Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

opamox

Vierailija
10.09.2022 |

Käytössä opamox 15mg? Kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole kipulääke?

kipulääkkeet erikseen

Vierailija
22/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut ihan oiva lääke paniikki-/ahdistuneisuuskohtauksiin. Mikä sun annos on? Koita käyttää mahdollisimman harvoin kuitenkin.

Oon itse pari kertaa vieroittautunut päivittäisestä käytöstä ja se ei ole ollut kauhean kivaa vaikka käytössä ollut annos onkin ollut ihan lääkärin ohjeiden mukaan. Jossain vaiheessa en pärjännyt yhtään ilman sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Opamoxin kanssa pitää olla varuillaan. Aiheuttaa mm. mielialan muutoksia, raivokohtauksia ja vaikuttaa lihastentoimintaan aiheuttaen kaatumisia.

Vierailija
24/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Opamoxin kanssa pitää olla varuillaan. Aiheuttaa mm. mielialan muutoksia, raivokohtauksia ja vaikuttaa lihastentoimintaan aiheuttaen kaatumisia.

Propral aiheuttaa mulle kaatumisia huomattavan todennäköisemmin kuin oksatsepaami. Lääkärit tykkäävät antaa mieluummin ensin mainittua, vaikka olisi turha ja haitallinen.

Vierailija
25/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös tuo jos ahdistuneen mieliala muuttuu vähemmän ahdistuneeksi.

Vierailija
26/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox siis kaikista "miedoin" bentso, temestasta ja diapamista vieroittuminen on vielä hankalampaa esimerkiksi.

Mitä hankalaa siinä on? Jos ei ahdista enää ei ota ja sillä siisti. Myös buranasta on hankala vieroittautua, jos on tottunut ottamaan vähän vaivaan kuin vaivaan eikä ole laskekskellut kappalemääriä tai tuumaillut oikeaa tarvetta.

Vierailija
27/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Propral aiheuttaa mulle kaatumisia huomattavan todennäköisemmin kuin oksatsepaami. Lääkärit tykkäävät antaa mieluummin ensin mainittua, vaikka olisi turha ja haitallinen.

Mulla kans sivu/vieroitusoireena riidan haastamista ja itkuherkkyyttä siinä vaiheessa kun lääke poistuu elimistöstä.

Muuten hyvä. Tuokin oire alkanut vasta kun olen pidempään käyttänyt.

Mutta olen ihmetellyt tuota propralia. Luuleeko lekurit että rauhoittavia kaikki huvikseen pyytää ja oikeasti millä logiikalla propral tehoaa siihen, kun ei vana uskalla mennä ovesta ulos?

Onko siitä sit hyötyä, että makaa velttona verenpaineen laskettua ja vieläkin vähemmän uskaltaa ovesta ulos.

Mulla on normaali lepopulssi just ja just 50 ja psykiatri ohjeisti ottamaan "propralia ennaltaehkäisevästi kolmesti päivässä paniikkikohtauksia" 🤦

Mulla on aina kuulunut liikunta ahdistuneisuuden itsehoitoon, miten ihmeessä mä urheilen sit ja mitä hyötyä siitä on jos en pysy edes pystyssä?

Vierailija
28/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole kipulääke?

Tilapäisissä ahdistus-, jännitys- tai pelkotiloissa 1530 mg tarvittaessa 13 kertaa vuorokaudessa. Ahdistuneisuuden, jännitysoireiden ja pelkotilojen hoidossa, neuroottisissa tiloissa ja lisälääkkeenä psykoottisissa tiloissa ja depressiossa 45120 mg jaettuna 34 annokseen vuorokaudessa.

No nyt on annokset kohdillaan 👍

Vierailija
29/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä paniikkikohtauksiin ja fobioihin, kuten hammaslääkäri ja lentäminen. Yleensä pärjään 1/4 tabletilla, joskus vähemmälläkin. Hammaslääkäriin ja lennolle mennessä otan yleensä puolikkaan. Kokonainen vain siinä tapauksessa, että paniikkikohtaus on päässyt tosi pahaksi, kestänyt päiviä ja koko sen ajan tunnen kuolevani.

On ollut pelastus minulle! Rauhoittaa, kun tietää, että apu on lähellä, jos menee tosi pahaksi. Yleensä ei mene. Se 30kpl purkki kestää minulla vähintään 3-4 vuotta.

Vierailija
30/32 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös tuo jos ahdistuneen mieliala muuttuu vähemmän ahdistuneeksi.

Mieliala muuttuu ahdistuneesta raivostuneeksi. Muutostahan siinä tulee, eli lääkärin mukaan lääke toimii.

Vierailija
31/32 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytössä paniikkikohtauksiin ja fobioihin, kuten hammaslääkäri ja lentäminen. Yleensä pärjään 1/4 tabletilla, joskus vähemmälläkin. Hammaslääkäriin ja lennolle mennessä otan yleensä puolikkaan. Kokonainen vain siinä tapauksessa, että paniikkikohtaus on päässyt tosi pahaksi, kestänyt päiviä ja koko sen ajan tunnen kuolevani.

On ollut pelastus minulle! Rauhoittaa, kun tietää, että apu on lähellä, jos menee tosi pahaksi. Yleensä ei mene. Se 30kpl purkki kestää minulla vähintään 3-4 vuotta.

Joillain vasta 15-30 mg rauhoittaa. Taidat olla aika herkkä lääkeaineille.

Vierailija
32/32 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole kipulääke?

kipulääkkeet erikseen

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00649