Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK opintojen etäviikot / etäpäivät

Vierailija
11.09.2022 |

Ammattikorkeakoululuissa on usein tapana, että koululla pidetään vain harjoitustunnit ja muu sellainen, jonka pitäminen etänä / itsenäisesti opiskellen on epätarkoituksenmukaista. Tämän takia lukkareissa on usein tyhjiä päiviä ja monimuodosti opiskellevilla jopa kokonaisia viikkoja. Käytättekö te ammattikorkeakoulussa opiskelevat nuo tyhjät ajat itsenäiseen opiskeluun ja esim. harjoitustunteihin valmistautumiseen? Vai meneekö aika töissä tai jonkin muun kouluun liittymättömän puuhailun parissa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos kyrssi on esim 5op ja 1op vastaa 27h, niin sitä vastaavan verran on niitä tehtäviä monimuoto opiskelijoilla itse tehtävänä, eli 153h.

Amk tutkinto on esim 210op, niin laske siitä meneekö aikaa tehtäviin. Ei se tutkinto tipu sillä että istut teamsissa kaivelemassa nenää.

Monimuoto illat ja vklp tehtäviä jos meinaa valmistua.

Tuo on täysin laskennallista ja henkilökohtaista, kokemuksesta voin kertoa että hyviä arvosanoja voi saada murto-osalla tuosta työmäärästä.

Vierailija
22/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ONKO TUTKINTOON JOHTAVA AMKKI MAHDOLLISTA KÄYDÄ KOKONAAN NETISSÄ? GOOGLETIN JA YMMÄRSIN, ETTÄ OLISI MAHDOLLISTA??

HUOM! T U T K I N T O O N JOHTAVA, EI AVOIN

Kyllä on, mutta ei kaikkia tutkintoja. Itse olen tradenomi enkä kertaakaan käynyt edes sillä paikkakunnalla, jossa se AMK, josta valmistuin sijaitsee. Kaikki tehtiin netissä. Tämä jo ajalla ennen koronaa. 

Miten ihmeessä tuolla tavalla pystyy ryhmäytymään ja muodostamaan suhteita tai osallistumaan yhteiisin tapahtumiin mikäli ei näe kurssi kavereitaan kertaakaan ennen valmistujaisia? Vai otitko todistuksenkin postissa ettei tarvinnut niihinkään osallistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kyrssi on esim 5op ja 1op vastaa 27h, niin sitä vastaavan verran on niitä tehtäviä monimuoto opiskelijoilla itse tehtävänä, eli 153h.

Amk tutkinto on esim 210op, niin laske siitä meneekö aikaa tehtäviin. Ei se tutkinto tipu sillä että istut teamsissa kaivelemassa nenää.

Tuo on täysin laskennallista ja henkilökohtaista, kokemuksesta voin kertoa että hyviä arvosanoja voi saada murto-osalla tuosta työmäärästä.

Tämä. Tein kesän aikana yhteensä 30op edestä kursseja ja tuntimäärä, jonka käytin opiskeluun oli ihan maksimissaan tuo yhden opintopisteen laskennallinen 153h. 

Vierailija
24/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ONKO TUTKINTOON JOHTAVA AMKKI MAHDOLLISTA KÄYDÄ KOKONAAN NETISSÄ? GOOGLETIN JA YMMÄRSIN, ETTÄ OLISI MAHDOLLISTA??

Kyllä on, mutta ei kaikkia tutkintoja. Itse olen tradenomi enkä kertaakaan käynyt edes sillä paikkakunnalla, jossa se AMK, josta valmistuin sijaitsee. Kaikki tehtiin netissä. Tämä jo ajalla ennen koronaa. 

Miten ihmeessä tuolla tavalla pystyy ryhmäytymään ja muodostamaan suhteita tai osallistumaan yhteiisin tapahtumiin mikäli ei näe kurssi kavereitaan kertaakaan ennen valmistujaisia? Vai otitko todistuksenkin postissa ettei tarvinnut niihinkään osallistua?

En minä opiskellut ryhmäytyäkseni. Opiskelin saadakseni tutkinnon. Aikuispuolella ei pidetä mitään valmistujaisia, koska jokainen valmistuu omaan tahtiin. Yksi tekee tutkinnon vuodessa ja toinen viidessä ja kaikkea siltä väliltä. Todistu tulee tosiaan postitse. 

