Onko muilla tällaista? Jostakin syystä minua halutaan aina jotenkin "ojentaa". Samasta asiasta ei sanota muille
Ja tää ei ole ainoastaan työelämässä, vaan myös esim. vaikka kadulla kulkiessa. Jos satun vähän vahingossa astumaan sivuun ja takaa tulee pyörä, niin pyöräilijä saattaa pysäyttää ja alkaa läksyttämään. Eli näkee vaivaa siihen, että saa ohjeistaa miten käyttäytyä.
Johtuu varmaan ulkonäöstäni.
Työpaikalla todella usein, jos uskallan avata suuni tai sanoa jotain, niin minua halutaan ojentaa jotenkin, että EEEEEI se noin mene. Vaikka olisin oikeassakin.
Mikä ulkonäössäni on vikana? Olen ajatellut, että johtuu siitä, että en ole ihan eloveenatyttö. Olen isokokoinen ja minut kai koetaan jotenkin uhaksi.
Minulle halutaan aina jotenkin osoittaa paikkani.
Kommentit (24)
Mikä siinä ulkonäössä nyt voisi olla? Itse en ainakaan isompiani uskaltaisi läksyttää. No harvemmin ketään. Asutko lähellä psykiatrista hoitolaitosta tms?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti vain törttöilet enemmän kuin muut, niin noita huomatustilanteitakin tulee enemmän kuin muille. Tai sitten kiinnität huomiota vain niihin omiin tilanteisiisi paljon herkemmin kuin muiden vastaaviin. Aika yleistä monella, että kaikki pyörii niin sen oman itsen ja sen ympärillä, mitä muut nyt minusta ajattelevat, etteivät edes huomaa, miten muita ihmisiä kohdellaan.
En törttöile. Pyrin itseasiassa aina tosi paljon ottamaan muut huomioon.
Tämä läksyttämisen kohteeksi joutuminen ei ole mielikuvitustani. Samasta asiasta, jos joku toinen tekee, muut ei sano mitään tai jopa kehuu, että jooo hienoa.
Jos minä teen, niin se onkin huono ja törppöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ulkonäössä nyt voisi olla? Itse en ainakaan isompiani uskaltaisi läksyttää. No harvemmin ketään. Asutko lähellä psykiatrista hoitolaitosta tms?
No ehkä se, että olen tumma vaikka kantis olenkin.
Jos vain näytät niin vaarattomalta, että sinulle uskaltaa halukas sanoa.
Vierailija kirjoitti:
No tääki kai sitten voi olla.
Aika epälooginen tuo päätelmäsi. Luulisi, että jos olet iso ja uhkaksi koettu, sinulle nimenomaan sanottaisiin asioista harvemmin. Eiköhän se syy löydy jostain muusta. Tai sitten tosiaan vain kuvittelet tilanteen. Ethän sinä kenenkään muun ihmisen elämää seuraa 24/7, joten et voi millään tietää, miten usein heille asioista huomautellaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika epälooginen tuo päätelmäsi. Luulisi, että jos olet iso ja uhkaksi koettu, sinulle nimenomaan sanottaisiin asioista harvemmin. Eiköhän se syy löydy jostain muusta. Tai sitten tosiaan vain kuvittelet tilanteen. Ethän sinä kenenkään muun ihmisen elämää seuraa 24/7, joten et voi millään tietää, miten usein heille asioista huomautellaan.
Kyllä 8 tunnin työpäivän aikana kerkee aika paljon seuraamaan muitakin siinä työn lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se, että olen tumma vaikka kantis olenkin.
Keskivertoa huomattavasti tummempi kantis olen minäkin, eikä minulle kyllä huomautella turhista tai turhan usein. Eli tuskinpa johtuu siitäkään. Itsekin veikkaisin, että kuvittelet tilanteen, koska et voi oikeasti tietää, miten usein muille huomautellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tääki kai sitten voi olla.
Todennäköisimmin sinut vain koetaan ärsyttävänä ja siksi halutaan näpäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan koskaan mutta ei kyllä kannatakaan. Onhan sinulla varmasti resting bitch face.
