Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tulee ensimmäistä kertaa yökylään, miten varustautua? Iltapalat, aamupalat?

Vierailija
13.09.2022 |

Mies ei osaa kommentoida. Olen hieman "pulassa"

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää brunssille johonkin lähiseudun ravintolaan niin ei tarvitse miettiä aamupaloja.

Vierailija
22/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kommentoi?? Mitä se tarkoittaa, ei aio osallistua äitinsä vierailuun, niinkö? Miksi sun pitää huolehtia kaikesta, mikä tossu oikein olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokit syö samaa kuin muutkin ihmiset mahdolliset allergiat huomioiden.

Vierailija
24/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi halusi ehdottomasti aamupalalla kaurapuuroa ja marjoja, joi Kait maitoa tai mehua ja karjalanpiirakoita, munavoita, leipää, leikkeleitä. Vasta tämän jälkeen sai kaataa kahvia ja sen kanssa pullaa. Paheksui jos joku joi jo puuron kanssa kahvia.

Iltapäivän jälkeen talossa ei saanut kahvi tuoksua, joten ei missään nimessä sitä iltapalalle. Iltapalalla sopi olla teetä, leipää,karjalanpiirakoita ja leikkeleitä.

Ruokajuomaksi piti olla piimää.

Vierailija
25/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurroo, tsuppija, snappija, pepperoonimakkaroo, settarija

Vierailija
26/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä anopilta voinee kysyä suoraan? Jos on niitä ihmisiä, joilta ei saa suorana kysymykseen suoraa vastausta, niin kovistele siltä mieheltäsi tieto siitä, mitä heidän perheessään on ollut tapana syödä aamu- ja iltapaloilla ja sitten sen pohjalta sovellat. Jos anoppi ei ole tunnetusti maailman nirsoin ihminen, hän kyennee syömään myös jotain muuta kuin lempiaamupalaansa yhden kerran.

Vierailija
27/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, päällysteitä, munakokkelia, kaurapuuroa, appelsiinimehua, kahvia. Kysy mitä haluaa. Iltapalaksi käynee myös leipä+Jugurtti.

Vierailija
28/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan anopista. Asiaan mitenkään liittymättä huomasin tänään pyykinhuuhteluainepurkin kylkeä tavatessani että aine on vegaanista. Eli ihan siltä varalta että joku haluaa hörppiä huuhteluainetta niin sitäkin löytyy vegaanisena. 

Vierailija
29/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi puuroa ja kahvia, ei sitä sen kummempaa tarvita. Iltapalaksi grillimakkaraa ja olutta.

Vierailija
30/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy anopilta vai ettekö ole puheväleissä?

Vierailija
31/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäinen. Keski-ikäiset syö aikalailla samaa ruokaa kuin me nuoremmat. 80+ ikäisiltä kysyisin mikä maistuu. Esimerkiksi oma mummini on todella nirso ja syö vain tiettyjä ruokia. Jos minulle joku tekisi aamupalaa, toivoisin munia, pekonia, paahtoleipää, marmeladia ja kahvia. Ja appelsiinimehua. En siis yleensä syö aamiaista, mutta viikonloppuisin maistuu runsas aamiainen.

Vierailija
32/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa ei mies osaa kertoa, mitä lapsuudenkodissaan syötiin? Varoitusmerkki!

Minun äiti syö nykyään ihan eri ruokaa ja eri rytmissä kuin lapsuudessani. Kauppojen valikoimakin on parantunut täällä syrjäseudulla sitten 80-luvun.

Vierailija
33/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala sen mukaan, miten kaukaa tulee ja mitä muutenkin tarjoaisit vieraille. Anoppi sitten syö ja juo mitä haluaa. 

Aamupalalle olisi ihan fiksu idea kysyä, mitä hän tykkää syödä ja ostaa mieleistä. Tod.näk. suomalaisena tosin sanoo, että ei mitään erityistä, kaikki kelpaa, mutta onpahan sitten kysytty.

Sitten ostat tummaa ja vaaleaa leipää, pari juustoa, paria leikkelettä, keittelet vaikka kananmunia ja pilkot vihanneksia tarjolle. Aivan varmasti anoppi löytää jotain mieleistä pöydästä. Jos hänelle on erityisen tärkeää saada esim. tiettyä kahvia, tuo sen varmasti mukanaan. 

