Millaista on Kelan ammatillisessa kuntoutuksessa?
Kokemuksia kaipailisin. Miten eroaa työkokeilupaikan etsimisestä muissa valmennuksissa?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia.
Jaksaisitko perustella? Otetaanko siellä pikeasti sairaudet huomioon ja mietitään yhdessä sopivaa tehtävää//alaa/työsikaa jne.? Saako psykologin apua?
*oikeasti *työaikaa
sori, puhelimella ei aina ihan osu...
Itse opiskelin aikanaan uuden ammatin ihan normaalisti. Tietokoneen sain ja olisin saannut muita tarvittavia apuvälineitä.
Opiskeluajasta olisin tarvittaessa sopinut oppilaitoksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin aikanaan uuden ammatin ihan normaalisti. Tietokoneen sain ja olisin saannut muita tarvittavia apuvälineitä.
Opiskeluajasta olisin tarvittaessa sopinut oppilaitoksen kanssa.
Siis ihan Kelan kuntoutuksessa sait laitteetkin lainaan? Meillä hyvä, jos kaikille riittää edes lainaläppäriä avokuntoutuspäivinä. Silloinkin lähinnä itse surffataan ja etsitään työkokeilupaikkaa. Mitä tarkoittaa 'kuntoutus' tässä yhteydessä? Ohjaajilla on kiire ja liikaa asiakkaita. Paine löytää vain jostain kokeilupaikka.
Mua kiinnostaa kans kuulla. Oliko helppo päästä?
Työllistyittekö työkokeilupaikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Siehä vitsi murjasit. Kuule, kerrompa etten työllistyny. Eikä kaveritkaan.
Eihän akateemisetkaan työllisty, saati puolikuntoset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siehä vitsi murjasit. Kuule, kerrompa etten työllistyny. Eikä kaveritkaan.
Eihän akateemisetkaan työllisty, saati puolikuntoset
Heh, kysyjä on itse sekä akateeminen että puolikuntoinen, joten eipä kovin rohkaisevalta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Turhille ihmisille tehty paikka.
Tai siis palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhille ihmisille tehty paikka.
Tai siis palvelu.
Mikä on turhan ihmisen määritelmä?
Olisiko yhtään onnistumistarinaa ammatillisesta kuntoutuksesta - Kelan maksamasta siis? Saiko joku uuden, terveydelleen sopivan ammatin/työn?
Täysin eri asia.