Olen 52 ja jään "eläkkeelle"
Perintöä 389 000 on napsahtanut tilille ja lopetan työt tai työnhaun kun olen te toimiston orja, pärjään tuolla summalla hyvin oikeaan eläkeikään ja ylikin ja sitten saan takuueläkkeen joka on ok minulle. Huomenna lopetan asiakkuuteeni te palvelussa. Nyt nautin elämästä ja vapaasta.
Kommentit (56)
En sijoita mitään, ei ole jälkeläisiä joten haluan käyttää kaiken eläessäni ihan itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Sijoita varat tuottavasti mm. pörssiosakkeisiin sekä Suomessa, että muualla, ehkä Aasiassa. Tätä varten hanki sijoituskirjallisuutta ja tee hyvä sijoitussuunnitelma. Pyri elämään osingoilla. Ei kannata syödä pääomaa pois, niin voit jättää jotain jopa perinnöksi.
Miksi haluaisin jättää jollekin jotain perinnöksi? Tienatkoot itse omat rahansa. Niin minäkin olen tehnyt.
Riittääkö sinulle 26 000 e/v? Jos se makailee tilillä, saat tuolla summalla 10 vuoden kuluttua paljon vähemmän kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoita varat tuottavasti mm. pörssiosakkeisiin sekä Suomessa, että muualla, ehkä Aasiassa. Tätä varten hanki sijoituskirjallisuutta ja tee hyvä sijoitussuunnitelma. Pyri elämään osingoilla. Ei kannata syödä pääomaa pois, niin voit jättää jotain jopa perinnöksi.
Miksi haluaisin jättää jollekin jotain perinnöksi? Tienatkoot itse omat rahansa. Niin minäkin olen tehnyt.
Ethän ole, sähän perit.
Vierailija kirjoitti:
En sijoita mitään, ei ole jälkeläisiä joten haluan käyttää kaiken eläessäni ihan itseeni.
No, kannattaisi sijoittaa, että saisi elää vähän leveämmin. Mun elämäntavalla tuolla ei montaa vuotta rahoittaisi.
Aika vanhana jäät eläkkeelle. Itse jäin jo 18 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minä jo ennen syntymääni, noin 459 eKr.
Mites nuo perintöverot, meneekö vielä tuosta summasta? Ei hirveesti rahaa/v käyttöön jos verot vielä menee.756
Vierailija kirjoitti:
Sä ootkin hevosmies ne jää aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän ole, sähän perit.
Tuo ei ollut p, minä siis perin tuon summan mutta minulla ei ole lapsia joten käytän summan itseeni, en elä leveästi, joku 1500€ kuussa riittää mainiosti eikä aina varmaan mene sitäkään. Pääasia että saan nyt olla rauhassa työkkäriltä ikuisesti, ei tarvitse hakea neljää paikkaa kuussa ja saada tinkaavia puheluita että pitäisi kouluttautua ym ei jaksa, eikä kiinnosta eikä enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten häviää tässä maailmantilanteessa kaiken. Yksi vanhempien ystävä oli hävinnyt omakotitalon verran sijoittamalla.
eri
Miksi lopettaa te palvelut? Lisänä se on rikka rokassa ja hämähäkki hernekeitossa.
Ei sitten haittaa vaikka karenssia välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten häviää tässä maailmantilanteessa kaiken. Yksi vanhempien ystävä oli hävinnyt omakotitalon verran sijoittamalla.
eri
Itsellä meni vaan 18000 hevon prseeseen. Pankki hoiti sijoituksia, osan olen jo saanut kuitattua mut vielä pakkasella. Ei kuulemma kannattanut tilillä seisottaa kun silloin korko n.2%
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopettaa te palvelut? Lisänä se on rikka rokassa ja hämähäkki hernekeitossa.
Koska vapaus, olettaisin. Ap, oon iloinen sun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa vaan helposti se toistaiseksi voimassa olevan karenssin kun muutaman kuukauden ei hae neljää paikkaa ja sen saa kuitattua vain joko töissä käymällä tai jollain höpöpupu kurssilla jos niitä enää edes järjestetään.
Olen vähän vastaavassa tilanteessa (62 v) ja perintö tuli vuosi sitten. Lisäksi oma asunto Helsingissä. Ei lapsia. Ennakoin tilanteen jo pari vuotta sitten ja irtisanouduin, työpaikan huonon ilmapiirin vuoksi. Siinä tuntui polttavan itseään molemmista päistä. Tai oikeastaan monelta suunnalta. Umpikuja.
Mutta nyt olen myös vapaa työkkäristä ja otin varhennetun eläkkeen, kun en tiedä kuinka tämä 'hullu' työelämä on syönyt tulevia elinvuosia.
Ihanaa, rentouttavaa on ollut.
Hyvä päätös!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että irrottautuu Te:n listoilta, jos pystyy omalla kustannuksella kattamaan elämisensä ja silloin kun haluaa nimenomaan mielenrauhaa. Paitsi että joutuu lähettelemään hakemuksia ja olemaan vuorotellen karenssissa vie tuo asioiden hoito suhteettomasti aikaa ja 'leima' työttömästä on myös kuluttava ja vaikuttaa mielenterveyteen.
Onneksi olkoon. Minä valmistun kohta maisteriksi ja jatkan töissä. Ei ole ketään muuta, joka elättäisi minut.