Desinfioitko kirjaston kirjojen kannet ennen lukemista?
Kommentit (23)
Kannattaa kyllä desinfioida. Tiedä vaikka edellinen lukija kaivanut nenäänsä lukiessaan.
Kiinnostaa desinfioivatko ihmiset kaupasta ostamansa tuotteet ja mitkä niistä? Moni hönkii, puhuu jatkuvasti ja vähän kakoo kaupassa. Siinä ne suihkugeelit ovat ihan kassojen vieressä ja irtokarkit.
Joskus olen tehnyt niin, jos kansi on ollut kovin likainen.
Ei niitä bakteereita ja viruksia ihmissilmin näe.
Käytän kirjaston kirjat nopeasti autoklaavissa.
Toivottavasti jokainen desinfioisi niin olisi flunssia ja muita tauteja vähemmän.
Eihän bakteerit ja virukset kauan pinnoilla viihdy. Tietysti jos on paljon ruokaa sivuilla on vastenmielinen
70 vuotta olen lukenut kirjaston kirjoja enkä taatusti niistä ole saanut mitään, en monta flunssaa eläissäni ole sairastanut. Saati pahempia.
Sama lapset, kirjastosta meille haettiin pupet ja muut ja satukirjat. Terveitä mukuloita olivat
No en tietenkään. Enhän desinfioi myöskään kaupasta ostamiani tuotteita. Ihan yhtä lailla niitä on moni lääppinyt. Liika hygieenisyys alentaa vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jokainen desinfioisi niin olisi flunssia ja muita tauteja vähemmän.
Ei olisi. Enemminkin enemmän, koska liiga hygieenisyys vain lisää sairastumisia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän bakteerit ja virukset kauan pinnoilla viihdy. Tietysti jos on paljon ruokaa sivuilla on vastenmielinen
70 vuotta olen lukenut kirjaston kirjoja enkä taatusti niistä ole saanut mitään, en monta flunssaa eläissäni ole sairastanut. Saati pahempia.
Sama lapset, kirjastosta meille haettiin pupet ja muut ja satukirjat. Terveitä mukuloita olivat
Norovirus säilyy pinnoilla jopa kolme vuorokautta, koronavirus vielä pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama lapset, kirjastosta meille haettiin pupet ja muut ja satukirjat. Terveitä mukuloita olivatNorovirus säilyy pinnoilla jopa kolme vuorokautta, koronavirus vielä pitempään.
Höpö höpö. Ikinä en mitään ole desinfioinut ja ikinä en myöskään kumpaakaan ole sairastanut.
Juu desinfioin, ja sivut myös....ja sitten ihmettelen että mihin tekstit aina häviää:(
No en todellakaan. Nuolen puhtaaksi.
Pyyhkäisen pari minuuttia puhalluslampulla.
Kihomadon munat elävät pinnoilla 5 viikkoa.
Korona ja tämä muna-asia lopetti kirjojen lainaamisen. Sen vähän mitä luen, ostan omaksi.
Liisamaaria kirjoitti:
En. Ei ne pöpöt kauaa kuivissa kansissa elä. Varmaan nuolaiset sormiasi aina kun käännät sivua.
Sinäkö olet niitä nuolijoita? Hyi. Kyllä niitä sivuja pystyy kääntämään nuolemattakin.
En. Ei ne pöpöt kauaa kuivissa kansissa elä. Varmaan nuolaiset sormiasi aina kun käännät sivua.