Kumman työn ottaisit tilanteessani?
1. Sellaisen työn jossa työaika on ark. 8-16 vakuutusalalla / ajoneuvokorvaus puoli. Olen ennenkin ollut vakuutusalalla ja työtä oli paljon sekä ehkä vähän myös kuormittavaa. Töitä saa tehdä etänä, mutta pari kertaa viikossa tulee käydä toimistolla. Käytössä liukuvatyöaika mahdollisuus ja muut hyvät edut. Olen aika paljon kuullut ihmisiltä sitä, että jos onnistuu pääsemaan vakuutusalalta pois, niin kannattaa pysyä sieltä pois mutta en tiedä.
2. Sellainen työn jossa työaika on ark. 8-16 asiakaspalvelua taloushallinnon parissa monikanavaisesti kuten puhelimitse, verkossa ja sähköpostilla. Käytössä liukuvatyöaika mahdollisuus ja muut hyvät edut. Töitä saa tehdä 100% etänä, ei tarvitse käydä toimistolla. Eli käytännössä etätyömallit ovat hiukan erilaiset ja työtehtävät. Etätyöstä pidän ja työtehtävät molemmissa mielenkiintoiset.
Vaikea valita kumpaan menisin, eli kerrankin sellainen tilanne, että saan oikeen valita. Olen tällä hetkellä vielä työtön ja haastatteluissa käynyt. Nyt vihdoin tärppäsi ja vieläpä kahteen eri paikkaan. Kaikki työttömät ei siis ole laiskoja eikä makaa vain sohvalla, vaikka meille niin väitetäänkin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin luultavasti työn nro 2, koska arvostan etätyömahdollisuutta. Molemmissa on hyvää kiinteä työaika. Veikkaisin että työ 2 on myös vähemmän stressaavaa ja arvostan sitä työssä.
Tuo kakkosen kuvaus voisi sopia mun työpaikkaan ja ei todellakaan ole mitenkään vähemmän stressaava. Sitä paitsi tuo etätyö voi olla ainut etu, ei meillä ainakaan mitään etuja ole.
No kummassa on parempi palkka? Onko ongelma käydä toimistolla kaksi kertaa viikossa vai haluatko tehdä täysin etätöitä?
No itse jo blokkaat ensimmäisen vaihtoehdon pois. Ihan selvästi haluat kakkosvaihtoehdon.
Olen ollut myös vakuutusalalla viime vuonna isossa ja tunnetussa puljussa. Iso pettymys jossa myös palkan maksu takkusi, työkaverit ei puhunu juuri mitään mutta sitäkin enemmän keskittyivät valittamiseen, en viihtynyt, kiire ja palkka huono siihen työmäärään nähden. Kaikissa vakuutusyhtiöissä kilpailu kova ja resurssit vedetty minimiin. Kaikkia puheluita myös kuunneltiin ja sitten niistä annettin palautetta, eikä löydetty juuri koskaan mitään hyvää sanottavaa. Kokoajan piti tehdä enemmän ja paremmin.
Ihan selvästi et halua sitä vakuutushommaa, joten ota se toinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut myös vakuutusalalla viime vuonna isossa ja tunnetussa puljussa. Iso pettymys jossa myös palkan maksu takkusi, työkaverit ei puhunu juuri mitään mutta sitäkin enemmän keskittyivät valittamiseen, en viihtynyt, kiire ja palkka huono siihen työmäärään nähden. Kaikissa vakuutusyhtiöissä kilpailu kova ja resurssit vedetty minimiin. Kaikkia puheluita myös kuunneltiin ja sitten niistä annettin palautetta, eikä löydetty juuri koskaan mitään hyvää sanottavaa. Kokoajan piti tehdä enemmän ja paremmin.
Kyllä ne keskenään ovat puhuneet, ovat valittaneet myös sinusta ja puhuneet muuta pskaa.
Vakuutusala on työpaikkakiusaajien mekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne keskenään ovat puhuneet, ovat valittaneet myös sinusta ja puhuneet muuta pskaa.
Vakuutusala on työpaikkakiusaajien mekka.
No, itseasiassa puhuivatkin seläntakana, koska kuulin omin korvin ja jäivät rysänpäältä kiinni. Tein tästä valituksen esimiehelle, mutta ei välittänyt. Sen sijaan minut otettiin silmätikuksi ja uhattiin koeaikapurulla kun nostin pöydälle myös takkuavan palkan maksun, mutta sain jatkaa määräaikaisuuden loppuun. Lopun aikaan tein etänä töitä, enkä kaivannut näitä "työkavereita". Esimies ei ollut paikalla edes viimeisenä työpäivänäni hyvästelemässä. Eipä ole aikaisemmista työpaikoista jäänyt noin pahaa makua suuhun. Oli kyllä niin iso pettymys ja minäkin luulin isossa firmassa toimivan kaiken.
Kaikissa työpaikoissa on nykyään kiire ja resurssit niukat. Ei ole olemassa täydellistä työpaikkaa.
Aivan helvetin varmasti kakkosen!
t. vakuutusalalta poispäässyt, sitä yksitoikkoista paskaduunia ei ole ikävä