Entä jos kyse onkin tilannetajusta? Se samalla tavalla toimiminen voi olla jossain tilanteessa oikein ja toisessa väärin.
Minulla on ollut tällaista myös että tullaan känättämään asioista jne. Jos kolme ihmistä tekee samaa asiaa niin olen se jolle tullaan känättämään asiasta ja huomauttelemaan, muille ei. Joudun usein myös kaikenlaisen ilkeämielisen pahanpuhumisen kohteeksi.
Olen kohtelias ihminen ja oman tieni kulkija. Vahva mutta herkkä.
Minulla on esimerkki samasta ihan eiliseltä:
Naapurissa rakennetaan talo, ja kuvissa on meidän rajalle merkitty asia x. Tämä on rakennusvalvonnan antama määräys, jonka sitten olemme yhdessä sopineet tietynlaiseksi.
Lähdin viemään koiraa ulos ja huomaan, että rajalla tapahtuu kummia maatyöurakoitsijan toimesta. Menen paikalle, esittelen itseni ja kerron, että rajalle on sovittu asia x. Sen sijaan, että tämä ihminen vastaisi että totta, hän alkaa selittää minulle rakennusvalvonnasta, asemakuvista ja sen sellaisista. Vastaan, että puhutaan samasta asiasta ja että kuviin on rajalle merkitty asia x tavalla y (en jaksa selittää mikä kun siihen menee puoli palstaa). Työntekijä jatkaa silti selittämistä, että rouva hyvä ei nyt ymmärrä.
Sanon siihen että tämä asia tehdään kuten on sovittu, ja sovittu asia on tämä, ja sitten selitän sen selvästi artikuloiden.
Työntekijä ei sano enää mitään tähän, mutta huomauttaa että en varmaan pärjää koirani kanssa ja se pitäisi kouluttaa.
Aaaaaarggh.
Koira on nuori ja sillä oli hätä, mutta se ei silti vetänyt hihnassa, ei tehnyt mitään vaarallista ja pysyi hyppysissä ihan helposti. Pakko oli vain päästä sanomaan.
Tätä tapahtuu minulle aika ajoin. Selitetään kuin idiootille juurta jaksaen, vaikka että puu kasvaa siemenestä ja sitten iso kone tulee vrum vrum ja kaataa puun (tai iso mies, ugh) ja sitten iiiiiiiiso tehdas tekee puusta rouvan sisustuspaneelin 🙈😅 En siis myöskään käy enää rautakaupoissa. Tilaan netistä.
Kuudenkymmenen vuoden kokemuksella samasta ongelmasta sanoisin, että sinussa on jotain mikä saa heidät tuntemaan alemmuutta.
Heikossa ihmisessä se tunne saa aikaan halun nöyryyttää toista.
Vika ei siis ole sinussa, vaan heissä. Heikkoja ihmisiä on paljon, vahvat on harvemmassa. Ole edes sinä vahva, ja ohita nuo urpot ilman kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tällaista myös että tullaan känättämään asioista jne. Jos kolme ihmistä tekee samaa asiaa niin olen se jolle tullaan känättämään asiasta ja huomauttelemaan, muille ei. Joudun usein myös kaikenlaisen ilkeämielisen pahanpuhumisen kohteeksi.
Ai kamala, tuo kuvaus itsestäsi lopussa kertonee, mistä on kyse. Eli sinut koetaan ärsyttäväksi, itsekkääksi ja rasittavaksi ja sen takia sinulle huomautellaan asioista, joista ei huomautella niille oikeasti mukaville ihmisille.
Sinun tapauksesta en tiedä, mutta itse olen ainakin gang stalkingin uhri ja kun tuon huomasi nauratti vaan ihmisten yritykset tylyttää. Eihän se ole muuta kun surkeaa amatööri katuteatteria.
Ei sillä saa edes mitään aikaan, kun se on tiedossa ja tuollainen että yritetään esittää että: "Luulet vaan, muillekin on tapahtunut ja mullakin on noin" on paskinta ja naurettavinta mitä voidaan yrittää uskotella sellaiselle, joka on gang stalkingin uhri. Tai ehkä nuo ovat juuri niitä dillejä, jotka eivät tajua ollenkaan mitä kaikkea voidaan gang stalkingilla aiheuttaa. Yleensä ne ovat juuri tuollaisia "ei tässä mitään ihmeellistä tai tahallista ole, ihan sattumaa vain" vaikka oikeasti kyse tahallisesti aiheutetuista haitoista ja sen tietää tekijät ja kohde. Sivullispelleille voi sitten uskotella mitä vaan.
Niin siis syitä voi olla monia ja laajemmissa gang stalkingeissa esitetään useimpia syitä pakkaa sekoittaakseen. Voi olla keksitty "huoli" tai auttamismotiivi esim. valehdellaan että on jotain mt-ongelmia voi olla "viha" motiivi, eli keksitään juttuja, joilla henkilö saisi joidenkin vihat niskaan jne..
Ja osa voi olla tottakin, mutta asiat esitetään niin, että ne näyttätyvät tietyssä valossa, jotta toimisivat tarkoitustaan varten.
Esim. kerran kuulin analyysin itsestäni, että luulen olevani paras, mikä ei pidä paikkaansa. Ja tuossakin tapauksessa en saanut tietooni "ketkä" ovat nuo jotka ajattelivat niin, koska en ollut tekemisissä hirveän monen kanssa ja se joka kertoi tuosta ei sitten osannutkaan kertoa ketkä oli kyseessä. Ilmeisesti siis henkilöt, keiden kanssa en ole ollut tekemisissä.
Mutta, tuollaisen analyysin johdosta, että joku kertoo sinun luulevan olevasi parempi kun muut, saatat saada tylytystä. Toisaalta onhan se outoa, nimittäin täytyy olla merkittävä henkilö jos lähdetään gang stalkkaamaan ja vielä oudompaa, jos saadaan tai nähdään vaivaa systemaattiseen levittelyyn ihmisille, joiden kanssa ei ole edes tekemisissä. Ei minua henkilökohtaisesti kiinnostaisi onko Matti Möttönen ylimielinen, rajaton tai muuta. Miksi ihmeessä kävisin yksittäisen random ihmisen kimppuun olkoon se sitten pahassa mielessä tai "auttamismielessä."
Eli unohda muut syyt, kuulostaa gang stalkingilta, mene googlaamaan. Ehkä joku on keksinyt kivan projektin "miltä tuntuu olla ennakkoluulojen ja tylyttmmisen kohteena" paitsi eihän tuo ole ihan sama.
Systemaattinen gang stalking ei toimi samalla tavalla kun luonnollisesti syntyvät ennakkoluulot ja on aika typerää yrittää käyttää gang stalkingia samantapaisen efektin saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, tuo kuvaus itsestäsi lopussa kertonee, mistä on kyse. Eli sinut koetaan ärsyttäväksi, itsekkääksi ja rasittavaksi ja sen takia sinulle huomautellaan asioista, joista ei huomautella niille oikeasti mukaville ihmisille.
Heikko ihminen paljasti itsensä.
Juuri sellaiset on kärkkäimpiä arvostelemaan muita.
"Oikeasti" mukaville... joopa. Luultavasti määrittelet mukavan ihmisen pärstäkertoimen perusteella
Sulla on paljon näitä samantyyppisiä kokemuksia, hiukan eri tavoin sanoitettuina. Näyttää toimivan, aina syntyy pitkää keskustelua.
Todennäköisesti vain törttöilet enemmän kuin muut, niin noita huomatustilanteitakin tulee enemmän kuin muille. Tai sitten kiinnität huomiota vain niihin omiin tilanteisiisi paljon herkemmin kuin muiden vastaaviin. Aika yleistä monella, että kaikki pyörii niin sen oman itsen ja sen ympärillä, mitä muut nyt minusta ajattelevat, etteivät edes huomaa, miten muita ihmisiä kohdellaan.