Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?

Kommentit (10522)

Vierailija
1141/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivoihin vaikuttava huume kirjoitti:

Kannabis aiheuttaa mm. hitautta, aloitekyvyttömyyttä, masennuksen kaltaista tilaa.

Tulee kalliiksi yhteiskunnalle jos saa oikeen luvalla pössytellä ja syrjäytyä.

Ja kannabiksen vastustaminen aiheuttaa selkeästi jopa patologista valehtelua, ja perin joutavaa päivittäistä jankutusta ilman mitään todistettavia faktoja edes Coloradon suhteen.

Kannabiksen käyttäjät eivät niinkään syrjäydy, mutta monet syrjäytetään jotta voidaan sanoa, että kannabis syrjäytti.

Kuuleppas nyt. En laita linkkejä Coloradon raporteista koska ne on ihan jokaisen löydettävissä jos osaa/viitsii/haluaa ne lukea. Jos kannabiksen käyttö ei aiheuta ongelmia niin ei pitäisi olla ongelma löytää tiedonlähteitäkään.

Et laita linkkejä, koska mitään laitettavaa ei ole, kaffebulli.

No olisi, mutta etsi itse tiedot vai oletko jo liian rento siihen hommaan?
Mikä muuten on kaffebulli?

Käsittääkseni huumevalistustoiminnassa mukana ollut naishenkilö, ja muidenkin samaa touhua harrastaneiden huijareiden kaveri ja sympatiseeraaja.

Vierailija
1142/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Hollannin pääkaupungissa Amsterdamissa pormestari Femke Halsema aikoo kieltää turistien pääsyn kaupungin kuuluisiin kannabiskahviloihin. Halsema perustelee kieltoa sillä, että kahviloissa asioivat turistit käyttäytyvät huonosti. Kiellon ennustetaan tulevan voimaan vuonna 2022, The Guardian -sanomalehti kertoo .30.1.2021

Maailmankuvan jakautuminen mustavalkoiseen me/te-ajatteluun on yksi yleisimpiä alkavaan psykoosiin kuuluvia "indikaattoreita". Vastaava käytös liittyy yleisesti myös narsismiin.

Puhutko nyt itsestäsi vai Halsemasta?

Sinusta. "Teille tulee kiire."

Vastasin satiirilla. En nyt ihan tyhmä ole, my dear.

Kuinka tyhmä sitten olet? Et siis ihan tyhmä, mutta kuinka tyhmä?

Jaa. Sinun mittapuulla erittäinkin tyhmä koska olen eri mieltä kuin sinä. Vaikkakin eri mieltä oleminen ei normaalisti ole tyhmyyden mitta.

Ei nyt ollut kysymys minun mittapuuni mukaisesta tyhmyydestä, vaan siitä kuinka tyhmänä itse pidät itseäsi?

Mitähän tämä nyt tälle palstalle kuuluu? :) Nöyrästi sanottava että joissain asioissa tyhmä, joissakin vähemmän ja joissakin esim. työssäni en ole tyhmä. Siinä ei ole varaa olla tyhmä.

Kannattaa kuitenkin jatkossa muistaa, että älä vedä niin överiksi niitä kannabisvastaisia valheitasi joita tänne suollat joka päivä. Sellainen jatkuva valehtelu ei ole järkevän ihmisen merkki ja käytöstapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Hollannin pääkaupungissa Amsterdamissa pormestari Femke Halsema aikoo kieltää turistien pääsyn kaupungin kuuluisiin kannabiskahviloihin. Halsema perustelee kieltoa sillä, että kahviloissa asioivat turistit käyttäytyvät huonosti. Kiellon ennustetaan tulevan voimaan vuonna 2022, The Guardian -sanomalehti kertoo .30.1.2021

Pitäisikö terveyskeskukset kieltää kun moni käyttäytyy siellä huonosti kun on kännissä? Usein tarvitaan vartijoitakin. Vähemmän kannabiskahviloissa on ongelmia kuin terveyskeskuksissa alkoholin suhteen on.

Nyt puhut asiasta josta et tiedä mitään. Olen itse töissä terveyskeskuksessa ja voi miten ikävä meillä onkaan välillä ihan alkon käyttäjiä.

Tuskinpa sinulle ehtii sentään ikävä tulemaan. Päivystyspotilaissa kun riittää alkoholin käyttäjiä yllin kyllin.

