Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 30 vuotias liian vanha aloittamaan yliopistossa teoreettisen fysiikan opinnot?

Vierailija
14.09.2022 |

En jaksa enää nykyistä ammattiani, joka on fyysisesti raskas. Fysiikka kiinnostaa, ja olen ajatellut käydä iltalukiossa pitkän matikan ja fysiikan. Mutta voiko alalle työllistyä, jos lähtee näin "vanhana" opiskelemaan sitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan, yliopistolla opiskellessa oli luokassa paljon alan vaihtajia. Korkeammalla asteella ei iällä ole niin väliä, jos haet tutkijaksi niin apurahoja haetaan vuosittain.

Vierailija
2/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Jos olet kiinnostunut opinnoista niin ilman muuta kannattaa. Itse olen 45 ja meinaan hakea ammattikorkeaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha! Et todellakaan! Opiskele ihmeessä!

Itse olin kolmekymppisenä sitä mieltä, että olen liian vanha vaihtamaan ammattia ja hakemaan opiskelemaan. Näin jälkeenpäin päälle nelikymppisenä mietin kuinka hölmö olin, koska tässä olisi ehtinyt opiskella, valmistua ja tehdä alan töitä.

Vierailija
4/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä harhaluulosta, että 18-24 vuotiaana opiskellaan yksi ammatti ja sitä tehdään loppuelämä, olla luovuttu jo aikoja sitten?  30 vuotias ei ole liian vanha yhtään mihinkään.

Vierailija
5/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä voi olla jopa hyötyä yliopistossa. Vanhemmilla opiskelijoilla on yleensä korkeampi motivaatio, kun nuoremmat on saattanut lähteä opiskelemaan "vain jotain koska muutkin".  

Vierailija
6/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa varmistua työllistymisestä, niin kannattaa ehkä harkita myös samalla yliopistolla aineopettajan pätevyyden hankkimisen. Matematiikan ja fysiikan aineopettajille ihan asiallisesti taitaa töitä löytyä.

Vierailija
7/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha

Monet opiskelee 20-30 vuotta ja pyörii yliopistolla etsien itseään

Jos jotain niin tuut paremmin proffien kanssa juttuun kun lähempänä heidän ikää

Ei ne jaksa intistä jutella 20 v poikien kanssa

Vierailija
9/9 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää. Fysiikka tosin on todella vaativa opiskeltava, ja jos et ole käynyt lukion pitkiä matikoita ja fysiikoita ei ole oikein takeita että sovellut alalle. Mutta kokeilemaan vaan, jos selviät noista lukiokursseista arvosanoilla 8-10 niin toivoa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi