Tyttareni kaveri 13 v ei saa meikata kotonaan :O meilla kertoo kaikkea ja viihtyy, kun saa olla kuten normaali nuori. meikkaa myos koulussa ja muuten, mutta puhdistaa aina ennen ko
tiinmenoa kasvonsa. annan säilyttää meikkejä yms henkilökohtaista meillä (mm. päiväkirja) koska äitinsä kuulemma penkoo ja tarkistaa kaikki tavarat.
Minkälainen äiti on tollanen`?!
Kommentit (36)
Jokainen kasvattaa lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla, ja niin kauan kun lasta ei pahoinpidellä tms, niin sulla ei ole mitään asiaa puuttua siihen.
Omassa nuoruudessakin oli vastaavia tilanteita kavereiden perheissä. Se tuntui joskus niin väärältä miten jollain voi olla niin idiootit vanhemmat ja tuntuu vieläkin.
Lapsen päiväkirjaan tai kenenkään muunkaan päikkyyn ei saa kyllä koskaan - ei ikinä edes kurkata!! Minusta ihminen joka lukee toisen henkilökohtaista päiväkirjaa on julma ihminen. (nää galtsun päivikset eivät niitä sitten ole :))
Kyllä 13-vuotias voi jo meikata. Jotkut menettää siihen aikaa neitsyyden. Ompa joku tullut äidiksikin siinä iässä. 3 vuoden päästä se lapsukainen voi muutta pois kotoakin opiskelujen perässä.
Kyllä 13-vuotiaalle pitäisi antaa jo vastuuta ja päättää omista asioista (esim meikkaako vaiko ei). Ei siihen kauaa mene kun hän on jo aikuinen, vaikka tuntui, että vähän aikaa sitten sille vaippoja vaihtoi.
STELLA80:
Kyllä 13-vuotias voi jo meikata. Jotkut menettää siihen aikaa neitsyyden. Ompa joku tullut äidiksikin siinä iässä. 3 vuoden päästä se lapsukainen voi muutta pois kotoakin opiskelujen perässä.
Kyllä 13-vuotiaalle pitäisi antaa jo vastuuta ja päättää omista asioista (esim meikkaako vaiko ei). Ei siihen kauaa mene kun hän on jo aikuinen, vaikka tuntui, että vähän aikaa sitten sille vaippoja vaihtoi.
saavat meikata, värjätä hiuksia jne. Heilläkin on kavereita jotka eivät saa olla kuten teinitytöt haluavat olla joten teet mielestäni ihan oikein ap kun annat tyttäresi kaverin olla teinityttö hömpötyksineen.
siitä, että mun tytär 13-vuotiiana AINOASTAAN meikkaa, eikä harrasta seksiä.
Saa etsiä opiskelupaikan niin läheltä, että opiskelu käy kotoa käsin. Meikata hän on saanut siitä asti, kun meni yläasteelle. 13-vuotias tyttömme taas ei halua meikata. Minusta ulkopuoliset eivät saa mennä muuttamaan jonkun perheen sääntöjä, jos ne eivät ole lapselle vahingollisia.
Vierailija:
Saa etsiä opiskelupaikan niin läheltä, että opiskelu käy kotoa käsin. Meikata hän on saanut siitä asti, kun meni yläasteelle. 13-vuotias tyttömme taas ei halua meikata. Minusta ulkopuoliset eivät saa mennä muuttamaan jonkun perheen sääntöjä, jos ne eivät ole lapselle vahingollisia.
Meikit tarkoittaa sitä, että ollaan kiinnostuneita pojista ja halutaan näyttää " seksikkäiltä" poikien silmissä. Nykyaikana etenkin seksi on tullut kuvioihin yhä nuorempana ja nuorempana ja jos porukassa on yksikin seksiä harrastava, voi hän pienellä painostuksella saada sen viattoman pikkutytönkin menettämään neitsyytensä. Ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa kieltää 13v tyttöä meikkaamasta, luultavasti suojellakseen tätä. Toisaalta antaisin oman 13v meikata kevyesti (ripsaria, poskipunaa ja huulikiiltoa, sekä tarvittaessa peitepuikkoa)
Päiväkirjasta sen verran, että itse lukisin kyllä oman lapseni päiväkirjaa hyvällä omalla tunnolla, jos hän antaisi siihen syytä. Siis jos epäilisin hänen vaikka tupakoivan/käyttävän alkoholia (sanotaan alle 16v) tai juurikin harrastavan seksiä tai vaikka käyttävän huumeita. Tällöin lukisin kyllä päikyn, en muulloin.
STELLA80:
6, mun pointti oli siinä, että miten harmitonta joku ripsarin laitto on verrattuna siihen, että joku saman ikäinen harrastaa seksiä tai on teinimamma. kyllä mä olisin kiitollinen
siitä, että mun tytär 13-vuotiiana AINOASTAAN meikkaa, eikä harrasta seksiä.
kemikaliossa ostamassa mulle kunnon omat meikit. Neitsyys meni ollessani 17v. Nuori teini meikkaa itsensä tähden!
