Kollega tuli tänään sanomaan, että sinusta ei tykätä täällä, voitko irtisanoutua.
Kommentit (38)
EVVK palaute toimii yleensä. Yhteys esimieheen ja siitä sit porras kerrallaan ylöspäin tarvittaessa.
Olisin sanonut, etten minäkään pidä teistä, mutta tämä on työpaikka ja täällä tehdään töitä, ei istuta pitämässä työkavereista. Sitten olisin käskenyt poistua huoneestani, jos ei ole oikeaa työasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sanonut, etten minäkään pidä teistä, mutta tämä on työpaikka ja täällä tehdään töitä, ei istuta pitämässä työkavereista. Sitten olisin käskenyt poistua huoneestani, jos ei ole oikeaa työasiaa.
Ja tällaiset lausunnutko ei sitten myrkytä yhtään ilmapiiriä?
Vierailija kirjoitti:
Olisin mennyt esihenkilön puheille, ja jos ei hän olisi reagoinut, sitten seuraava porras.
Oletko käyttäytynyt huonosti, vai mikä työkaveria hiersi?
Se on esimies, eikä mikään henkilö.
"Hyvä idea! Menenkin saman tien. Ei kun sori, mullahan olikin asuntolaina. Oh well, ei muuta kun takasin sorvin ääreen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin sanonut, että asia ei ole sinun päätettävissäsi ja otan tämän työpaikkakiusaamisen puheeksi esimieheni kanssa.
Kiusaamisen 😳
No onhan tämä kiusaamista.
Ei. Se oli palaute työkaverilta. Tällä kertaa negatiivinen. Joku syyhän siihen on ollut.
Jos työpaikoilla on prinsessoja, niin on siellä joku emäntäkin, jolla on oma hovi. Tämä emäntä poistaa hovin vaarantajat pois vaivoistaan... tai yrittää tehdä niin.
Esimies paikalle, lisäksi soitto liittoon ja työsuojelupiiriin. Toimi!
Mulle oikeasti saattaa kohta joku tulla sanomaan noin 😔 olen uupunut ja aina ahdistunut. Tosin työskentelen suurimmaksi osaksi yksin joten ei luulisi muita haittaavan.
Älä vaan irtisanoudu vaan tee ilmoitus asiasta eettiseen linjaan (jos teillä on sellainen) ja ota yhteys esimiemiehiin riittävän korkealle jos ei ala tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oikeasti saattaa kohta joku tulla sanomaan noin 😔 olen uupunut ja aina ahdistunut. Tosin työskentelen suurimmaksi osaksi yksin joten ei luulisi muita haittaavan.
Niinpä. Ja sitten muut sanovat tällaisia uupuneita ja ahdistuneita prinsessoiksi. :(
Tuo kollega on työpaikan mätäpesäke. Itse olen joutunut samaan tilanteeseen. Vastassa oli ihan hirveä työkaveri ja loppujen lopuksi kyllä epäilen, että hänellä oli persoonallisuushäiriö. Ei tehnyt töitään. Hänen ainoa työ oli infopisteen hoito ja tietyn lupakaavakkeen täyttäminen asiakkaalle. Sellainen 5 min homma. Mutta tämä tyyppi sai kerättyä niitä lupahakemuksia vinon pinon ja kun tyyppi oli lomalla me muut tehtiin urakalla hänen kertyneet työnsä.
Ihan järkyttävä tyyppi.
Eli ei sussa ole mitään vikaa. Kollegan jutut on varmasti täysin perättömiä eikä kukaan täysjärkinen edes sanoisi kenellekään noin.
Eihän työpaikka ole mikään ystäväpiiri / lastentarha.
Töissä ollaan, että saadaan palkkaa. Ystävät ovat sitten asia erikseen...
No joo. Eikös se ole työnantajan asia irtisanoa, jos työntekijä ei pärjää.
Hulluhan se sun kollegas on!
Juu, mulle on kanssa: "Mitäs tänne tulit, eihän sulla ole mitään siteitäkään tänne", tarkoitti siis paikkakuntaa, ja tyyppi oli sijainen niin kuin minäkin, ja siellä oli muutama muukin sijainen.
Sitten on tämä: mut lähetettiin yhdelle osastolle, koska siellä oli työt jumissa ja niiden vastaanottaja oli ruvennut vaatimaan tilanteeseen korjausta. No, siellä osastolla tomera lihava ja naamaltansa ruma täti tulee sanomaan mulle: "Me ei sijaisia tarvita, mitä se tänne mitään sijaisia lähettelee!" Juu,henkilökohtaisuuksiin meneminen on asiatonta, mutta sanon nyt tähän, ettei se mun omakaan naama missiluokkaa ole. Ja jos vaikka olikin asiatonta, niin kumpikin yllä olevista esimerkeistä on yhtä lailla asiatonta puhetta, ja ensimmäisessä henkilökohtaisuuksiin menevää. Suomessa saa muuttaa ja mennä miten mielii. Siksi toisekseen ei se itsekään syntyperäinen ollut, ai niin ja sen lause jatkui "Tuo xx:kin on muualta tullut, mutta hänellä on tänne siteitä", ja se xx oli sijainen myös.
Kilpailutilanne! JA TÖKERÖÄ ASIATTOMUUTTA! LOUKKAAVAA! Minut oli palkattu, työnantaja oli ottanut töihin, työnantaja oli määrännyt sinne osastolle... TÖRKEÄÄ, LOUKKAAVAA, ASIATONTA! Eikä tokikaan mitään kunnioitettavaa suoraselkäisyyden osoitusta, minä sanona asiat suoraan! Sitten jos sille kyselijälle olisi jotain suoraan sanonut, niin se olis vaan tölväissyt siihen jotain perään... ja mennyt valittamaan...
Vierailija kirjoitti:
Olisin mennyt esihenkilön puheille, ja jos ei hän olisi reagoinut, sitten seuraava porras.
Oletko käyttäytynyt huonosti, vai mikä työkaveria hiersi?
Akkavaltainen ala, arvaan on sellainen. Siellä sitten itketään, juorutaan ja saikutetaan.
Kerran eräs työkaveri meni kertomaan pikkupomolle, että pelkää mua? Olin aivan?? En edes tiennyt kenestä oli kyse, kuka pelkää ja miksi? Pomo vain sanoi niin hänelle kerrottiin, on pakko kysyä. Suutuin, ja sanoin, ok, haluan kokouksen jossa on pomo, minä ja kyseinen henkilö paikalla. Ei koskaan tapahtunut. Itseasiassa olin suht pidetty siinä työpaikassa, joten ehkä joku ilkeyttään. En koskaan saanut selville mitä sitten tapahtui. Onneksi mieheni työpaikka muutti, ja me myös. Ihmiset ovat outoja niin usein. Kutsu kokous jos joku vielä moista puhelee.
Olisin kaivanut kännykän esiin ja pyytänyt toistamaan kun tallennus on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin sanonut, että asia ei ole sinun päätettävissäsi ja otan tämän työpaikkakiusaamisen puheeksi esimieheni kanssa.
Kiusaamisen 😳
No onhan tämä kiusaamista.
Ei. Se oli palaute työkaverilta. Tällä kertaa negatiivinen. Joku syyhän siihen on ollut.
Palaute ei vaan kovin tiiviisti liity työntekemiseen, joten vaikka harmittaisi, en tekisi sen kummempia. Tai ehkä alkaisin vaivihkaa katsella uutta työpaikkaa, mutten irtisanoisi itseäni tuollaisen takia.
Tuohon kuuluu vastata:"Kysyinx mä muka sult jotain?"