Alkon käyttäjiä ei tartte vahtia niin paljon kuin näitä kannabis tyyppejä. Se on se ero. Alkon käyttäjää voi yleensä hoitaa yksinkin, pöllyissään olevan kanssa pitää olla aina toinen hoitaja mukana. Vie työvoimaa. Ja sitten ihmetellään kun jono seisoo ja joutuu odottamaan.. Tai sitten on vartija mukana. Omasta takaa ei ole vartijoita ja sen tuleminen maksaa toista sataa euroa per käynti. Kallista lystiä...

Ja valehtelusi vaan jatkuu ja jatkuu...

Noin ammatti mielessä olen havaitsevinani sinun puheissa tiettyjä fiksaatioita joihinkin juttuihin.

Mikä ammatti sinulla oli mielessä, ja mitkä jutut ovat sinulle fiksaatio?

Oli kyse sinun fiksaatioista tuon valehtelu syytteiden esittämisen.

Vierailija
1144/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Pitäisikö terveyskeskukset kieltää kun moni käyttäytyy siellä huonosti kun on kännissä? Usein tarvitaan vartijoitakin. Vähemmän kannabiskahviloissa on ongelmia kuin terveyskeskuksissa alkoholin suhteen on.

Nyt puhut asiasta josta et tiedä mitään. Olen itse töissä terveyskeskuksessa ja voi miten ikävä meillä onkaan välillä ihan alkon käyttäjiä.

Tuskinpa sinulle ehtii sentään ikävä tulemaan. Päivystyspotilaissa kun riittää alkoholin käyttäjiä yllin kyllin.

Alkon käyttäjiä ei tartte vahtia niin paljon kuin näitä kannabis tyyppejä. Se on se ero. Alkon käyttäjää voi yleensä hoitaa yksinkin, pöllyissään olevan kanssa pitää olla aina toinen hoitaja mukana. Vie työvoimaa. Ja sitten ihmetellään kun jono seisoo ja joutuu odottamaan.. Tai sitten on vartija mukana. Omasta takaa ei ole vartijoita ja sen tuleminen maksaa toista sataa euroa per käynti. Kallista lystiä...

Ja valehtelusi vaan jatkuu ja jatkuu...

Noin ammatti mielessä olen havaitsevinani sinun puheissa tiettyjä fiksaatioita joihinkin juttuihin.

Mikä ammatti sinulla oli mielessä, ja mitkä jutut ovat sinulle fiksaatio?

Oli kyse sinun fiksaatioista tuon valehtelu syytteiden esittämisen.

Uskotko itse siis nuo melko harhaiset juttusi kannabiksesta ja sen käyttäjistä? Ja työpaikastasi "terveyskeskuksessa"?

Vierailija
1145/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

https://www.stara.fi/2021/09/10/italia-sallii-kannabiksen-kotikasvatuks…

"Italia sallii kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön."

.

Luxemburg laillisti kannabiksen

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008353453.html

.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008416273.html

"Saksan hallitus­koalitio tukee kannabiksen laillistamista viihde­käyttöä varten."

.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c934ee02-ca8a-470e-89bc-76389cf6563d

"Antaa kaikkien kukkien kukkia – kannabiksen laillistus etenee maailmalla."'

.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008475744.html

Malta laillistaa kannabiksen käytön ja kasvatuksen omaan käyttöön.

Maltan parlamentti hyväksyi tiistaina lain, joka sallii kannabiksen käytön ja kasvattamisen henkilökohtaiseen käyttöön.

.

https://www.hs.fi/talous/art-2000007594512.html

”Neljä osavaltiota (lisää) hyväksyi kannabiksen viihdekäytön Yhdysvalloissa.”

.

Kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio on itse jo suurelta osin kieltolaista luopunut, koska se ei ole toiminut. Ainoa hyötyjä on ollut ammattirikollisuus.

.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3ded61ec-c0e4-49eb-affc-809aa8c44778

Thaimaa dekriminalisoi kannabiksen ensimmäisenä maana Aasiassa

Kotikasvatus tulee lailliseksi, kunhan asiasta ensin ilmoittaa viranomaisille.

.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995).

Vierailija
1146/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Maailmankuvan jakautuminen mustavalkoiseen me/te-ajatteluun on yksi yleisimpiä alkavaan psykoosiin kuuluvia "indikaattoreita". Vastaava käytös liittyy yleisesti myös narsismiin.

Jaa. Sinun mittapuulla erittäinkin tyhmä koska olen eri mieltä kuin sinä. Vaikkakin eri mieltä oleminen ei normaalisti ole tyhmyyden mitta.

Ei nyt ollut kysymys minun mittapuuni mukaisesta tyhmyydestä, vaan siitä kuinka tyhmänä itse pidät itseäsi?

Mitähän tämä nyt tälle palstalle kuuluu? :) Nöyrästi sanottava että joissain asioissa tyhmä, joissakin vähemmän ja joissakin esim. työssäni en ole tyhmä. Siinä ei ole varaa olla tyhmä.

Kannattaa kuitenkin jatkossa muistaa, että älä vedä niin överiksi niitä kannabisvastaisia valheitasi joita tänne suollat joka päivä. Sellainen jatkuva valehtelu ei ole järkevän ihmisen merkki ja käytöstapa.

Taas tuo. Olen erittäin skeptinen ihminen ja tiedealan piirit ovat minulle tuttuja. En ole esittänyt yhtäkään asiaa ilman tarkkaa tutkimista, se kuuluu myös työhöni. Valehtelusta et voi syyttää. Edes oma etiikkani ei antaisi minun sitä tehdä.

Sinä näet oman totuutesi, minä omani.

Vierailija
1147/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Taas tuo. Olen erittäin skeptinen ihminen ja tiedealan piirit ovat minulle tuttuja. En ole esittänyt yhtäkään asiaa ilman tarkkaa tutkimista, se kuuluu myös työhöni. Valehtelusta et voi syyttää. Edes oma etiikkani ei antaisi minun sitä tehdä.

Jankuti, jankuti.

Laitatko vielä ne linkit sinne Coloradoon?

Vierailija
1148/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Taas tuo. Olen erittäin skeptinen ihminen ja tiedealan piirit ovat minulle tuttuja. .

Et kuitenkaan erittäin skeptisenäkään ymmärrä kannabisvastaisten valehtelevan ihan yleisesti, vaan uskot ilmeisen sokeasti jutut terveyskeskuksien suurista kannabisongelmista. Ja asioista siellä Coloradossakin.

Vierailija
1149/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelusta et voi syyttää. Edes oma etiikkani ei antaisi minun sitä tehdä.

Totuus asiassa on se, että kannabis on erittäin vähähaittainen jopa todella runsaassa lääkekäytössäkin, jossa käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä. Ja totuus on myös se, että alkoholi tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä, ja on erityisen haitallista lasten kehittyville aivoille. Siitäkin huolimatta, että alkoholihuumeen välittäminen lapsille on tässä maassa käytännössä rikos josta kukaan ei saa rangaistusta.

Vierailija
1150/10522 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee kiire!

Taas tuo. Olen erittäin skeptinen ihminen ja tiedealan piirit ovat minulle tuttuja. .

Et kuitenkaan erittäin skeptisenäkään ymmärrä kannabisvastaisten valehtelevan ihan yleisesti, vaan uskot ilmeisen sokeasti jutut terveyskeskuksien suurista kannabisongelmista. Ja asioista siellä Coloradossakin.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
1151/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabiksen saaminen on turhan vaikeaa tässä maassa, olen siitä samaa mieltä.

Oletko tehnyt itse jotain sen eteen, että se ei olisi niin vaikeaa?

Enpä usko että yhden yksittäisen ihmisen mielipide vaikuttaa.

Voidaanko siis sanoa, että et ole tehnyt mitään asioiden eteen? Itse olen ollut aktiivinen jo muutaman vuosikymmenen ja ta-daa - kannabis on laillistunut jo monessa paikassa siinä ajassa.

Meillä on valitettavasti näkemysero. Työn puolesta jos tulee vastaan tilanne missä kannatetaan lääkekäyttöön, niin allekirjoittaisin esim. vetoomuksen. Annanhan nytkin saattohoidossa morfiinia, samoin elvytystilanteissa ym. ja muitakin huumeeksi luokiteltavia lääkkeitä. Mutta viihdekäyttöön, ei. Siinä menee minun raja. Miksi? Syynä on yksinkertaisesti viihdekannabiksen laajat ja huonot kokemukset potilaitten osalta ja omat huonot kokemukset perhepiirissä.

Jos viihdekäytöstä olisi laajasti haittaa se ei olisi yleistynyt. Colorado oli ensimmäinen osavaltio joka laillisti. Sen jälkeen on tullut paljon lisää laillistaneita ja sallivia. Eikä ihme kun kannabiksen suurin haitallisuus on laittomuus. Siitä voidaan päästä eroon mutta käyttö ei kieltämällä lopu.

Coloradosta kuuluu kyllä nyt vähän huonoja uutisia. Kannabiksen laillistamisen jälkeen on päivystyskäynnit lisääntyneet 54% ja nuo käynnit linkittyvät kannabiksen käyttöön. Kaikki ei ole mennytkään ihan niin ruusuisesti kuin ajateltiin. Myös lasten huostaanottojen määrä on selkeästi lisääntynyt edellä mainitusta syystä.

Odotan edelleenkin sitä linkkiä joka todistaa väitteesi. Vai pitääkö taas tulla siihen johtopäätelmään, että vedät juttuja ja väitteitä ns. hatustasi sitä mukaa kun kirjoitat?

Professori Martti Vastamäki palasi Coloradon osavaltion kannabiksen viihdekäytön vapauttamisen seurauksiin, nyt tuoreen tiedon valossa. Colorado on Suomen suuruusluokkaa. Kun tietoa on jo kuuden vuoden ajalta, havainnot kertovat haittojen selvästä kasvusta. Kannabiksen viihdekäyttö on todistettavasti arkipäiväistänyt huumeiden käyttöä ja lisännyt tuntuvasti haittavaikutuksia.

Käyttö liki kaksinkertaistunut

Vastamäki raportoi Coloradon kokemuksista kertovista tutkimuksista. Marihuanan laillistamisen jälkeen liikennekuolemat, joissa kuljettajien huumetesti oli positiivinen marihuanan osalta, lisääntyivät 109 prosenttia, kun kaikki Coloradon liikennekuolemat lisääntyivät 31 prosenttia. Coloradossa kuoli viime vuonna liikenneonnettomuuksissa kaikkiaan 632 ihmistä, Suomessa 234.

Marihuanan laillistamisen jälkeen sen käyttö lisääntyi aikuisilla 94 prosenttia. Marihuanaan liittyvien sairaaloiden päivystyskäyntien määrä kasvoi samaan aikaan 54 prosenttia ja sairaanhoitojen vuosittainen määrä peräti 101 prosenttia. Niiden itsemurhatapausten osuus, joissa toksikologiset tutkimukset antoivat viitteitä marihuanan käytöstä, oli 14 prosenttia vuonna 2013, mutta 23 prosenttia vuonna 2017. Marihuanaa käyttävien raskaana olevien naisten määrä kasvoi vuosina 2002-2016 kolmesta prosentista viiteen. Samana aikana raskaana olevien naisten alkoholinkäyttö laski kahteen prosenttiin ja tupakointi 7,5 prosenttiin, Martti Vastamäki kirjoittaa.

Vastamäki toteaa tutkimusten osoittaneen, että moottoriajoneuvo-onnettomuuteen liittyvä riski kasvaa merkittävästi huumeiden käytön jälkeen. Niille, jotka alkavat käyttää marihuanaa ennen 18 ikävuotta, kehittyy 4-7-kertaa herkemmin käyttöongelma. Se heikentää muistia, matemaattista kykyä ja lukutaitoa. Noin yksi kymmenestä marihuanaa käyttävästä henkilöstä tulee siitä riippuvaiseksi.

Artikkeli julkaistu verkko uutisissa 2019 ja sitä tarkennettu 2020.

Artikkeli menee samaan sarjaan mv lehden "uutisten" kanssa. Todellisuudessa haitat eivät ole lisääntyneet noin paljon. Tuo kyhäelmä on todettu keksityksi jo aikaisemmin. Ei se todeksi muutu sen enempää kuin porttiteoria.

