Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaellus ja sauna

Vierailija
12.09.2022 |

Hukkasin aikaisemman aloitukseni ta is poistettiin joten kysyn nyt samaa uudestaan, eli miten toimitaan vaelluksella jos on saunamahdollisuus (mm. hetassa on) niin miten nuo toimii käytännössä? Meneekö lämmitettyyn saunaan jokainen omine lupineen ja miehet ja naiset sekaisin vai onko miehille ja naisille omat vuoronsa vai meneekö jokainen seurue vuorollaan? Miten homma käytännön tasolla toimii? Sauna mahdollisuus on todella kiva, mutten halua mennä saunaan kenenkään tuntemattomien miesten kanssa tai muuta vastaavaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellukset sulla taitaa olla hakusessa kans .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tätä kysyis vaellussivustoilta... Facebook.

Vierailija
4/11 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin kun olin ryhmän kanssa vaelluksella (Etelä-Konnevedellä), niin siellä oli luonnollisesti erikseen naisten ja miesten saunavuorot. Kyseinen sauna oli varaussauna eli vain ryhmämme käytössä.

Vierailija
5/11 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kansallispuiston sivulta ohjeet. Itse ne siellä sovitaan, suosituksena on että parilliset tunnit miehille, parittomat naisille tms. Omalle porukallesi et voi saunaa varata. Ja mikäli et tiennyt, niin ne ovat puusaunoja. Jonkun täytyy se lämmittääkin.

Vierailija
6/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kansallispuiston sivulta ohjeet. Itse ne siellä sovitaan, suosituksena on että parilliset tunnit miehille, parittomat naisille tms. Omalle porukallesi et voi saunaa varata. Ja mikäli et tiennyt, niin ne ovat puusaunoja. Jonkun täytyy se lämmittääkin.

Tämä.

Luontoon.fi -sivuilta löytyy ajantasainen tieto, esim. Hetan saunan ollessa kyseessä täältä: https://www.luontoon.fi/hetta-pallas/palvelut

Jos haluaa välttämättä saunoa yksin/omassa porukassa, täytyy varata erillinen vuokrasauna. Näitä

ei toki kovin monessa paikassa ole. Vuokrasaunat voi etsiä esim. Eräluvat-palvelusta.

Vierailija
8/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisissa tilanteissa voit luottaa siihen että pari peeping tomia on joka tapauksessa "sattumalta" saunan ikkunan takana kun naiset on saunassa.

Vierailija
9/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Luontoon.fi -sivuilta löytyy ajantasainen tieto, esim. Hetan saunan ollessa kyseessä täältä: https://www.luontoon.fi/hetta-pallas/palvelut

Jos haluaa välttämättä saunoa yksin/omassa porukassa, täytyy varata erillinen vuokrasauna. Näitä

ei toki kovin monessa paikassa ole. Vuokrasaunat voi etsiä esim. Eräluvat-palvelusta.

Eikä tartte.

Eräsaunoilla on ohjeellinen saunavuorosysteemi. Ja tietysti vuoroista vielä sovitaan niiden kanssa joita tuvalla on yhtä aikaa.

Ei ole vaikeaa.

Vierailija
10/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitätte saunan tietysti itse ja katsotte että seuraaville on puut ja vedet valmiina jälkeenne.

Silloin kun olen Hannukurun saunalla käynyt, porukkaa oli sen verran vähän että ihan keskenämme sovimme vuorot. Jos on enemmän ihmisiä, on miesten ja naisten vuorot. Jos haluatte olla keskenään, menette sen verran kummalliseen aikaan että muut ovat nukkumassa.

Vierailija
11/11 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi olla vaikka Metsähallitukseen yhteydessä. Muista maksaa käyttömaksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän