Kypros toukokuussa? Kerro kokemuksia, suosittele kohdetta/hotellia.
Tarkoitus olis lähteä Kyprokselle toukokuussa 2 aikuista + lapset 10v ja 13v. Toiveissa all inclusive hotelli, jossa hyvät uima-altaat ja ranta vieressä. Lapset uimataitoisia, joten lastenallas ei välttämätön. Ehkä jotain nähtävyyksiä käydään katsomassa + pienet shoppailumahdollisuudet plussaa.
Tärkein asia on kuitenkin hotellin siisteys + ruuan taso, sitten tulee uima-altaat ja ranta.
Olisiko suositella matkatoimistoa, kohdetta, hotellia? Kiitos :)
Kommentit (6)
Merivesi pitäisi olla 21 toukokuussa, huhtikuussa jo 20. Tällaisessa lämmössä me uitiin tänä kesänä Suomessakin ja hyvin kelpasi :) Ilman lämpökin on jo toukokuussa 26, joten eiköhän se lämmitä altaita päivällä aika hyvin, ainakin Suomessa lämmittää 26 lämpötila ulko-altaat. Mutta kiitos vinkistä, tsekkaan tuon lämmityksen.
Mennään nimenomaan toukokuussa siksi, etten kestä kuumuutta. Varsinkin heinä-elokuu on minulle jo niin kuumaa, että etelän loma menisi sen vuoksi pilalle.
ap
Miten pärjäät sitten Suomessa, kun parina kesänä ollut täälläkin reippaasti yli 30 asteen helteitä?
En tykkää helteistä, mutta pakkohan niitä on sietää kotimaassa. Mutta jos voin valita menenkö ulkomaille silloin kun siellä on alle 30 vai yli 30, niin sen päätöksen voin tehdä ihan itse ja valita alle 30.
Oliko sinulla niitä kohde tai hotelli suosituksia? Niitä kyselin, enkä lämpötilakommentteja.
Olen ollut Kyproksella Ayia Napassa toukokuussa. Päivällä oli lämmintä ja aurinkoista, mutta illalla piti laittaa takki päälle. Merituuli on kylmä, enkä minä ainakaan halunnut uida kuin lämmitetyssä uima-altaassa. Toki joku harrastaa avantouintiakin.
Matkatoimistoissa ei kokemukseni mukaan juuri eroja ole. Hotelleissa on, mutta toisten puolesta on vaikeaa suositella, kun ei tiedä, mitä kukakin haluaa. All inclusiveä en ikinä ottaisi, haluan valita itse ruokapaikkani.
Katsokaa hotellia valitessnne ainakin että siellä on lämmitetyt altaat. Toukokuussa altaiden vesi on jäätävää jos ei ole lämmitetty, ja merikin on vielä kylmä.