Suomalaiset hyyssätty pilalle
Terve järki on kadonnut jo melkoiselta osalta suomalaisia. Itse ei tehdä mitään, aina huudetaan valtiota apuun. Jos talosta katkeaa sähköt, huudetaan valtiots apuun. Olisikohan kannattanut itse miettiä ja varautua asiaan etukäteen. Kun korot nouset jouluun mennessä 4% nykyisestä, huudetaan taas valtiota apuun, eikö olisi itse pitänyt tehdä etukäteen, kaikille oli varmasti selvää että tämä onnela loppuu joskus.
Kun bussi ei tule, jäädään pois töistä, eihän sitä voi kävellä 2 kilometrin matkaa.... Mä olen jotenkin pettunyt tähän kansan saamattomuuteen. Työpaikalla ennen itse tehtiin pieniä työpöytien siirtoja jne. Nyt soitetaan ulkopuolinen siirtäjä, joka veloittaa satasen tunnilta ja sitä pitää odotella pari päivää.
Työpaikalla on ukrainalainen siivooja, olen ihaillut hänen työmoraalia jo pari kuukautta, heitä ei ole vielä pilattu. Samoin naapurissa asuu aadialainen perhe, joka kerää syksyisin marjoja ja sieniä ihan myyntiin. Aivan järjettömiä, 40 litran saaveja saattaa olla täynnä jopa 4 heidän terassillaan. Kaikki keräävät, isoäiti, vanhemmat, jopa 4v lapsi otetaan metsään mukaan. Ei ole suomalaisista enää tuohon. Suomalaisista on tullut LAISKOJA!
Kommentit (5)
Hyysääminen tekee laiskaksi. Oikea hyvinvointivaltio on sellainen, jossa kukaan ei joudu ulos kodittomaksi ja jossa lapsiperheitä tuetaan, koulut on ilmaista jne. MUTTA jossa ei voi noinvain heittäytyä valtion elätiksi parikymppisenä jäämällä työttömäksi tuppukylään. Vrt Suomi-Saksa.
Vierailija kirjoitti:
Hyysääminen tekee laiskaksi. Oikea hyvinvointivaltio on sellainen, jossa kukaan ei joudu ulos kodittomaksi ja jossa lapsiperheitä tuetaan, koulut on ilmaista jne. MUTTA jossa ei voi noinvain heittäytyä valtion elätiksi parikymppisenä jäämällä työttömäksi tuppukylään. Vrt Suomi-Saksa.
Keski-Euroopassa on töitä. Suomessa töinä tarjotaan sotea, siivousta ja hanurin myymistä.
Täällä taas suomalainen pyllistää suomalaisille.
Et näe nenäänsi pidemmälle kun elät omassa musta-valkoisessa kuplassa.
Suomi on hyysäysyhteiskunta myös uusille tulokkaille.
Kyllä opastetaan tukien hakuun, kyllä annetaan ilmaiseksi kaikenlaista, mutta omat vanhukset jätetään heitteille, jotta liimatukat saa 4000€ kotoutumisrahaa!
Etkö tajua, että heitä vasta autetaankin työelämään ja kouluun.
Ovat työnantajille ilmaisia kun valtio huudetaan apuun.
Silloin työnantajalle kelpaa kielitaidotonkin, mutta ei suomalaisen työtön!
Onhan Suomessa paljon passivoivia rakenteita, mutta mitä ihan laiskuuteen tulee, veikkaan että se periytyy.
Onhan täällä paljon perheitä jotka keräävät marjoja ja sieniä porukalla.