Miksi SH kestää 4-vuotta?
Muuten lähtisin opiskelemaan, koska kiinnostusta alalle.
Eikö aikuisena kelatuet ole joku 700€ kaikki yhteensä, jos asumistukia ei lasketa?
Menee yli 15 vuotta ansaita menetetyt rahat takas, jos lähtisin omasta duunista kelan tukiin amispohjalta.
Eikö oppisopimus tai etäluennot käy lyhentääkseen aikaa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluopintoja ei voi suorittaa oppisopimuksella, mutta voithan tehdä töitä opintojen ohessa.
Mulla on 1h ylimäärästä aikaa duunissa. 1 tunti duuni jälkeen ja 10 tuntia vkl.
20 tuntia viikossa. Riittääkö se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluopintoja ei voi suorittaa oppisopimuksella, mutta voithan tehdä töitä opintojen ohessa.
Ei. Sh-opinnot ovat kokopäiväisiä myös verkkototeutuksessa.
Noh en heitä rahaa roskiin sitten.
Tapa ittes luuseri, hyvä kokonaisedullinen ratkaisu kaikin puolin!
Ehkä sen voi suorittaa tehokkaasti suunnitellen nopeammin, jos on jotain hyväksi luettavia opintoja.
Kun puhutaan vuosista määrällisesti, ei käytetä väliviivaa. Väliviiva tulee vain kun kerrotaan ikä, esim. 4-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä ne saa tehtyä ihan hyvin pienemmälläkin työmäärällä kuin 40h/vk. Suuri osa verkko-opiskelijoista opiskelee kokopäivätyön ohella, joten ei sitä aikaa voi kokopäiväisesti opiskeluun käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä ne saa tehtyä ihan hyvin pienemmälläkin työmäärällä kuin 40h/vk. Suuri osa verkko-opiskelijoista opiskelee kokopäivätyön ohella, joten ei sitä aikaa voi kokopäiväisesti opiskeluun käyttää.
Verkkoluennoilla on läsnäolopakko ja kun luento on klo 13-15, niin ei siinä mennä aamu- eikä iltavuoroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein sairaanhoitajan opinnot kokopäivätyön ohella. Pääosin opiskelin vain viikonloppuisin. Hyvin riitti aika. Toki se pitää huomioida, että sairaanhoitajaopinnoissa on myös monimuotopuolella useampi lähipäivä vuodessa, koska tiettyjä asioita ei yksinkertaisesti voi opiskella etänä. Työn täytyy siis olla joustava, jotta poissaolot lähipäivien ajan ovat mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkoluennoilla on läsnäolopakko ja kun luento on klo 13-15, niin ei siinä mennä aamu- eikä iltavuoroon.
Nyt puhuttiinkin tuntimäärästä. Ei siitä, moneltako luennot ovat. Meillä tosin olivat aina ilta-aikaan, koska opinnot oli suunniteltu niin, että ne voi tehdä työ ohella. Tuollaisia aikoja on lähinnä päiväopiskelijoille. Monimuotopuolella painotus iltaan ihan siksi, että päiväsaikaan opiskelijoista iso osa on töissä. Monesti luennoista tulee myös tallenne eli ei tarvitse olla tiettyyn kellonaikaan paikalla.
Monet verkkokurssit pystyy käymään paljon nopeammin.
Harkkoja ei voi lyhentää yhtään. Pitää pitää huoli siitä, että pohjavaatimukset seuraavaan harkkaan täyttyy mahdollisimman nopeasti, ettei tule tyhjäkäyntiä siihen väliin.
Sh-opiskelija voi alkaa tehdä lähihoitajan sijaisuuksia 1-2 harkan jälkeen ja sairaanhoitajan sijaisuuksia 140 op jälkeen.
Ei kestä välttämättä noin kauaa. Pystyy tekemään nopeamminkin eikä ole nykyisin edes vaikeaa, koska koulu joustaa aika paljonkin ja ihmiset tekevät opintoja hyvin erilaisista lähtökohdista käsin. Tiedän yhden, joka valmistui sairaanhoitajaksi 2,5 vuodessa. Ei ollut aiempaa koulutusta alalta.