Mitä mieltä olet Rolexin kelloista?
Omistatko tai omistaako kumppanisi sellaisen? Itselläni on GMT 2 Pepsi joka on tosi kivannäköinen.
Kommentit (25)
Itselläni tulee mieleen että omistaja koittaa kompensoida jotain.
Ei kai siinä, jos tykkää, mutta hassuja on ne, jotka tekee numeron kellostaan.
Näytti olevan myynnissä 14.000€:lla, enkä ikinä maksaisi kellosta niin paljoa. En, vaikka varaa olisikin.
Osa on kivan näköisiä, osa ei. Mieheni harkitsee juuri käytetyn Rolexin ostamista. Sijoituskohde sekin.
Itse käytän arkisin Patek Philippen rannekelloja.
Rolexit menee lähinnä silloin, kun käyn jossain lähimarketissa kaupassa. Melko kertakäyttö- ja halpiskamaa...
Makuasioita, itse en tykkää kelloista varsinkaan kalliista.
Jotain ihan kivoja olen miehillä nähnyt, ei itseä kauheasti kiinnosta tai tee vaikutusta. Hyvä tyyli muodostuu niin monesta asiasta ja kello voi kruunata sen tai pilata kokonaan. Mielikuva Rolexista on juppimaisen nousukas öljytty mies jonka puheessa toistuu usein Rolex.
On muitakin merkkejä ja kannattaa vertailla. Ei ole pakko tuijottaa yhtä kellomerkkiä, ellei ole vannoutunut sen kannattaja. Mikä on paras kello, se ei ole automaattisesti kallein ja kalliskin voi hajota jossain tilanteessa. Tai korjaus maksaa.
Mauttomia. Rolexit on niitä kelloja, joita ostaa ranteeseen ne, jotka haluaa näyttää kaikille, että on kallis kello. Jos olisi oikea automaattikelloista kiinnostunut harrastaja, niin valitsisi jonkun muun sveitsiläisen merkin.
Rolexin ostaja ei itse tunne hyviä sveitsiläisiä kellonvalmistajia ja haluaa kellovalinnallaan olla varma, että jokainen vastaantulija tunnistaa merkin. Rolex olisi saanut jäädä sinne 80-luvun juppien ranteisiin.
Tein huippukaupat. Ostin Valtelta viidellä kympillä kymmenien tuhansien kellon.
Pikkurikollisen tunnistat rolexista.
Itse muistan käkikellon ja kukonlaulun.
Vähän sama juttu kuin naisilla louis vuittonin laukku jonka kaikki tunnistaa ja josta on jokaista aitoa kohtaan viisi feikkiä. Jos ei tiedä kelloista mitään ja saa vähän rahaa niin tietenkin rolexi ranteeseen, sen tunnistaa kaltaisesi ihmiset ja arvostavat sinua suurliikemiehenä kun olet raksalla töissä.
Todella rahvaanomaista. Kunnon kelloihmisellä on A. Lange & Söhne, Vacheron Constantin, Breguet tai Patek Philippe. Tai edes Zenith, Glashütte Original tai IWC. Todellisella kellojen asiantuntijalla on itsenäisen valmistajan käsityönä tekmä kello, kuten Voutilainen, F.P. Journe tai Philippe Dufour. Rolexin yläpuolelle löytyy tusinoittain muitakin merkkejä.
Valitettavasti apple watch on jo eellä.
Apple ja muut sähkövitkuttimet ovat eri kategoriaa. Kyllähän jo 80-luvulla oli digitaalikelloja. Mekaaniset kellot ovat asia erikseen.
EVVK kellot