Tuo laittamani Bloombergin artikkeli on osittain Coloradon osavaltion vuosittaisesta seurannasta, virallinen raportti siis. Niitä voi käydä lukemassa netistä. Tiedot on kerätty siis viranomaistahoilta ja esittävät tiedot selkeinä tilastoina ja neutraalisti ja tiedot on varmasti moneen kertaan tutkittu ja luotettaviksi todettu, koska osavaltio ne julkaisee omissa nimissään. Ja nuo raportit ovat vieläkin tarkempia kuin Martti Vastamäen tutkimus ja tuo viimeisin artikkeli siis tältä vuodelta. Koko laaja osavaltion raportti on myös luettavissa.

Kannabiksen laillistaminen tuo täysin kiistatta isoja ongelmia mukanaan, kustannuksista puhumattakaan ja sen laillistaminen tässä maassa jossa on jo entuudestaan valtava päihdeongelma globaalisestikkin mitattuna, olisi aivan täyttä hulluutta. Tämä on vaan fakta.

Jos tuo olisi totta niin laillistuminen ei yleistyisi. Sitäpaitsi tuohan todistettiin vääräksi jo muutama vuosi sitten kun samaa juttua levitettiin. Ilmeisesti kannabiksen vastustamikseksi löytyy vain valehtelua. Ne haitat mitä sillä on ovat niin vähäisiä ettei niillä voi perustella kieltoa. 

Se on varmaa että rikolliset myy kun ei ole laillista myyntiä. Samalla myyvät paljon haitallisempia kovia huumeita. Tuon yhteyden katkaiseminen kannabiksen laillistamisella vähentää varmasti kokonaishaittoja. 

Tilastot ei valehtele ainakaan tässä tapauksessa kun raportin tekijä on viranomaiset, ei lääkefirma, ei kannabiksen puolustajat eikä vastustajat. Rikolliset tällä hetkellä nimenomaan ovat soluttautuneet laillisiin tuotantolaitoksiin ja ottaneet niitä haltuunsa. Miten, sen vaan jokainen voi itse arvailla. Keinoja kaihtamatta kuitenkin. Näin saatuja verorahoja ei Coloradon osavaltiokaan halua ja lisäksi muut mittavat laillistamisen aiheuttamat kustannukset ovat saaneet sielläkin lakiesitystä puoltaneet jo miettimään lain perumista, mahdollisesti jo varsin piankin. Tämäkin tieto löytyy kyllä paikallisia uutisia lukemalla.

Mahdollisesti on hyvää ajateltu alunperin kun kannabis laillistettiin ja yksi syy oli nimenomaan rikollisuuden vähentäminen, mutta homma ei nyt olekkaan toiminut niinkuin piti ja haitat ovat osoittautuneet isommiksi kuin ajateltiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Patologinen_valehtelu

Patologinen valehtelu, eli mytomania (kreik. mythos tarina + mania) eli pseudologia fantastica (kreik. pseudos väärä + logos puhe, tieto + phantasia mielikuvitus) on sairaalloinen halu valehdella ja keksiä sepitettyjä tarinoita. Mytomaniaa sairastavia kutsutaan mytomaaneiksi, suomeksi yleensä patologisiksi valehtelijoiksi.

Pakonomainen valehtelu ei ole lääketieteellinen diagnoosi, vaan se liittyy muihin mielenterveyden ongelmiin oireena.

Jos ihminen hakee valehtelusta hyötyä, se saattaa olla osa narsistista persoonallisuushäiriötä. Käyttäytymismuodosta voi parantua, jos kokee sen itse ongelmaksi, mutta esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvää valehtelua ei voi saada parantumaan, sillä henkilö ei itse koe sitä ongelmaksi

Tuo on aika hyvä luonnehdinta täällä kirjoitteleville laillistamisen puolustelijoille. Hyvä että otit tuonkin asian esille. Toivottavasti ymmärtävät lukemaansa ettei vaan ole "aivojen toimintaa juuri tehostettu" sille tasolle ettei luetun ymmärtäminen onnistu.

Linkit sitten vaan esille, jotka todistavat asioiden tapahtuneen Coloradossa kuten kerrot niiden tapahtuneen. Ihan oikeassa todellisuudessa kannabis on osoittautunyt hyvin vähähaittaiseksi aineeksi jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin.

Turhaan niitä pyytelet. Coloradoa seurattiin tarkasti ja jos todellisia haittoja olisi ilmennyt niin olisimme lukeneet niistä isoja otsikoita jo ajat sitten. Lisäksi niillä olisi voinut perustella kieltoa mutta toisin on käynyt. Esimerkki sai monta muutakin osavaltiota laillistamaan. Kanada on laillistanut, samoin thaimaa.

Euroopassa saksa laillistaa. italia ja muitakin sallii. Sveitsissä kokeillaan laillista myyntiä jne. Kyllä tuo näyttää menevän hyvin selvästi tuohon suuntaan. Kyllä se kertoo että laillistaminen on se pienemmän haitan tapa.

Suomikin saisi valita pienemmän haitan tapoja. Kaikki näkee kuinka huonosti nykyinen laki toimii.

Vierailija
1152/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on ollu puhetta tuosta lääkekannabiksesta, niin tietääkö joku, että aloitetaanko sen käyttö pikkuhiljaa vai kerralla monen gramman päiväannoksia?

Vierailija
1153/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholikin voi aiheuttaa psykoosin ja senkin käyttö on laillista. Samoin jotkut lääkkeet voivat sen laukaista. Silti lääkärit määräävät niitäkin lääkkeitä. Kaikki aineet ovat vaarallisia väärinkäytettyinä. Ei tuo ole mielestäni mikään syy käytön kieltämiselle.

Vierailija
1154/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän siltä näyttää, että kannabiksen laittomuuden perusteet alkaa näyttään jatkuvasti heikommalta. Laillistaminen on vain ajan kysymys. Lakien kuuluu palvella ihmistä ja olla täällä meidän hyväksi. Eli ne voi poistaa, jos ne vaikuttaa perusteettomilta. Saa nähdä, kauan kannabiksen laillistamiseen täällä menee, mutta kyllähän se maasta jotain kertoo jos ei oo valmis parantaan kansalaisten oloja ja poistamaan haitallisia lakeja.

Vierailija
1155/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa kotona kannabista. Googleta "Hullu Puutarhuri" niin löydät Kapteeni Hapon legendaarisen koristehampun kasvatusohjeen. Yksi tärkeimpiä avaintekijöitä on tehokas valaisin, joten vähintään 400W SPNA-valaisin on hyvä olla. Tuokin on Kapteeni Hapon viisauksia. Onnea matkaan! :-)

Vierailija
1156/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän siltä näyttää, että kannabiksen laittomuuden perusteet alkaa näyttään jatkuvasti heikommalta. Laillistaminen on vain ajan kysymys. Lakien kuuluu palvella ihmistä ja olla täällä meidän hyväksi. Eli ne voi poistaa, jos ne vaikuttaa perusteettomilta. Saa nähdä, kauan kannabiksen laillistamiseen täällä menee, mutta kyllähän se maasta jotain kertoo jos ei oo valmis parantaan kansalaisten oloja ja poistamaan haitallisia lakeja.

Miten laillistaminen parantaa esim. parantaa lapsiperheiden oloja tai lapsia ylipäätään? Miten parantaa palvelutaloissa asuvia vanhuksia?

Vierailija
1157/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laillistaminen parantaa esim. parantaa lapsiperheiden oloja tai lapsia ylipäätään? Miten parantaa palvelutaloissa asuvia vanhuksia?

Isäni joi paljon alkoholia ja oli myös väkivaltainen. Olisi ollut hienoa jos hän olisi käyttänyt kannabista, se olisi parantanut lapsiperheen oloja varmasti hyvin paljon.

Vierailija
1158/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla alkoholin laillistaminen kieltolain jälkeen paransi lapsiperheiden oloja?

Vierailija
1159/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä yrttiä perjantaina  tai  mäyris + baarijuomat, kumpi lie parempi terveyden kannalta?

Vierailija
1160/10522 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelusta et voi syyttää. Edes oma etiikkani ei antaisi minun sitä tehdä.

Totuus asiassa on se, että kannabis on erittäin vähähaittainen jopa todella runsaassa lääkekäytössäkin, jossa käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä. Ja totuus on myös se, että alkoholi tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä, ja on erityisen haitallista lasten kehittyville aivoille. Siitäkin huolimatta, että alkoholihuumeen välittäminen lapsille on tässä maassa käytännössä rikos josta kukaan ei saa rangaistusta.

Onko kukaan koskaan törmännyt uutiseen jossa kerrottaisiin, että lapsille alkoholia välittänyt rikollinen sai sakot?