Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hakeutua vanhustenhoitoalalle jos jo valmiiksi selkävaivoja?

Vierailija
12.09.2022 |

Haluaisin tehdä jotain mielekästä, mutta mitä voisin tehdä palvelutalossa, kun ainakaan raskaat nostelut ei onnistu?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousta ja pyykkäystä vanhustentalossa vaikka. Nykyään siivouskin on melko mielekästä, eikä niin raskasta. Työergonomiasta kun pitää huolta. Meilläkin on lattiapesurobotti, kunhan käy isoimmat irtoroskat lakaisemassa pois alta. Siinä kun se pyörii pitkin käytäviä, pyyhin minä ovenkahvoja. Sitten on pyykinpesua, astioiden pesua, tietokoneella tilaukset yms. Ei nyt voi sanoa et hikikään tulee töissä.

Mun selkä ei kestänyt laitoshuoltajana vanhainkodissa.

Missä työtehtävissä se selkä meni? Mulla meni edellisessä työpaikassa selkä, kun ei ollu kunnon välineitä, nyt on. Eikä oireile olkapääkään yhtään, ennen oli kokoajan kipeä. Nykyinen työnantaja haluaa, että ollaan työkuntoisia ja hommaa välineet ja ohjeistaa ergonomiaan.

Mulla on selkäsairaus ja se ei kestänyt laitoshuoltajan töitä.

No ei tosta paljoa selviä, mitä teit väärin, et selkä sano poks. Minulla on synnynnäisesti kiero selkäranka, silti olen tehnyt nyt laitoshuoltajan työtä 8 vuotta, muutama sairaspoissaolo flunssan takia. Selkä ei ole moksiskaan, eikä hikikään tule töissä,no joskus.

En ole tehnyt mitään väärin .

Selkä nyt ei vaan enää kestänyt kumartelua eikä kantamista.

No sinäpä sen sanoit. Löytyy joka lähtöön apuvälineitä renkailla, ettei tarvii kantaa. Kumartelun sijasta voi käyttää apuvälineitä tai mennä kyykkyyn.

Selkäranka mutkalla (skolioosi), lonkissa ja polvissa nivelrikko= ei paljon kumarrella eikä kyykistellä.. Työpaikalla 2 nostolaitetta viiden kerroksen yhteiskäytössä. Kun tarve siirtää asukas esim. vuoteesta vessaan, ei ole aikaa soitella osastoja läpi( missähän nosturi on?) ja sitten kipittää hakemaan se.

Tämä ala ei todellakaan ole sopiva vajaakuntoisille!

No luulis, että pomokin/ työterveys tietää ja pomo vois ohjeistaa, että toinen nostolaite säilytetään sillä osastolla jossa itse olet. Meilläkin on yksi korkea jakkara varattu sille henkilölle, joka sitä tarvii. Muut voi käyttää, muttakun tämä yksi sitä tarvii työtehtäviin, niin se annetaan. Ei me haluta hankaloittaa toisen työn tekemistä.

Vierailija
22/22 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää siitä lihaskunnosta ja oikeista nostotavoista yms ergonomiasta huoli. Ei tartte olla mikää salimake, mutta hyvä lihaskunto auttaa jaksamaan sitten vanhanakin. Pitää omaa toimintakykyä yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme