Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua ferritiinistä

Vierailija
14.09.2022 |

Kertokaa te joilla ollut alhainen ferritiini (alle 30) oireistanne? Kun alan epäilemään omia oireitani että voisko nää elohiiret (myös kielessä), kihelmöinti jaloissa, palan tunne kurkussa ja väsymys johtua tuosta.. neurologilla käyty ja magneettikuva sekä enmg kädestä tehty,kaikki niiden mukaan kunnossa. Ja kukaan Lääkäri ei ota kantaa tuohon ferritiiniin kun se kuitenkin on virallisten rajojen sisällä..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ferritiini on todettu lääkärin puolesta hyväksi niin miksi edelleen mietit sitä? Eiköhän lääkäri tiedä paremmin.

Sinulla on jokin muu sairaus, jatkotutkimuksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä ravitsemuslinjalla nyt ollaan, niin mites B12 saanti?

Vierailija
4/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan halunnut muiden kokemuksia asiasta.. tiedän kyllä että voi olla ihan joku sairauskin mutta mietin vaan että millä voi olla vaikutus mihinkin.

Vierailija
5/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ferritiini 6 eikä mitään noista tuntemuksista 🤷

Vierailija
6/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini oli alimmillaan 18. Vain väsymys.

Vierailija
7/16 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Ferritiini oli 7 viimeksi, eikä ollut tuollaisia oireita (no väsymys ehkä). Mun oireina palelu, hengästyminen, päänsärky. Tosin mulla siis myös Hb alhainen ja se voi aiheuttaa nuo oireet, saas nähdä mitä jää jäljelle kun Hb nousee, mutta Ferritiini tulee hitaampana perässä... Voi olla, että elimistö on niin tottunut, ettei oireita siinä vaiheessa enää ole. 

Vierailija
8/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemusta?

Vierailija
10/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä. Jos ferritiini on alle 30, luuytimessä ei pysty enää muodostumaan uusia punasoluja. Silloin väsyttää ja tulee kaikenlaisia oireita.

Miksi et vain pyydä oireelliseen raudanpuutokseesi rautakuuria tai rautatiputusta?

Vierailija
11/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raudanpuutteeseen saa helposti ostettua ilman reseptiä rautalisää apteekista tai vaikkapa jopa supermarketista? Apteekissa neuvontakin on maksutonta - rautalisässä se ottamistapa ja ajankohta on tärkeä kun monet ruoka-aineet estää imeytymistä.

Vierailija
12/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä. Jos ferritiini on alle 30, luuytimessä ei pysty enää muodostumaan uusia punasoluja. Silloin väsyttää ja tulee kaikenlaisia oireita.

Miksi et vain pyydä oireelliseen raudanpuutokseesi rautakuuria tai rautatiputusta?

Totta kai pystyy. Ihan täyttä höpöä tämä viesti.

Vierailija
13/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakuuria ei tarvitse erikseen pyytää. Ne valmisteet on apteekin hyllyssä ilman reseptiä eikä suurinta osaa edes reseptille saa.

Vierailija
14/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väsynyt, päätä särki usein, huimasi, nukuin huonosti ja suonenvetoja esiintyi öisin. Verikokeissa ferritiini 5. Söin puolisen vuotta rautatabletteja. Nyt vointi parempi. Ferritiini 40. Raudanpuutteen syy on selvitettävä. Taustalla voi olla sairaus. Itseltäni testattiin mm keliakia.

Vierailija
15/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kova väsymys, elohiiri ja lihasten nykimisiä, korkeaa sykettä juostessa, ongelmia palautumisessa, hiusten lähtöä, ahdistuneisuutta... Lista on pitkä. Oireet alkoivat lieventyä, kun ferrit. oli noussut 50:een. Vasta nyt, kun se on noin 100, oireet ovat loppuneet.

Jos syy raudanpuutteeseen ei ole ilmeinen (runsaat vuodot, urheilu tms.), niin syy pitää selvittää.

Vierailija
16/16 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla kokemuksia tästä,saa laittaa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi