Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alaa vaihtanut entinen hoitaja. Kannattaisiko ammattioikeudet poistaa varmuudeksi?

Vierailija
14.09.2022 |

Ettei vaan tule tilanteen kärjistyessä kutsua takaisin hoitoalalle. Olen tehnyt viimeksi hoitotyötä 10 vuotta sitten ja yhden päivän tuurauksen pari vuotta sitten. Muutoin olen onnellisesti toisella alalla. Olen pitänyt hoitajan ammattia itselläni "vara-ammattina", mutta nyt alkaa mietityttään, että jos hoitajat lähtevät, niin revitäänkö kauan aikaa sitten alalta poistuneet hoitajat takaisin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mennä sinne töihin. Sanot vaan ettet osaa enää mitään.

Vierailija
2/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin päivällä, että ammattioikeuksien poisto on turhaa. Jäävät siitä huolimatta jonnekin rekisteriin näkyviin, että sinulla on ollut ammattioikeudet ja voivat sillä perusteella tarvittaessa osoittaa työn.

Mutta toki ainahan varmempi poistaa jos sille tuntuu. Ei tuo tarkoita että välttämättä mennään niin äärettömyyksiin, että entiset alan ammattilaiset käskettäisiin töihin. Tai mistäpä sitä tietää, hyvin hallitus sekoilee jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hoitovirheen niin ei tartte enää mennä. Annat nitrojen sijaan rauhoittavia niin eiköhän se siitä. Mutta haluatko taas lomalleniinkuin oot tässä viime vuosina jatkuvasti ollut?

Vierailija
4/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne "poistetaan"? Olen pyytänyt "poistoa" ties kuinka kauan ja vaan pyydetään jotain selvitystä.

Vittuilua sekin.

Koko terveydenhuollon hallinto on rakenteellisesti viallinen. Paskantärkeät kurpat nokittelee toisiaan eikä hommat etene.

Vierailija
5/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa itsekin, mutta mulla on kotona tarpeettomat kyynärsauvat ja jos pakotettaisiin takaisin hoitoalalle, könkkäisin sauvojen kanssa paikalle, istahtaisin "kivusta huokaisten" tuolille ja sanoisin, että "noh, tuokaapas ne potilaat nyt tänne, niin katsotaan". 

Vierailija
6/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet hoitovirheen niin ei tartte enää mennä. Annat nitrojen sijaan rauhoittavia niin eiköhän se siitä. Mutta haluatko taas lomalleniinkuin oot tässä viime vuosina jatkuvasti ollut?

Lomalle?

Vierailija
7/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ikinä pääse sellaisesta rekisteristä pois, joka on esim. sota-ajan poikkeusoloja varten olemassa. Joutuu alan hommiin ihan varmasti, jos on joskus ko.työhön koulutettu.

Vierailija
8/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi mennä sinne töihin. Sanot vaan ettet osaa enää mitään.

No ei kai ne hallituksessa sitä usko ja kiinnostaako heitä edes.

Vierailija
9/29 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ikinä pääse sellaisesta rekisteristä pois, joka on esim. sota-ajan poikkeusoloja varten olemassa. Joutuu alan hommiin ihan varmasti, jos on joskus ko.työhön koulutettu.

Sota-ajan poikkeusolot onkin ainoa tilanne, jossa palaisin ihan vapaaehtoisesti takaisin hoitotyöhön. Mutta en muuten. 

- nro 5

Vierailija
10/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ne, ennenkuin viranomaiset keksivät velvoittaa tai siirtää muista töistä hoitajan hommiin työvoimavajeeseen perustuen. Ekanahan ne tsekkaan Valviran rekisterin.

Vierailija
11/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen rinnakkaisrekisterin ylläpito ja päivittäminen ajantasaiseksi vaatisi niin paljon resursseja, että tuskinpa on varaa pitää tuplarekisteriä (eläköitymiset eri syistä, kuolemat, rekisteristä poistot jne.).

Vierailija
12/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sinä ne omaa mieltä rauhoittaaksesi poistaa vaikken mene takuuseen että siitä jotain hyötyä olis.

Ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
13/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen rinnakkaisrekisterin ylläpito ja päivittäminen ajantasaiseksi vaatisi niin paljon resursseja, että tuskinpa on varaa pitää tuplarekisteriä (eläköitymiset eri syistä, kuolemat, rekisteristä poistot jne.).

Ei ketään tuosta Valviran rekisteristä varsinaisesti poisteta vaan sinne laitetaan vain tieto, milloin ammatinharjoitusoikeudet on päättyneet. 

Vierailija
14/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulee pakkotyöosoitus sote-alalle vaikken ole sillä alalla vuosiin työskennellyt, lipaisen aamulla puoli pulloa viiniä ja suoriudun bussilla osoitettuun paikkaan. Toisen puolikkaan juon aamun työnohjauksen aikana muka vaivihkaa.

Uskon, ettei toisena aamuna enää tarvitse mennä.

Vierailija
15/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyisellä eri alan työnantajalla olisi mitään sanomista siihen, että häneltä takavarikoidaan työntekijä?

Vierailija
16/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyisellä eri alan työnantajalla olisi mitään sanomista siihen, että häneltä takavarikoidaan työntekijä?

Jos laissa sanotaan, että se on mahdollista, ei työnantajalla ole mitään pullikoimista asiaa vastaan. 

Vierailija
17/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa itsekin, mutta mulla on kotona tarpeettomat kyynärsauvat ja jos pakotettaisiin takaisin hoitoalalle, könkkäisin sauvojen kanssa paikalle, istahtaisin "kivusta huokaisten" tuolille ja sanoisin, että "noh, tuokaapas ne potilaat nyt tänne, niin katsotaan". 

Mitä ne voi tehdä, jos ei vain mene? Tuskin vankilaan laittavat. Sakot voi jättää aina maksamatta jos se olisi se rangaistus. Ja jos olet jo muualla töissä, sitoo sinua nykyisen työnantajasi työsippari. Ei siihen valtiovalta voi väliin mennä. Ainakin laiton teko. Vaikka laittomuudet tuntuu nykyään olevan niille ihan normaalia. En ole hoitaja mutta arvostan kyllä hoitajia. Kiitettävää että jaksavat vaikka tapetaan työn alle. Rahaa valtiolla kyllä olisi palkata lisää ja nostaa palkkoja kun ulkomaillekin miljardi kaupalla sitä pystytään sumeilematta työntämään ihan lahjoituksina. Plus se mistä ei saa kirjoittaa.

Vierailija
18/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aivan varmasti, siitä saataisiin taas uusi sosekeitto aikaiseksi työmarkkinoille.

Vierailija
19/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne voi tehdä, jos ei vain mene? Tuskin vankilaan laittavat. Sakot voi jättää aina maksamatta jos se olisi se rangaistus. Ja jos olet jo muualla töissä, sitoo sinua nykyisen työnantajasi työsippari. Ei siihen valtiovalta voi väliin mennä. Ainakin laiton teko. Vaikka laittomuudet tuntuu nykyään olevan niille ihan normaalia. En ole hoitaja mutta arvostan kyllä hoitajia. Kiitettävää että jaksavat vaikka tapetaan työn alle. Rahaa valtiolla kyllä olisi palkata lisää ja nostaa palkkoja kun ulkomaillekin miljardi kaupalla sitä pystytään sumeilematta työntämään ihan lahjoituksina. Plus se mistä ei saa kirjoittaa.

Sakothan tuossa "pakkotyölaissa" on se suunniteltu rangaistus, jos ei mene. Soppari nykyisen työnantajasi kanssa ei merkitse mitään, jos sinut "pakkotyölain" perusteella velvoitetaan menemään takaisin hoitotyöhön. Ihan sama juttu kuin valmiuslain kanssa. Jos Suomeen syttyisi sota ja sut valmiuslain perusteella velvoitettaisiin palaamaan hoitajan töihin, nykyisellä työnantajallasi ei  olisi asiaan nokan koputtamista eikä tekemälläsi työsopparilla mitään merkitystä. 

Vierailija
20/29 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli puhe viimeeksi koronakeväänä 2020, poikkeustila / valmiuslaki, ainakaan poikkeustilan aikana ei oikeuksien poistaminen edes onnistu. Selvittelin itse. 

Ja työmarkkinoilta poistuneita ei ensinnä haeta. Jos on pakko niin ensin otetaan hoitajia jotka on juuri jääneet eläkkeelle tai ovat muissa tehtävissä, toimistotöissä hoitoalalla tms. Päiväkodeista siirretään vanhuspuolelle jne. Näin tehtiin pari vuotta sitten, miten te jo unohditte. 

Eiköhän sama keinovalikoima olisi nytkin.

Ei osastoille tai vanhustyöhön voi ottaa sellaisia ihmisiä, jotka on olleet pitkään pois hoitotyöstä eli joilla ei esim lääkeluvat ole kunnossa. Niin yksinkertaista se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä