleni 250 - 500 euroa vuodessa. Joku taas jonkun muun summan.
Jankutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse koskaan vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin? Järjesi riittää selvästi jatkuvien kysymysten esittelyyn, mutta sinulle esitettyjen kysymysten vastauksiin se ei selvästi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No satunnaisesti käyttävän ei kannata satsata kotifarmiin sen enempää kuin mäskin tekoon ja kotipolttoon tai viinin viljelyyn ja käyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Suomen verottaja kyllä huolehtisi, että kannabiksen hinta olis kohdallaan täällä. Ei menestys toi kaupanteko.
Verotusta ei ole mikään pakko säätää niin korkeaksi että sen takia hinta muodostuisi liian korkeaksi. Kakskymppiä on gramma nytkin että jos samaan hintaan saisi valtion liikkeestä niin kyllä sille ostajia on.
Olisiko tässä maassa sitten niin paljon myyntiä että kannattaisi? Nyky käyttäjämäärällä tuskin. Valtio ei siitä hyötyisi niin paljon. Määrän pitäisi kasvaa aika paljon ja sitä riskiä ei nykyiset tai tulevatkaan päättäjät vuosikausiin ole valmiita ottamaan. Herättää liian paljon vastustusta tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tässä maassa sitten niin paljon myyntiä että kannattaisi? Nyky käyttäjämäärällä tuskin. Valtio ei siitä hyötyisi niin paljon. Määrän pitäisi kasvaa aika paljon ja sitä riskiä ei nykyiset tai tulevatkaan päättäjät vuosikausiin ole valmiita ottamaan. Herättää liian paljon vastustusta tässä maassa.
Totta. Parempi antaa olla näin. Nyt jo kovat huumeet tappavat eniten nuoriamme, ja niitä kovia huumeita ammattirikolliset jakavat kannabiksen ohessa. Tällä tiellä on hyvä jatkaa, kun koko ajan ongelmat vain kasvavat, ja kovien huumeiden käyttökin on kivasti maailmanennätytasoa sekin.
Jatketaan ainakin siitä syystä, että lapsensa mielisairaaksi ajanut valistaja ei tule ikinä myöntämään, että hänen lapsensa mielenterveysongelmien taustalla on muutakin kuin vain kannabis. Ja sekakäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tässä maassa sitten niin paljon myyntiä että kannattaisi? Nyky käyttäjämäärällä tuskin. .
Miksi sen pitäisi olla suurikin miljoonabisnes?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tule laillista myyntiä niin laittomat myyjät on tyytyväisiä ja myyvät samalla kovia huumeita. Sehän on poliitikkojen valinta kumpaa pitävät parempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse koskaan vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin? Järjesi riittää selvästi jatkuvien kysymysten esittelyyn, mutta sinulle esitettyjen kysymysten vastauksiin se ei selvästi riitä.
Tyhmä kysyy paljon ja vastaa vähän, ja sitten kun tyhmälle kertoo asiat, se ei niitä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Parempi antaa olla näin. Nyt jo kovat huumeet tappavat eniten nuoriamme, ja niitä kovia huumeita ammattirikolliset jakavat kannabiksen ohessa. Tällä tiellä on hyvä jatkaa, kun koko ajan ongelmat vain kasvavat, ja kovien huumeiden käyttökin on kivasti maailmanennätytasoa sekin.
Jatketaan ainakin siitä syystä, että lapsensa mielisairaaksi ajanut valistaja ei tule ikinä myöntämään, että hänen lapsensa mielenterveysongelmien taustalla on muutakin kuin vain kannabis. Ja sekakäyttö.
Sääli, että Raamattu ei kiellä lasten pahoinpitelyä. Normaali ihminen osaa olla tekemättä sen ilman Raamattuakin, jos se siellä siis lukisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysyy paljon ja vastaa vähän, ja sitten kun tyhmälle kertoo asiat, se ei niitä usko.
Usko sitten jo ettei kannabis aiheuta psykooseja niin paljon että sillä voisi perustella kieltolain. Ihan marginaalista verrattuna alkoholin aiheuttamiin.
Just.
30v sitten poltin 5v joka päivä. Sitten en halunnutkaan, lopetin. Näiden vuosien aikana jossain mukavassa tilanteessa ja seurassa polttanut ehkä jotain 7 kertaa. Huomasin että nykyisin kukka on tosi vahvaa kuin joku afgalaatta silloin muinoin.
Itse toivoisin että tulis ruoho vaikka handeliin, niin ostaisin jotain mietoa lajiketta leffaan mennessä tai vaikka jussiksi mökille. Ois ihana istuskella laiturin nokassa katselemassa kesäyötä pienessä pössyssä, kaiken saunomisen ja grillailun jälkeen, sen sijaan joudun toistaiseksi tyytymään kuningas alkoholiin. Kotona on kyllä yks pössyttelijä, että voisin väsätä tosta keittiön pöydältä jounin jos huvittais. Viimeksi taisin polttaa 2016 kesällä.