Jäisitkö hyväpalkkaiseen (3000 netto) työhön, vaikka sielu mätänee ja olo huono kaiken aikaa?
Tekisi mieli irtisanoutua, mutta keski-ikäisenä naisena sitä uutta työtä ei välttämättä saakaan helposti.
Kommentit (29)
Mikä mättää? Työkaverit, esihenkilöt, työmäärä, asiakkaat, itse työ? Voisiko viihtymiseesi vaikuttaa?
En ole kirjoittanut tänne aiemmin.
Työkulttuuri ja tiimi on konservatiivinen, tuntuu ettei ideoita saa läpi eikä kukaan kuuntele. Kaikilla kuitenkin sanottavaa miten minun kuuluisi työni hoitaa. Ap.
Niimpä.. raha tulee helpolla ja nyt tässä mietin että onko vapaa-aika vai työ tärkeämpää. Eli rahalla voin tehdä vapaa-ajastani mieluisaa eikä tarvitse rahahuolissa pyöriä mutta on tämä työ melko tylsää välillä eikä anna mitään. Kaikkea ei varmaan voi saada..
Sieluni ja moraalini ei ole kauppatavaraa, toivottavasti ei kenelläkään muullakaan.
On helpompi elää itsensä kanssa köyhänä ja säilyttäen itsekunnioituksensa, kuin sielunsa mädättäneenä ja "rikkaana".
Sielusi on ikuinen, materia vain väliaikaista.
Jäisin, mutta olen samassa tilanteessa vain 2000 nettopalkalla. Vihaan, inhottaa ja puistattaa koko homma. Työterveyslääkäri sai puhuttua ympäri etten heitä hanskoja tiskiin, ainakaan kovin radikaalisti ja heti. Toivoa antaa se, että jatkan vielä muutaman vuoden ja sen jälkeen lepään laakereillani.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä.. raha tulee helpolla ja nyt tässä mietin että onko vapaa-aika vai työ tärkeämpää. Eli rahalla voin tehdä vapaa-ajastani mieluisaa eikä tarvitse rahahuolissa pyöriä mutta on tämä työ melko tylsää välillä eikä anna mitään. Kaikkea ei varmaan voi saada..
No minulla ei ole tällaista tylsyysongelmaa. Ap
Mikset vaan nyt aloita etsimään uutta työtä aktiivisesti ja sitten jos/kun sellainen löytyy niin sitten irtisanot itsesi? Miksi pitäisi ensin heittäytyä työttömäksi?
No tietysti se uusi työ etsitään ennen kuin irtisanoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan nyt aloita etsimään uutta työtä aktiivisesti ja sitten jos/kun sellainen löytyy niin sitten irtisanot itsesi? Miksi pitäisi ensin heittäytyä työttömäksi?
En kestä olla tuolla. Tiimitapaamiset ja muut ärsyttää suunnattomasti. Lisäksi irtisanomisaikani on sopimuksessa määritelty todella pitkäksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
No tietysti se uusi työ etsitään ennen kuin irtisanoutuu.
Helppo sanoa noin. Ahdistaa jo nyt maanantai ja tuleva viikko. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuo ikä?
Vierailija kirjoitti:
Työkulttuuri ja tiimi on konservatiivinen, tuntuu ettei ideoita saa läpi eikä kukaan kuuntele. Kaikilla kuitenkin sanottavaa miten minun kuuluisi työni hoitaa. Ap.
Mä ratkaisin tän niin, että teen mahdollisimman paljon etänä, ei tarvitse nähdä muita niin paljoa. Enkä ehdottele mitään, teen vain omat työni. Työhöni puuttujien käskeb puhua esihenkilöni kanssa. Ja otan rennosti. Teen mitä pitää, mutta en yhtään enempää. En murehdi huomisesta tai mitä muut ajattelee. Nautin vapaa-ajalla omista jutuista ja unohdan koko työt.
Aika raskasta päivä päivän jälkeen. Tuo kyllä alkaa vaikuttaa elämäniloon ja jaksamiseen.
Itse kyllä vaihtaisin muualle, rahakaan ei ole kaikki kaikessa.
Sain uuden työn samankaitaiselta alalta 56vuotiaana. Myönnetään: sain tukea ja oli kolutustakin. Mutta kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkulttuuri ja tiimi on konservatiivinen, tuntuu ettei ideoita saa läpi eikä kukaan kuuntele. Kaikilla kuitenkin sanottavaa miten minun kuuluisi työni hoitaa. Ap.Mä ratkaisin tän niin, että teen mahdollisimman paljon etänä, ei tarvitse nähdä muita niin paljoa. Enkä ehdottele mitään, teen vain omat työni. Työhöni puuttujien käskeb puhua esihenkilöni kanssa. Ja otan rennosti. Teen mitä pitää, mutta en yhtään enempää. En murehdi huomisesta tai mitä muut ajattelee. Nautin vapaa-ajalla omista jutuista ja unohdan koko työt.
Kiitos tästä. Varmaan näin jatkan itsekin kunnes uusi työ löytyy. Toivottavasti pian. Ap
Ei ap:n tilanne kyllä itsestään parane. Uusia tuulia elämään!
Tärkeintä on tulot ja mihin ne käyttää. Työajan voi esittää vaikka mitä. Ottaa sen huumorilla. Tyhmät ihmiset huumorilla. Idiootit ehdotukset huumorilla. Mutta toki vakavaa esittäen. Kaikki työpaikat valtiolta kuntaan ja yksityiselle ovat olleet samaa humppaa, jossa ihmiset yrittävät olla toinen toistaan tärkeämpiä. Pitää vaan ottaa roolinsa ja ottaa rennosti. Räpeltäkööt mitä räpeltävät. Asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin..
- erityisasiantuntija 45
Vierailija kirjoitti:
Ei ap:n tilanne kyllä itsestään parane. Uusia tuulia elämään!
Näinpä. Ja esihenkilölle turha puhua mitään, tämä kun kääntää kaiken minun viakseni. Muutama hakemus onkin jo vetämässä, joten toivottavasti pian tärppää! Ap
Jos olo huono koko ajan niin sille kannattaa tehdä jotain.
Jos se on työ mikä pahentaa oloa niin yrittää muuttaa työn sisältöä tai määrää tai työn tekemisen tapaa tai sitten vaikka vaihtaa työpaikkaa.
Onko tämä se tylsä työ jossa ei ole tekemistä mistä kirjoitit jo aiemmin