Vierailija
25/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monimuotopuolella opiskelu on erilaista kuin päiväopinnoissa. Opiskelijat ovat aikuisia, joista suurin osa käy kokopäivätöissä opintojen rinnalla. Monilla on myös perhettä. Ei siinä ehdi missään opiskelijariennoissa juosta. Verkostoitumille taasen ei ole tarvetta, koska työelämää voi olla takana jo useita vuosia. Opinnot tehdään tutkinnon/oppimisen takia, ei kavereiden kanssa hengailun takia. Toki ryhmätöissä, joita on monilla aloilla paljon tapaa verkon välityksellä niitä opiskelijakavereitakin. Mitään valmistujaisia ei pidetä, koska jokainen opiskelee oman HOPSin tahtiin. 

Vierailija
26/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tuo olisi jokaisen kohdalla edes tarpeellista? Olen tuore DI, enkä osaisi nimetä yhtään kurssi"kaverini". Tai ehkä muistan etäluennoilta muutaman nimen teamsista, mutta kenenkään kasvoja en osaisi nimiin yhdistää. Todistus tosiaan tuli postitse.

Vierailija
27/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sen verran vähän tyhjää lukkarissa, että yleensä käytän nuo ihan lepäämiseen. Muuten painan pitkää päivää, opinnot + työt.

Vierailija
28/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä millään kurssilla ei yhteen opintopisteeseen mene 27h ellei ole äärimmäisen hidas lukija/kirjoittaja tai halua varta vasten panostaa todella isosti. Suurimman osan saa suoritettua ihan kevyellä työmäärällä. Muutama tunti viikossa riittää ihan hyvin. Ei todellakaan tarvitse joka ilta ja kaikki viikonloput istua opiskelemassa. 

Vierailija
29/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki tykkää opiskelijariennoista, eikä verkostoitumisesta kaupungissa, jossa ei edes asu, ole erityisesti etua.

Sitä paitsi suoraan verkkoon suunnitetuilla totetuksilla opinnot ja ryhmätyöt onnistuvat verkossa. Se ei ole sama asia kuin etäkoulun perustaminen päivän varoitusajalla.

Vierailija
30/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tein kesän aikana yhteensä 30op edestä kursseja ja tuntimäärä, jonka käytin opiskeluun oli ihan maksimissaan tuo yhden opintopisteen laskennallinen 153h. 

Anna mä arvaan. Opiskelet Xamkissa?

Vierailija
31/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen täysin etänä. Ryhmätyöt tapahtuu Hillsin ja Whatsapin kautta. Muuten en kyllä ymmärrä, että miksi mun pitäisi osallistua mihinkään tapahtumiin tai muodostaa suhteita. Ne olisi minulle vain rasite. Opiskelen saadakseni paperit ja suhteeni ovat henkilökohtaisessa elämässä. 

Vierailija
32/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä kysymys on ihan aiheellinen. Aika moni opiskelukaverini on sitä mieltä, että tyhjät päivät lukkarissa ovat vapaapäiviä ja ne voi käyttää ihan mihin lystää tai mennä töihin. Sitten viimetipassa ennen harjoitustuntia tehdään ne pakolliset ennakkotehtävät. Kyseessä hoitoala.

En ymmärrä "ongelmaasi". Opiskelen etänä. Teen päivät töitä. Kouluhommat illalla tai viikonloppuna. Miksi sinua häiritsee milloin ja minkä verran muut opiskelee? Vain pakolliset minäkin teen, koska haluan valmistua. 

Vierailija
33/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ja minulla on kaksi AMK-tutkintoa. Kumpikaan ei ole Xamkista eikä kummassakaan mennyt opintoihin edes puolia tuosta laskennallisesta ajasta. Opettajatkin usein sanoivat, että se on nimenomaan laskennallinen aika ja lähes kaikki saavat kurssit vähemmällä tuntimäärällä suoritettua. Myös ne, jotka saavat hyviä arvosanoja ja panostavat opintoihin. 

Vierailija
34/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ja minulla on kaksi AMK-tutkintoa. Kumpikaan ei ole Xamkista eikä kummassakaan mennyt opintoihin edes puolia tuosta laskennallisesta ajasta. Opettajatkin usein sanoivat, että se on nimenomaan laskennallinen aika ja lähes kaikki saavat kurssit vähemmällä tuntimäärällä suoritettua. Myös ne, jotka saavat hyviä arvosanoja ja panostavat opintoihin. 

Toki minä sen opiskelijana tiedän. En kuitenkaan kysynyt sinun opinnoista vaan tämän toisen :) Kouluissa on valtavasti eroja ja ainakin Xamk on täysi vitsi. 

35/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuodon ideahan on se, että opinnot sopivat erilaisiin elämäntilanteisiin. Eli joku voi käyttää ma-pe 8-16 opiskeluun. Joku tekee tuona aikana vaikka palkkatyötä 2 päivää, patikoi yhden päivän ja nukkuu 2, mutta paukuttaa sitten esseitä putkeen yötä päivää.

