Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10528)
Vierailija kirjoitti:
Aah kannabis, ihan parasta. Heti töiden jälkeen voisi nauttia taas.
En usko.Mun versio menee aah amfetamiini, ihan parasta. Nautin jo ennen töitä ja töissä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on luonnonvarainen kasvi. Huumausaineen siitä tekee ainoastaan lainsäädäntö.
kuinka nerokasta.
Alkoholi aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitää olla laillista?
Eduskunta hylkäsi ”Kannabis lailliseksi, säänEduskunta hylkäsi ”Kannabis lailliseksi, säännellyksi ja verolle” -aloitteen helmikuussa 2026 selvin luvuin 145 –18. Kansalaisaloitteen oli allekirjoittanut 53 961 suomalaista vuosina 2022–2023.nellyksi ja verolle” -aloitteen helmikuussa 2026 selvin luvuin 145 –18. Kansalaisaloitteen oli allekirjoittanut 53 961 suomalaista vuosina 2022–2023.
Jauhakoon narkkarit tuon pskan vapauttamiseksi mitä tahansa, lailliseksi se ei tule. Ja hyvä niin.
Tubessa joku tutkija vai mikä lie lääkäri sanoi että 3% ei aiheuta psykooseja samassa määrin kuin 4-5% sisältävät ja yli. Mutta muu kommentti täällä, että savuna sitä vaikea mitata? Leivoksessa helpompi?
Olen todistanut kahden ihmisen sairastumista skitsofreniaan pelkän kannabiksen vuoksi. Molemmat olivat sitä mieltä, että kannabis on haitattomampaa kuin alkoholi, ja jopa mielenterveydelle hyväksi. Toinen on myöhemmin myöntänyt, että syynä sairastumiselle oli todennäköisesti kannabis.
Itse en onneksi pysty enkä halua vetää savua keuhkoihin, joten olen säästynyt kannabiksen haitoilta., vaikka olen joskus pyörinyt kannabismyönteisissä,, mutta muita päihteitä käyttämättömissä piiireissä. Pari kertaa söin ediblen ja sain harhoja. Ei pelottavia, mutta koin ne epämiellyttäviksi. Ja koska meillä on suvussa skitsofreniaa, en ole sen koommin halunnut koskea kannabikseen.
Toki kaikki on yksilöllistä. Uskon luonnonlääkintään, ja jos joku kokee kannabiksen auttavan esim. kipuihin, suon sen hänelle. Mutta kannabikseen, kuten kaikkeen muuhunkin, suosittelen suhtautumaan kritiikillä ja varovaisuudella.
(Wanha?) Parkinson-potilas ottaa kannabista:
https://youtube.com/shorts/h4mlkLcwpAM?si=SI16TkEOV26L_lou