Työhaastattelu
Onko kellään kokemusta; työnhakuilmoituksessa sanotaan että viimeinen hakupäivä vaikka parin viikon päästä, mutta myös ilmoitetaan että he haastattelevat jo hakuaikana. Oletteko saaneet haastattelukutsua hakuajan jälkeen vai onko jo toivo menetetty kun mitään ei kuulu.
Kommentit (3)
Kiitos!
Tuntuu vaan hassulta kun mitään ei kuulu.
paperilla olisin mielestäni enemmän kuin sopiva työhön. Videokysymyksiin pyrin vastaamaan hyvin ja palkkatoiveenki mielestäni sopiva. Siksi mietityttääkin kun en edes haastattelukutsua saa 😮💨😔 tämä työ kiinnostaisi minua todella.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla myös hakuajan jälkeen kutsu. Haastattelut aloitetaan ajoissa yleensä sen takia, että hyvät hakijat tuppaavat työllistyä nopeasti. Sen takia heidät kannattaa kutsua mahdollisimman pian haastatteluun. Mutta paperilla hyvä ei aina ole välttämättä haastattelussa hyvä tai hakija ei itse halua jatkaa prosessia, joko siksi että työpaikka ei vastaa hakijan odotuksia tai hän on jo työllistynyt muualle. Silloin kutsutaan lisää porukkaa haastatteluihin. Ja toki kutsun voi saada vaikka viimeisenä hakutuntina hakemuksen laittanut, jos on sopiva hakija.
Omasta kokemuksesta huomannut, että jos viikon sisään ei puhelin soi, ei siitä mitään tule. Korkeintaan HR joka ei tiedä mitä se työ talossa on soittelee (ei johda mihinkään) tai rekryfirmat että saa profiilin täytettyä.
Voi tulla myös hakuajan jälkeen kutsu. Haastattelut aloitetaan ajoissa yleensä sen takia, että hyvät hakijat tuppaavat työllistyä nopeasti. Sen takia heidät kannattaa kutsua mahdollisimman pian haastatteluun. Mutta paperilla hyvä ei aina ole välttämättä haastattelussa hyvä tai hakija ei itse halua jatkaa prosessia, joko siksi että työpaikka ei vastaa hakijan odotuksia tai hän on jo työllistynyt muualle. Silloin kutsutaan lisää porukkaa haastatteluihin. Ja toki kutsun voi saada vaikka viimeisenä hakutuntina hakemuksen laittanut, jos on sopiva hakija.