Vierailija
34/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi ei suostu syömään mitään aamupalalla, eikä oikein illallakaan. Olen laittanut karjalanpiirakoita+ munavoita, leipää, paistettua kananmunaa, keitettyä kananmunaa, leivän päälle leikkeleitä ja tomaattia, kurkkua, paprikaa jne. Ei näitä kaikkia samalla kertaa, mutta ihan kattavan valikoiman aina. Puuroa hän inhoaa, siksi ei sitä. Iltaruokailut menee näppärästi ravintolassa. Meillä hän ei syö kertakaikkiaan mitään. Viimeksi en sitten laittanut mitään, joimme vain kahvia aamulla.

Mieheni sitten lopulta kertoi että joka kerta kun hän saattaa äitinsä junalle, äiti ostaa aseman kahvilasta täytetyn patongin mukaansa. Varmasti on kauhea nälkä jo. Mieheni arveli, että äitinsä ei vain halua olla vaivaksi tai ei halua että tuhlataan häneen rahaa ym. kummallisia selityksiä. 

Anoppi itse tarjoaa aamupalalla karjalanpiirakoita, joista itse en niin välitä, mutta otan kyllä ja kiittelen. 

Tämä asia ärsyttää mua ihan hirveästi. Anoppi on muuten niin mukava ja hyvä tyyppi ja meillä on hyvät välit. 

Tämä mun vuodatus ei nyt auttanut aloittajaa, mutta kun liippasi aihetta, sain avautua :).

Vierailija
35/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulainen. Mies hoitaa.

Vierailija
36/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi halusi ehdottomasti aamupalalla kaurapuuroa ja marjoja, joi Kait maitoa tai mehua ja karjalanpiirakoita, munavoita, leipää, leikkeleitä. Vasta tämän jälkeen sai kaataa kahvia ja sen kanssa pullaa. Paheksui jos joku joi jo puuron kanssa kahvia.

Iltapäivän jälkeen talossa ei saanut kahvi tuoksua, joten ei missään nimessä sitä iltapalalle. Iltapalalla sopi olla teetä, leipää,karjalanpiirakoita ja leikkeleitä.

Ruokajuomaksi piti olla piimää.

Siis söi aamupalaksi puuroa, karjalanpiirakoita ja leipää ja pullaa ja kahvia? Aika tuhti täti oletan?

Vierailija
37/44 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi ei suostu syömään mitään aamupalalla, eikä oikein illallakaan. Olen laittanut karjalanpiirakoita+ munavoita, leipää, paistettua kananmunaa, keitettyä kananmunaa, leivän päälle leikkeleitä ja tomaattia, kurkkua, paprikaa jne. Ei näitä kaikkia samalla kertaa, mutta ihan kattavan valikoiman aina. Puuroa hän inhoaa, siksi ei sitä. Iltaruokailut menee näppärästi ravintolassa. Meillä hän ei syö kertakaikkiaan mitään. Viimeksi en sitten laittanut mitään, joimme vain kahvia aamulla.

Mieheni sitten lopulta kertoi että joka kerta kun hän saattaa äitinsä junalle, äiti ostaa aseman kahvilasta täytetyn patongin mukaansa. Varmasti on kauhea nälkä jo. Mieheni arveli, että äitinsä ei vain halua olla vaivaksi tai ei halua että tuhlataan häneen rahaa ym. kummallisia selityksiä. 

Anoppi itse tarjoaa aamupalalla karjalanpiirakoita, joista itse en niin välitä, mutta otan kyllä ja kiittelen. 

Tämä asia ärsyttää mua ihan hirveästi. Anoppi on muuten niin mukava ja hyvä tyyppi ja meillä on hyvät välit. 

Tämä mun vuodatus ei nyt auttanut aloittajaa, mutta kun liippasi aihetta, sain avautua :).

Kuka muuten nuo ravintolaruokailut maksaa?

Vierailija
38/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
39/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin aina. Ei anopin takia tarvi jännittää. 

Vierailija
40/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi tekohampaille

Huono vitsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän