Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua tehdä mitään työtä KAHDEKSAA tuntia / päivä. Joka päivä.

Vierailija
14.09.2022 |

Teen mieluummin kahta tai kolmeakin työtä osa-aikaisesti. Pysyy mielenkiinto työtä kohtaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on muutoksessa. Ei nuoret suostu enää tämmöiseen

Vierailija
22/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan tuntia on pitkä aika ja siihen vielä työmatkat päälle ja muut työhön liittyvät asiat esim. Aamuheräämiset. Kyllä siinä kuluu pitkä aika päivästä työhön tai työmatkoihin. Eikä tarvitse olla edes raskas työpäiväkään, niin kyllä se pitkä aika on silti pois päivästä ja monet on väsyneitä kun pääsevät vihdoin kotiin. Minäkin kannattaisin 6 tunnin päiviä. Uskon, että vaikuttaisi ihmisiin positiivisesti. Halukkaat tehkööt pidempiä päiviä kuten nytkin, mutta 6h voisi olla se nykyinen 8h. Jäisi päivästä aikaa muuhunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa duuneissa hommat on oikeasti tehty nopeammin, mutta ihmiset pakotetaan istumaan siellä toimistokuutiossa ihan siksi vaan että oppiipahan olemaan, ja sitten istumaan ruuhkissa samaan aikaan muiden kanssa ja rynnimään tarhan oville viime minuuteilla myös kaikkien kanssa samaan aikaan, ja sitten kauppaan myös kaikkien kanssa samaan aikaan.

Tuntuu siltä kuin jotain lampaita paimennettaisiin.. sitten jos tästä kieltäytyy niin on usein automaattisesti työelämän ulkopuolella ja kohta löytää itsensä työttömänä tukirottana.

Vierailija
24/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on muutoksessa. Ei nuoret suostu enää tämmöiseen

Joo niin varmasti. Se on ollut "muutoksessa" jo vuosituhannen alusta alken josta lähtien. Silti mikään ei muutu.

Vierailija
25/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistolla suomiakat selaa Zalandoa työaikana, joten mene toimistoon. Helppoa, kun ei tarvitse kuin istua.

No onhan se toimistolla oleminen silti pois vapaa-ajasta. Olet kiinni siellä toimistolla. Eikö tuo ole vaan hyvä esimerkki siitä, miten tuossakin tilanteessa se lyhyempi työpäivä olisi parempi. Tekee ne työnsä ja lähtee sitten kotiin, eikä tarvitse oleilla turhaan selaamassa juurikin vaikka sitä zalandoa vaan voi lähteä kotiin ja tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa.

Vierailija
26/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus tuntuu siltä että elän täällä vain mun kusisen työpaikkani vuoksi.. jos ei mitään jäisi viivan alle niin en tasan tekisi sitä lainkaan.

Vierailija
27/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihmeessä sitä nuorena jaksoi nousta klo 6 ja lähteä viemään taaperoa hoitoon kävellen ennen klo 7. Sieltä sitten juosten bussiin körötellä 45 min töihin. Siellä sitten tehdä tylsää toimistotyötä juuri se 8 h. Työ missä ei ole mitään sisältöä.

Tietysti se palkka tärkein mutta tyhjältä kuulostaa.

Vierailija
28/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi minäkään, työmotivaatiota ei ole ollut enää vuosiin.

Kokemuksen myötä työteho ja projektinjohto-osaaminen on kasvanut sen verran paljon, että saan tehtyä saman työn vähemmässä ajassa. Kirjaan joka päivä sen 7,5 h työaikajärjestelmään, mutta käytännössä teen töitä ehkä vain muutaman tunnin. Loput tunnit sitten valehtelen, jotta vaikutan työteliäältä. Työaikakirjaukset ovat lähinnä tasoa "projektin ajankohtaiset asiat, sähköpostit, yhteydenpito hankeosapuoliin, dokumenttien ja kustannusten tarkastus yms", joten en jää huijauksistani ikinä kiinni. Etätöitä olen tehnyt jo vuosia.

Vierailija
29/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistolla suomiakat selaa Zalandoa työaikana, joten mene toimistoon. Helppoa, kun ei tarvitse kuin istua.

No onhan se toimistolla oleminen silti pois vapaa-ajasta. Olet kiinni siellä toimistolla. Eikö tuo ole vaan hyvä esimerkki siitä, miten tuossakin tilanteessa se lyhyempi työpäivä olisi parempi. Tekee ne työnsä ja lähtee sitten kotiin, eikä tarvitse oleilla turhaan selaamassa juurikin vaikka sitä zalandoa vaan voi lähteä kotiin ja tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa.

Ihmiset suorastaan pakotetaan hukkaamaan aikaansa johonki nettiselailuun kun ne voisi sen sijaan käydä koiran kanssa lenkillä tai joogassa tai käydä iäkkäille vanhemmilleen kaupassa tai ihan mitä vaan järjellistä.

Vierailija
30/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä kerran kirjan Bullshit Jobs, todellakin lukemisen arvoinen. Ja hauska.

Vierailija
31/39 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsen vielä kerran kirjan Bullshit Jobs, todellakin lukemisen arvoinen. Ja hauska.

Pitää etsiä käsiin,kuulostaa kiinnostavalta

Vierailija
32/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia teen vaan osa-aikaista, vaikka rahaa jää vähemmän

Vierailija
33/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tuntia olisi hyvä

Vierailija
34/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tuntia on kyllä pitkä aika ja kannatan ehdottomasti kuuden tunnin työpäivää. En todellakaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat tätä vastaan.

Toki käy mutta älä odota mitään 8 tunnin liksaa.3 työvuoroa muuttuu 4:si 24 h aukiolevissa palveluissa,ja maksajaa tietysti kaivataan.

Vierailija
35/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työn tekemisen tavat yleistyy . Kahdeksasta neljään ei enää ole vakio.. Nykyinen työelämä on niin raskasta ja tehostettua että kahdeksan tuntia on monella alalla ihan liikaa. Ihmiset ei jaksa .

Mun tutun töissä päätettiin jo vuosia sitten, että ns. ajatustyötä tekevillä työpäivä on 6 h, koska tutkimusten mukaan suurimman osan keskittymiskyky ei kuitenaan riitä enempään.

Vierailija
36/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tuntia on kyllä pitkä aika ja kannatan ehdottomasti kuuden tunnin työpäivää. En todellakaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat tätä vastaan.

Jep. Oon jo varmaan 10 vuotta ollut sitä mieltä,  että ratkaisu työttömyyteenkin ois se että ihmiset tekis vähemmän töitä ja niitä jäis myös muille. Kaikki vois henkisestikin paremmin. Oli se sitten 6 tunnin päiviä tai vaikka 4 kpl 8 tunnin työpäivää viikossa ja 3 vapaata. Tai vaikka 4 kuukautta töitä ja kuukausi vapaata. Mikä milläkin alalla ja henkilöllä toimisi parhaiten. 

Hyvä idea. Opettelee vain tulemaan toimeen osa-aikaisen työn palkalla, niin kenelläkään ei ole siihen mitään sanomista. 

Jotkut jopa ovat eläneet nuukasti, ettei tarvitse olla niin paljon töissä tai muuten rasittavissa töissä. Ainoa ihmetyksen asiahan tässä on, että miksi oletetaan, että siitä vähemmästä työstä maksettaisiin sama palkka kuin täysiä päiviä ahkerasti tekeville.

Vierailija
37/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ihmeessä sitä nuorena jaksoi nousta klo 6 ja lähteä viemään taaperoa hoitoon kävellen ennen klo 7. Sieltä sitten juosten bussiin körötellä 45 min töihin. Siellä sitten tehdä tylsää toimistotyötä juuri se 8 h. Työ missä ei ole mitään sisältöä.

Tietysti se palkka tärkein mutta tyhjältä kuulostaa.

Sepä se kun enää tämä ei riitä elämän sisällöksi. 

Vierailija
38/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mä oon terveyssyistä tehnyt jo vuosia vaan 4,5h iltavuoroa, ja on kyllä ihan unelma! Jaksaa oikeesti auttaa vanhoja ja sairaita tuttuja, harrastaa liikuntaa, syödä terveellisemmin, palautua jne! Nämähän on ihan ihmisen perustarpeita. Empä ole sairastellutkaan vuosiin, niin tärkeää uni ja lepo on. Palkan pienuudessa toki näkyy harmillisesti, itse nippinappi oon pystynyt pärjäämään silti. Valtion tasolla kehottaisin vahvasti laittamaan asumisen hinnan kohtuulliselle tasolle koko suomessa, että useammilla olisi varaa elää näin, pienemmällä työmäärällä, tekee hyvää henkilölle itselleen sekä läheisilleen!

Vierailija
39/39 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, löysin googlesta. Mä oon täysin samaa mieltä. Tää on ihan hullua. Tekis mieli irtisanoutua. Oon vasta 28 vuotias, mutta helvetin kyllästynyt työelämään ja sen vaatimuksiin. Tämänkö takia mä täällä olen olemassa? Hukkaan elämäni parhaimmat vuodet tähän paskaan :(