Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten syntymäpäivät. Esitättekö puolisollenne ja lähiystäville lahjatoiveita?

Vierailija
11.09.2022 |

Saatteko aina kaiken mitä toivoitte lahjaksi? Onko tämä perinne kuinka yleinen? Uusi mies pyysi että esitän lahjatoiveen mutta en ole ikinä aiemmin toivonut mitään eikä syntymäpäiviäni ole juhlittu, ei edes lapsena. Mies oli tästä aivan järkyttynyt ja haluaa että esitän mieleisen toiveen.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja puolisollani on tapana, että pyydämme toisiltamme jotain pientä tai sitten toinen vie toisen ravintolaan syömään ja maksaa laskun. Mitään isoja lahjoja emme anna, enkä ole aikuisena pyytänyt tai saanut lahjoja muilta. Minusta lahjoja on kuitenkin kiva antaa ja tykkäämme molemmat tästä tavasta.

Vierailija
2/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttäteitä en ole enää aikuisena pitänyt. Mies ostaa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puolisoni haluaa antaa minulle aina lahjan ja kysyy toivetta. Sen sijaan ei tulisi mieleenikään toivoa lahjoja muilta. No, aikuinen lapseni muistaa kyllä, ja veli vaimoineen onnittelee, mutta eihän muut edes tiedä syntymäpäivääni.

Vierailija
4/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sanelen toiveet. En järjestä juhlia.

Vierailija
5/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kuuluu aina iästä huolimatta juhlia synttäreitä ja outoa jos ap:lta ei ole kysytty lahjatoiveita muut kuin mies. Ihmettelen suuresti!

Vierailija
6/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun synttäreitä nykyään kukaan muista, kun otin syntymäaikatiedon pois fb:sta. Äiti soitti aina aiemmin, syntymäkellonaikaan. Nyt hällä muistisairaus niin ei viime synttärinä muistanut. Mies unohti päivän taas . Jos muistaa jonain vuonna niin onnittelee. Ostan itse lahjani ja toisinaan olen käynyt yksin syömässä jossain.  Lapsi ei välitä. 

Vierailija
7/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei harrasteta lahjoja. Jos jotain haluaa, niin sen voi hankkia lahjaksi, jos ajoitus sattuu syntymäpäiväksi. Muussa tapauksessa hankitaan muuten vaan. Yhteiset rahat, joten hyvin voi ostaa lahjan itselle, jotta tulee mieleinen.

Vierailija
8/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on lasten juhlia, tuntuisi todella absurdilta juhlia synttäreitä keski-ikäisenä. Saati, että pyytäisi jotain lahjoja.

Vierailija
9/53 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttärit on lasten juhlia, tuntuisi todella absurdilta juhlia synttäreitä keski-ikäisenä. Saati, että pyytäisi jotain lahjoja.

Olet ankea mielinen. Jokaisella on synttärit ja aikuisenakin niitä on mukava juhlia iätä huolimatta.

Vierailija
10/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esitän lahjatoiveita ja myös kysyn puolisolta, mitä haluaisi itse lahjaksi. Juhlapäiviksi ostetaan/tehdään lahjan lisäksi kakku tms herkku.

Meillä on puolin ja toisin tapana ostaa syntymäpäiväksi ja jouluksi lahjoja. Minusta on mukavaa yllättää puoliso, mutta tykkään ostaa jotain, mitä puoliso on toivonut. Samoin itse kerron, mitä/minkä tyylisiä juttuja toivoisin saavani. Toive ei välttämättä ole ihan tarkkaan yksilöity esim. Juuri tämä, tietty kirja, mutta suuntaa-antavasti kuitenkin.

Minulle muistaminen juhlapäivinä on tärkeää. Olen myös avoimesti kertonut tästä puolisolle, näin säilyy hyvä mieli ja sopu eikä tarvitse sitten mököttää tai palstoilla anonyyminä nurista kun ei taaskaan muistettu.

Vierailija
11/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain täysiä kymmeniä juhlitaan, ja 60:sta eteenpäin myös viitosia, jos ollaan vielä hengissä. Lahjatoiveitakin kysytään. Muina syntymäpäivinä riittää kortti, ja ehkä kukkakimppu ja suklaarasia perheenjäseniltä.

Vierailija
12/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esitä toiveita. En ole saanut keltään mitään vuosikausiin, joten olisi kai aika noloa mennä toivomaan jotain.

Nykyinenkään miesystävä ei ole ostanut minulle mitään edes jouluksi, joten en odota muutosta tähän, kun synttärini pian ovat.

Vierailija
13/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään lahjatoiveita, niin ehkä sitten. Esim. viime vuonna toivoin lahjakorttia tiettyyn kauppaan, kun olin aikeissa ostaa uuden käsilaukun (jonka olisin ostanut joka tapauksessa vaikka kokonaan omilla rahoilla).

Vierailija
14/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinne mitä mies ostaa minulla yhdistetyksi joulu-, että synttärilahjaksi. Minä ostan hänelle sitten pitkin vuotta tarpeen mukaan.

Vierailija
15/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkukahvit perheen (minä, mies, lapsi) kesken ilman lahjoja. En edes haluaisi juhlia. Äiti tietysti aina kutsui itsensä kylään, mutta dementia vei jo vuosia sitten.

Vierailija
16/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, oliko teillä jotenkin köyhä lapsuus vai miksi pitää aikuisenakin toivoa ja pyytää, että joku ostaisi jotain tiettyä lahjaksi? Mikä syntymäpäivälahja se sellainen on? Itselläni ei ole ollut koskaan aikuisiällä tarvetta odottaa, että joku toinen ostaa minulle jonkin asian minun puolestani pyytämällä. Jotenkin katson, että sellainen on ahneutta. Ette ole päässeet vielä lapsen ahneudestanne eroon?

Vierailija
17/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo mitään lahjaksi, kun en halua edes synttäreitä viettää. 

Vierailija
18/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain täysiä kymmeniä juhlitaan, ja 60:sta eteenpäin myös viitosia, jos ollaan vielä hengissä. Lahjatoiveitakin kysytään. Muina syntymäpäivinä riittää kortti, ja ehkä kukkakimppu ja suklaarasia perheenjäseniltä.

No en minä ainakaan ole viettänyt mitään täysiä kymmeniä eikä edes tututkaan, mutta varmaan jotkut juhlivat. 

N53

Vierailija
19/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan sano mitään lahjatoivetta vaan jos haluaa lahjan ostaa, niin sitten yllättäköön lahjalla. Tylsää jos tietää lahjan etukäteen.  

Vierailija
20/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puolisoa ,ei läheisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän