Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten syntymäpäivät. Esitättekö puolisollenne ja lähiystäville lahjatoiveita?

Vierailija
11.09.2022 |

Saatteko aina kaiken mitä toivoitte lahjaksi? Onko tämä perinne kuinka yleinen? Uusi mies pyysi että esitän lahjatoiveen mutta en ole ikinä aiemmin toivonut mitään eikä syntymäpäiviäni ole juhlittu, ei edes lapsena. Mies oli tästä aivan järkyttynyt ja haluaa että esitän mieleisen toiveen.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perinne mitä mies ostaa minulla yhdistetyksi joulu-, että synttärilahjaksi. Minä ostan hänelle sitten pitkin vuotta tarpeen mukaan.

Miksi tällainen perinne, että sinä ostat pitkin vuotta ja hän vain yhdistetyn lahjan? 

Vierailija
22/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän toiveen että ei hössötettäisi juuri sinä päivänä kun minulla on synttärit, että saisin viettää synttärini sillä tavoin kuin itse haluan enkä olisi juuri syntymäpäivänäni pakotettu vastaanottamaan lahjokja tai vieraita. On toiminut. 

Miehen kanssa meillä on tapana synttäreinä joko viedä toinen ravintolaan syömään, tai sitten tehdä kotona sankarille ihana juhla-ateria. Synttäripäivänä juhlittava saa päättää miten päivä menee, ja mitä silloin tehdään, eikä niin että juhlittava värkkää kakkua ja tarjottavia hikihatussa sukulaisille ja kavereille uupuen, ja sitten odottelee koko juhlapäivänsä että milloin kukakin suvaitsee paikalle saapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeei jumalauta.... Jotain synttärilahjoja aikuisille ihmisille.... :DDD

Vierailija
24/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta miehen kanssa lahjoja yleensä (poikkeuksia on ja yllätyksiä), mutta synttäriaamiainen tulee sänkyyn ja yleensä tehdään kakku tvs sankarin toiveen mukaan. Äiti muistaa käsityöihmisenä yleensä jollain itsetehdyllä lahjalla niistä kysyy toiveita, ne on kyllä kivoja.

Vierailija
25/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttärit on lasten juhlia, tuntuisi todella absurdilta juhlia synttäreitä keski-ikäisenä. Saati, että pyytäisi jotain lahjoja.

Todella monessa kulttuurissa aikuisetkin juhlii synttäreitä. Vain ankeassa Suomessa ei saa tehdä mitään ylimääräistä ja on tarkat säännöt siitä, milloin saa nauttia mistäkin.

Vierailija
26/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan lahjat synttäreillä. Mies kysyi juuri, mitä tarvitsen (lokakuussa synttärit) Sanoin että talvi lenkkarit:) Yhdessä sitten mennään ostoksille.

Vierailija
27/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlimme vain omia synttäreitä vuosittain jollain pienellä kivalla eikä muidenkaan synttärit kiinnosta sen enempää. Juhlikoot kukin omia synttäreitä tyylillään. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja nauti minään juhlakaluna olemisesta niin ettei halua mitään numeroa tehdä syntymäpäivästä. 

Olen sitä mieltä että kaveri synttärit ovat vain lasten kekkereitä ja aikuisilla riittää yhdet 50v kekkerit jos on pakko niitä pitää. Sitä useammat juhlat samalla tyypillä alkaa jo kyllästyttämään jos koko sukua vaivataan kutsuilla. 

Vierailija
28/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen esittänyt ja niin on miehenikin. Helpompi ostaa, kun tietää mitä toinen oikeasti tarvitsee ja haluaa. Olen toivonut esim. kumisaappaita.

Vierailija
29/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta lahjoja aikuisille, mennään ulos syömään ja jotain toimintaa esim. pakohuone tai hohtokeilaus.

Vierailija
30/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle ilmoitan lahjani hinnan, otan siihen rahat yhteiseltä tililtä. Muuten en syntymäpäiviäni juhli ja lahjoja pyytele.

Viime aikoina kaveripiirissäni on lahjatoiveet lähteneet ihan lapasesta. Milloin pyöreiden (40 ja 50) kimppalahjatoiveena on tuhansien bilispöytä, milloin 1000 e puhelin. Skippaan nämä juhlat ja lahjat aina.

Vierailija
31/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sosiaalisissa piireissä ihmiset ajattelevat noin? Vai onko kyse ihmisistä, joilla ei oikeastaan ole niitä kontakteja?

No joja tapauksessa. Esitän toiveita. Mun mies on aika huono ostamaan lahjoja. Hän ei esitä, mutta mä taas olen hyvä ostamaan lahjoja, vaikka miehelleni ei ole mitenkään helppo keksiä lahjoja. Hänelle ostan aina jotain käyttötavaraa. Lompakko, vyö, t-paitoja jne. Jos en keksi mitään tarpeellista, ostan pullon viskiä. Mieheni kaikki merkkipäivät ovat peräkkäin.

Vierailija
32/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei osteta lahjoja aikuisille, mennään ulos syömään ja jotain toimintaa esim. pakohuone tai hohtokeilaus.

Samoin meillä. Ennen käytiin ravintolassa ja nykyään haetaan noutoruokaa tai tilataan kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
33/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, oliko teillä jotenkin köyhä lapsuus vai miksi pitää aikuisenakin toivoa ja pyytää, että joku ostaisi jotain tiettyä lahjaksi? Mikä syntymäpäivälahja se sellainen on? Itselläni ei ole ollut koskaan aikuisiällä tarvetta odottaa, että joku toinen ostaa minulle jonkin asian minun puolestani pyytämällä. Jotenkin katson, että sellainen on ahneutta. Ette ole päässeet vielä lapsen ahneudestanne eroon?

No minkä takia meidän kaikkien pitäisi olla tuollaisia juroja kuin sinä olet? Ehkä et ole romanttinen ihminen tai saanut elämässäsi kokea sitä parisuhteen romantiikkaa johon kuuluu myös lahjojen antaminen. Meidän parisuhteessa lahjojen antaminen puolin ja toisin piristää, ja siitä tulee hyvä mieli kun toinen muistaa sellaisella lahjalla jota olen toivonut.

On ihana muistella vuosien jälkeen mitä toinen on hankkinut ja antaa lahjat mahdollisesti sitten lapselle perinnöksi.

Vierailija
34/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttärit on lasten juhlia, tuntuisi todella absurdilta juhlia synttäreitä keski-ikäisenä. Saati, että pyytäisi jotain lahjoja.

Voi ankeus. Kyllä meidän suvussa on tapana juhlia myös aikuisia, etenkin, jos täyttää pyöreitä.

Vierailija
35/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, oliko teillä jotenkin köyhä lapsuus vai miksi pitää aikuisenakin toivoa ja pyytää, että joku ostaisi jotain tiettyä lahjaksi? Mikä syntymäpäivälahja se sellainen on? Itselläni ei ole ollut koskaan aikuisiällä tarvetta odottaa, että joku toinen ostaa minulle jonkin asian minun puolestani pyytämällä. Jotenkin katson, että sellainen on ahneutta. Ette ole päässeet vielä lapsen ahneudestanne eroon?

No minkä takia meidän kaikkien pitäisi olla tuollaisia juroja kuin sinä olet? Ehkä et ole romanttinen ihminen tai saanut elämässäsi kokea sitä parisuhteen romantiikkaa johon kuuluu myös lahjojen antaminen. Meidän parisuhteessa lahjojen antaminen puolin ja toisin piristää, ja siitä tulee hyvä mieli kun toinen muistaa sellaisella lahjalla jota olen toivonut.

On ihana muistella vuosien jälkeen mitä toinen on hankkinut ja antaa lahjat mahdollisesti sitten lapselle perinnöksi.

Mitä vähemmän roinaa perinnöksi, sen parempi. 

Vierailija
36/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa on sellaisesta lahjasta, jonka on etukäteen toivonut? On siis sanonut toiselle, että mitä pitää ostaa. 

Vierailija
37/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa on sellaisesta lahjasta, jonka on etukäteen toivonut? On siis sanonut toiselle, että mitä pitää ostaa. 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta se ilo, että saan käyttää sitä lahjaa.

Vierailija
38/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa ostimme lahjoja toisillemme, eksä oli myös hyvä lahjojen ostaja.

Nykyinen miesystävä ei tykkää niinkään ostaa lahjoja, mutta tuo kukkia kyllä tms.

Mä täytän pian itse 50 vuotta ja ajattelin pitää ihan kunnon juhlat. Mietin miten saisi kerrottua sen ettei kyllä tarvitsisi lahjoja tuoda, varsinkaan mitään maljakoita tms. En myöskään rahaa halua, tuntuu hassulta puhua jostain matkatilitä tms, käyn töissä ja voin ostaa sellaiset reissut mitä haluan. Samoin kaikki kasvohoidot, hieronnat, käyn niissä missä haluan.

Sen sijaan pidän kyllä yllätyksistä. Helsingin juhlaviikoilla oli taidelahja, saattoi tilata vaikka jonkun esittämään laulun. Sellaisesta ilahtuisin. Tai jos joku on löytänyt vaikka jonkun vuosien takaisen valokuvan meistä, niin kyllä mä sellaisestakin tykkäisin.

Vierailija
39/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sosiaalisissa piireissä ihmiset ajattelevat noin? Vai onko kyse ihmisistä, joilla ei oikeastaan ole niitä kontakteja?

No joja tapauksessa. Esitän toiveita. Mun mies on aika huono ostamaan lahjoja. Hän ei esitä, mutta mä taas olen hyvä ostamaan lahjoja, vaikka miehelleni ei ole mitenkään helppo keksiä lahjoja. Hänelle ostan aina jotain käyttötavaraa. Lompakko, vyö, t-paitoja jne. Jos en keksi mitään tarpeellista, ostan pullon viskiä. Mieheni kaikki merkkipäivät ovat peräkkäin.

Ihan tavalliset työssäkäyvät >30v ihmiset näin ajattelee. Lapset viettää synttäreitä, ei aikuiset.

Vierailija
40/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ankeus. Kyllä meidän suvussa on tapana juhlia myös aikuisia, etenkin, jos täyttää pyöreitä.

Pyöritähän nyt juhlitaan aina, mutta ei niitä muita ole tapana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi