Miehen ystävä oli häissämme. Emme saaneet kutsua hänen häihinsä.
Mietin välillä johtuiko minusta ettei kutsunut miestäkään omiinsa. Ovat tunteneet koko ikänsä. Nyt ei enää käy kylässä eikä ole käynyt koko aikana kun mies ollut kanssani.
Kommentit (49)
Minulle kävi aikoinaan ihan samalla tavalla. Meitä ei kutsuttu pariinkin häihin, vaikka nämä oli olleet meidän häissä. Molemmissa oli ihan ymmärrettävä syy. Meidän häissä oli n 70 henkeä ja toinen tuttavapari meni naimisiin vain kahden todistajan kanssa ja toinen pari meni vaan ihan läheistäkin läheisimpien läsnäollessa. Ymmärrän aivan hyvin, että jokainen saa pitää just sellaiset juhlat kuin haluaa ja kutsua ihan ketkä haluaa. Molempia kuitenkin onniteltiin ja oltiin yhteyksissä ihan normaalisti ihan kuin ennenkin.
Tänään tulee muuten telkasta Neljät häät ja yhdet hautajaiset, siinä jengi kiertää toistensa häissä vuorotellen. Hauska leffa.
Älä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääkutsuissa ei ole mitään vastavuoroisuusperiaatetta, että jos on kutsunut jonkun omiin häihinsä, niin vieraan on pakko kutsua myös omiinsa.
Tämä kommentti ja sen saamat yläpeukut kuvaavat hyvin sitä kuinka pihalla ihmiset ovat nykyään siitä mitä perus käytöstapoihin kuuluu.
Ei siis ihme, että myös lasten käytöstavat ovat melko hunnigolla nykyään...
Sorry. Kun jäit ilman kutsua. Olet vain puolituttu vaikka olet sukulainen.
Sama kummiuden kanssa, loukkaannutaan, kun ei pyydetäkään ristiin kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outo homma! En todellakaan haluaisi, että joku suostuu kummiksi vaan jotta itse pääsisi oman lapseni kummiksi. Tai kutsuisi häihin sillä verrukkeella, että luulee saavansa siitä jotain takaisin, eli kutsun toisen häihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka tällaisesta loukkaantuu!? Moni huokaa helpotuksesta :D
Puhut nyt miehesi ystävästä. Et sinun.
Onko hän todellisuudessa edes ystävä?
Jotkut sanovat moikkaustuttujaankin ystävikseen.
Ja miksi ajattelet että kyse on sinusta?
Ei kaikkien edes tarvitse tykätä sinusta.
Ystävä jätti kutsumatta ystävänsä vai jättikö kuitenkaan..
Miksi sä vaivaat päätäsi turhanpäiväisyyksillä?
Olen ollut lukuisissa häissä, joista suurimmat olivat 400 vieraan juhlat. Omissa häissäni oli 30 vierasta. Lienee selvää, että mukana olivat vain ne ihan kaikista läheisimmät sekä minun että miehen puolelta ja moni sukulainen ja ystävä, kohteliaisuusvieraista puhumattakaan, jäi siis kutsumatta. En ole koskaan haaveillut isoista häistä itselleni, vaikka tykkäänkin käydä häissä vieraana. Onneksi jokainen saa järjestää juuri sellaiset häät kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääkutsuissa ei ole mitään vastavuoroisuusperiaatetta, että jos on kutsunut jonkun omiin häihinsä, niin vieraan on pakko kutsua myös omiinsa.
Käytöstapojen suhteen asia on juuri toisinpäin. Hääkutsuissa ON vastavuoroisuusperiaate, mikäli haluaa noudattaa hyviä käytöstapoja. :)
Vastavuoroisuusperiaate on pääsääntö, josta sitten voi joustaa esim. häiden koon takia.
Jos siin itse haluaa mennä naimisiin kahden todistajan läsnäollen, on pakko kutsua kaikki, jotka ovat kutsuneet omiin häihinsä? Siis niissä omissa häissä on vieraina entisiä työkavereita, mutta ei omia vanhempia tai sisaruksia. Jos ei kutsu, pitää soittaa kaikille ja kertoa, että ollaan tässä ihan salaa menossa naimisiin, joten ei kutsuta vieraita, mutta älä kerro tästä vielä kenellekään. Jestas.
Asian vierestä, mutta onko nykyään yleistä, että häihin tullaan ilman häälahjaa? Meidän häissämme oli muutama tällainen tapaus. Häät olivat kuitenkin viimeisen päälle järjestetyt, pöytiin tarjoiltu gourmet-illallinen, vapaa baari jne.
Miehes käynyt höyläämässä kaverinsa muijaa💪
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti johtuu juuri sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti johtuu juuri sinusta.
Aapee! Älä ota toto tosissas. Sarkasmia viljelee.
Se on sitä samaa sarjaa kuin, että mitähän tuo elefantti ajattelee minusta- mietti suomalainen.
Meillä oli ainakin ihan minihäät. Ei ees kaikki lähisukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta onko nykyään yleistä, että häihin tullaan ilman häälahjaa? Meidän häissämme oli muutama tällainen tapaus. Häät olivat kuitenkin viimeisen päälle järjestetyt, pöytiin tarjoiltu gourmet-illallinen, vapaa baari jne.
Ei ole.
Ketä olette kutsuneet? Moukkia?
Kyllä kannatti taas olla lapseton sinkku niin ei tarvitse tuostakaan repiä ressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinusta johtuisi, jos kaverukset eivät enää tapaa toisiaan? Onko sitten jotain, että voisi johtua sinusta? Muuten kyllä mies ja kaverinsa ovat ihan itse vastuussa kaveruudestaan.
Noinhan se mies juuri ottaa vastuuta kaveruudesta, ei ole enää tekemisissä kaverinsa kanssa, koska ei pidä tämän vaimosta. Eikä se mitenkään kerro siitä onko vaimo kiva vai ei, tai muutenkaan, eivät vain kaikki pidä kaikista.
Miten joku ihminen voi olla niin karmea,että pitää lopettaa ystävyys sen miehen kanssa?? Tai ei sovi samaan tilaan jonkun kanssa? Jos ihminen ei ole rikollinen eikä mikään loisija tms. eikä kiusaa ketään. Itse aina ajattelen,että vaikka en ole ystävä jonkun kanssa tai en pidä jonkun mielipiteestä,pystyn kuitenkin tulemaan toimeen kohteliain välein,ainakin pakollist näkemiset. Minua ei siis haittaisi olla kaverini luona kylässä,vaikka siellä olisi hänen miehensä,jonka mielipiteistä en niin välitä. Ellei tämä mies olisi suoraan julistanut vihaavansa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinusta johtuisi, jos kaverukset eivät enää tapaa toisiaan? Onko sitten jotain, että voisi johtua sinusta? Muuten kyllä mies ja kaverinsa ovat ihan itse vastuussa kaveruudestaan.
Noinhan se mies juuri ottaa vastuuta kaveruudesta, ei ole enää tekemisissä kaverinsa kanssa, koska ei pidä tämän vaimosta. Eikä se mitenkään kerro siitä onko vaimo kiva vai ei, tai muutenkaan, eivät vain kaikki pidä kaikista.
Miten joku ihminen voi olla niin karmea,että pitää lopettaa ystävyys sen miehen kanssa?? Tai ei sovi samaan tilaan jonkun kanssa? Jos ihminen ei ole rikollinen eikä mikään loisija tms. eikä kiusaa ketään. Itse aina ajattelen,että vaikka en ole ystävä jonkun kanssa tai en pidä jonkun mielipiteestä,pystyn kuitenkin tulemaan toimeen kohteliain välein,ainakin pakollist näkemiset. Minua ei siis haittaisi olla kaverini luona kylässä,vaikka siellä olisi hänen miehensä,jonka mielipiteistä en niin välitä. Ellei tämä mies olisi suoraan julistanut vihaavansa minua.
Kaveruus ja ystävyys on niitä asioita, joita pidetään yllä sellaisten ihmisten kanssa, joista pidetään ja joitten kanssa on yhteistä. Ei ole olemassa mitään pakollisia näkemisiä ystävien tai kavereitten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Monenko ruokalajin illallinen?
Serkkuni kutsui kaikki meidät serkutkin häihinsä, itse kuitenkin kutsuin vain läheisimmät, joten en ihmettelisi kutsunpuutetta.