Ihan sama onko meikkaminen sinusta harmitonta hupia.
Jos perheessä on omat säännöt, sinun pitäisi osoittaa toiminnallasi, että vanhempia on kunnioitettava ja noudatettava heidän sääntöjään.
Mielestäni voisit korkeintaan kannustaa keskustelemaan vanhempiensa kanssa asiasta, neuvottelemaan ja mahdollisesti muutamaan sääntöä.
Tarjoaako -aikuinen- pikkuteinille paikan meikata salaa vanhemmiltaan?
Jos tyttö ei meikkaisi ap:n luona niin jossain se hoituisi kumminkin.
Jotenkin kummallista kun suhtaudutte asiaan samalla hartaudella kuin vaikka alkoholiin. Hohhoijaa teidän kanssa.
Minä puolestani olen nyt aikuisena iloinen, että meillä oli suht tiukat rajat kotona nuoruudessani. Silloin kyllä harmitti ja majailin kavereiden luona joilla oli rennommat vanhemmat. Nämä vanhemmat sitten ostivat meille alaikäisille myös viinaa ja tulivat valvojiksi risteilyille (jossa dokasimme, tietty). Näistä kavereistani ei kovin moni ihan " normaalia" elämää elele nykyään :( Yläasteen jälkeen ei koulu maistunut ja lapsia pukkasi nuorena. Nyt sitten köyhyysrajalla kitkuttelevat, mutta toivottavasti ovat kuitenkin onnellisia.
Itse en aikuisena kyllä halua puuttua muiden kasvatusmenetelmiin, paitsi jos ne ovat lapselle vahingollisia. Päiväkirjan lukeminen on kyllä törkeää.
Tyttäreni saa meikata ja valita itse vaatteensa mitä ostaa, tietysti hyvän maun rajoissa. Viikonloppuisin saa saunan jälkeen juoda breezerin. Mutta oli kyllä aikamoinen järkytys kun tyttäreni kertoi että hänen 14-vuotis synttäreitään juhlinut tyttökaverinsa sai bestiksiltään lahjaksi dildon! Tietenkin tyttömäisen vaaleanpunaisen sellaisen, mutta silti...Ei olisi minun nuoruudessa voinut julkisesti kaverilleen antaa tuollaista lahjaa!
Tai ainakin minua olisi hävettänyt kauheasti saada dildo lahjaksi...
Kerran tyttäreltäni oli jäänyt mesekeskustelu läppärille auki, ja uteliaisuudesta luin pätkiä siitä. Kirjoittivat siinä kuinka ärsyttävää on kun pojat nykyään olettavat että jos alkaa olemaan yhdessä, että tyyliin tokalla viikolla tyttö voisi ottaa jo suihin. Ja että joku poika oli sitten yleisesti naureskellut, kun sen tapailema tyttö ei kuulemma osannut ottaa lainkaan suihin. Mulla rupesi sydän hakkaamaan tuhatta ja sataa kun tämän luin, en siis vaan ollut ikinä ajatellut, että tämän ikäiset tytöt joutuvat miettimään suihinottotekniikoita...En 13 kesäsenä oikeasti edes tiennyt mitä suihinotto oli; leikin vielä barbeilla!En kertonut tyttärelleni että luin keskustelun, mutta juteltiiin muuten seksistä ja omanarvontunnosta. Toivon sydämeni pohjasta, ettei joudu kohtaamaan liian aikaisin liian vaikeita asioita...
Jos toisessa perheessä tehdään asiat toisin kuin teillä, esim vanhemmista on ihan tervettä ja tätä aikaa, että 12 vuotiaalle vanhemmat ostaa tupakkaa, niin ymmärrettekö senkin, että ostavat tupakat myös teidän lapsellenne?
Ihan vain siksi, että olette niin outoja, että ette ymmärrä nuoria ja nykyaikaa?
13-vuotiaan tytön meikkaustreenit aikuisen valvovan silmän alla eivät ole ollenkaan sama asia. Vai mitä?
Toisen päiväkirjan lukeminen on rikos johtuipa se sitten huolesta tai mistä tahansa. Lisäksi, jos jäät siitä kiinni, saattaa lapsi menettää luottamuksensa sinuun lopullisesti.
ei tulisi mieleenkään, että lasten kaverit saisivat tehdä meillä kaikkea sitä, mitä me teemme jos heidän kotona ei sitä sallita.
Tai sitten toisinpäin. Jos naapurissa kakarat vetää tupakkaa vanhempien luvalla niin sitten siellä sais meidänkin kakarat tehdä sitä.
Aika riskaabelia mennä sotkeutumaan toisen perheen kasvatukseen.
Olin joutunut sellaiseen jengiin, missä minua kiristettiin varastamaan rahaa ja muuta tavaraa. Olin polttanut siinä jengissä hassista ja harrastin seksiä yhden pojan kanssa.
Olihan se noloa kun äiti sai tietää, mutta jälkeen päin olen kiitollinen, että asiaan puututtiin.
Minunkin murkkuni tuomitsi tuollaiset vanhemmat, että ovat tosiaan vitun nipoja.