Laskennallinen aika riittää varmaan useimmille useimpiin kursseihin. Joku kurssi voi olla ihan läpihuutojuttukin, joku sitten vaatii että paiskii töitä tosissaan.

Aika tavallista on, että opiskelijat ei malta varata tarpeeksi aikaa sellaisille opinnoille, joita tehdään ryhmässä.

Vierailija
36/43 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en opiskellut monimuotona vaan päivätoteutuksessa ja paljon oli tyhjää lukujärjestyksessä. Jatkoin täysipäiväisesti työn tekoa koko opiskelujen ajan. Tehtäviin ei paljon aikaa tarvinut tuhlata ja arvosanat 4-5 välillä kaikki. Opintoihin meni muutama kuukausi päälle kolme vuotta näin, kyseessä ensihoito. Jos en olisi tehnyt noin paljon töitä, olisi opinnot voinut tehdä varmaan parissa vuodessa.

37/43 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en opiskellut monimuotona vaan päivätoteutuksessa ja paljon oli tyhjää lukujärjestyksessä. Jatkoin täysipäiväisesti työn tekoa koko opiskelujen ajan. Tehtäviin ei paljon aikaa tarvinut tuhlata ja arvosanat 4-5 välillä kaikki. Opintoihin meni muutama kuukausi päälle kolme vuotta näin, kyseessä ensihoito. Jos en olisi tehnyt noin paljon töitä, olisi opinnot voinut tehdä varmaan parissa vuodessa.

Saivartelen ihan siksi, ettei tule väärää käsitystä lukijoille: Suomessa ei voi valmistua sairaanhoitajaksi alle 3 vuoden (ja enska käsittääkseni sisältää aina myös tuon perus-sh?), koska se on eurooppalainen raja pätevyydelle.

Eli vaikka tiiviillä tekemisellä jonkin tutkinnon saisi tahkottua nopsaan, niin kannattaa varautua siihen, ettei sitä tutkintonimikettä kuitenkaan saa kovin nopeutetusti. Tekninen ala on ehkä vähän eri, vaikuttaa että siellä esim. AHOT aika paljon helpompaa (tutkinto saattaa ehdottaa, että eikös tämä korvaa, sote-puolella hyvin vähän ahotoidaan ja silloinkin saattaa olla aika  kova osoittaminen)

Vierailija
38/43 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että tein itse luennottomina päivinä kaikkea muuta kuin opiskelua. Sitten viikkoa ennen deadlineja yritin riipiä kasaan sen verran, mitä vaadittiin. No, ihan perushyvillä arvosanoilla valmistuin, mutta olisihan sen opiskelun voinut hoitaa järkevämminkin.

Vierailija
39/43 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saivartelen ihan siksi, ettei tule väärää käsitystä lukijoille: Suomessa ei voi valmistua sairaanhoitajaksi alle 3 vuoden (ja enska käsittääkseni sisältää aina myös tuon perus-sh?), koska se on eurooppalainen raja pätevyydelle.

Eli vaikka tiiviillä tekemisellä jonkin tutkinnon saisi tahkottua nopsaan, niin kannattaa varautua siihen, ettei sitä tutkintonimikettä kuitenkaan saa kovin nopeutetusti. Tekninen ala on ehkä vähän eri, vaikuttaa että siellä esim. AHOT aika paljon helpompaa (tutkinto saattaa ehdottaa, että eikös tämä korvaa, sote-puolella hyvin vähän ahotoidaan ja silloinkin saattaa olla aika  kova osoittaminen)

Höpöhöpö, kyllä saa! Pari tuttua suoritti samoihin aikoihin sairaanhoitajatutkinnon, toinen käytti tasan 2v kun ei tehnyt töitä samalla, toinen 2,5 v kun työskenteli täyspäiväisesti harjoitteluaikoja lukuunottamatta. Olennaista on että kaikki on suoritettu, ei se että opinnot on teennäisesti venytetty pitemmälle ajalle. Ihan tuli seuraavassa kuussa todistukset meille kaikille.

Vierailija
40/43 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa teknisella alallakaan helposti ahotoitua muita tutkintoja. Itse olin opiskellut aiemmin tradenomiksi ja lähdin uudelleenkouluttautumaan IT-tradenomiksi. Vieläpä samaan kouluun. Ihan muutaman kurssin sain ahotoitua (englannista ja ruotsista peruskurssit, pari perusmuotoista liiketalouden kurssia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi