Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijan sisustus

Vierailija
10.09.2022 |

Saako mielipiteitä? Mitä mieltä olette? Tarvitseeko opiskelija sohvan/nojatuoleja tms?

Yritetään miettiä mitä jättää pois kun kaikelle ei ole järkevästi tilaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta kuten asunnon koosta ja siitä kuinka usein ylipäätäänsä nuori käyttää esim sohvaa. Hyvänä vaihtoehtona on myös simppelisti sänky mutta siihen koristetyynyjä ja esim semmone iso pitkulatyyny ja käyttää sänkyä sohvana tyynyjen avulla.

Pimennysverhot ykköset.

Monet nuoret syövät tv:n tai tietokoneen ääressä koska asuvat yksin joten jos on todella pieni asunto ei välttämättä ruokapöytäsettiä kannata ottaa ollenkaan tai jos ottaa niin 2hlö kokoinen.

Vierailija
2/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori varmasti jo osaa ilmaista mitä haluaa ja ei halua asuntoonsa ja varmasti osaa ajatella järkevästi huonekalujen ym suhteen asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori varmasti jo osaa ilmaista mitä haluaa ja ei halua asuntoonsa ja varmasti osaa ajatella järkevästi huonekalujen ym suhteen asiat.

Tätähän ei kysytty.

Vierailija
4/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sohvaa jos kerta tilaa on vähän, riittää mukava nojatuoli ja kunnollinen pienempi lepotuoli jossa hyvä istua, niillä saa vaihdeltua järjestystä. 

Vierailija
5/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta kuten asunnon koosta ja siitä kuinka usein ylipäätäänsä nuori käyttää esim sohvaa. Hyvänä vaihtoehtona on myös simppelisti sänky mutta siihen koristetyynyjä ja esim semmone iso pitkulatyyny ja käyttää sänkyä sohvana tyynyjen avulla.

Pimennysverhot ykköset.

Monet nuoret syövät tv:n tai tietokoneen ääressä koska asuvat yksin joten jos on todella pieni asunto ei välttämättä ruokapöytäsettiä kannata ottaa ollenkaan tai jos ottaa niin 2hlö kokoinen.

Sänky on 120-senttinen joten siitä ei saa ihan hirveän hyvin ns sohvan näköistä. Ja siitä hän ei tingi.

Toki siihen voi laittaa kauniit tyynyt jne ja siinäkin voi istua tai löhöillä.

Ap

Vierailija
6/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään tiettyä mitä pitää olla. Mulla on ollut pieni sohva, kaverilla oli vain sänky ja nojatuoli.

Vierailija
7/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on enemmän asunnosta ja asujasta kiinni kuin yleisestä mielipiteestä.

Itse asuin ensin solussa ja sitten hölmöpohjaisessa yksiössä, kumpaankaan ei mahtunut sohvaa, kun halusin sängyn ja koska en harrastanut ison vierasmäärän kutsumista kotiini riitti istuskeluun nojatuoli (jos joku tuli, niin sänky pedattiin ja siinä pystyi istuskelemaan). Tehtävät tykkäsin tehdä työpöydän ääressä joten sellainen piti olla, mutta en taas kaivannut ruokapöytää, niin sitä ei ollut.

Vierailija
8/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa on, niin ehdottomasti sohva tai nojatuoli. Sänky on pitkäikäisempi, jos sen päällä ei istuta.

Vierailija
9/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sohvalle vain on tilaa, en ikinä haluaisi istuttaa vieraitani samaan sänkyyn jossa paneskelen kumppanien kanssa. Joku Ikean pieni divaaniosa ei vie paljon tilaa ja tarjoaa muunkin löhöily/istumapaikan kuin se sänky. Tietysti jos lapsella ei ole kavereita niin silloin ei väliä.

Vierailija
10/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan siitä tilasta kiinni. Opiskelija osannee itse sisustaa asuntonsa. Vai onko kyse pojasta? Pilalle lellitystä mamman kultanupusta?

Vierailija
11/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytä on sellainen, mitä ei välttämättä tarvitse. Nuoret tuppaa syömään tv:n tai tabletin ääressä olkkarissa sohvalla. Ja koska kavereita voi tulla useinkin käymään, enemmän kuin yksi istumapaikka olisi kiva ja itse olen aina karsastanut istumista toisten sängyissä. Sohvalla pystyy myös majoittamaan!

Vierailija
12/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus asunnon mukaisesti. Jos mahtuu vain sänky, niin sitten pelkkä sänky. Jos mahtuu lisäksi pöytä, niin sitten sekin. Jos mahtuu nojatuoli tai sohva, niin sitten jompikumpi niistä. Jne.

Vierailija
13/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap itse siis muuttamassa pieneen opiskelijakämppään, vai ihanko oikeasti "sisustaa" lapsensa asuntoa? Mitä ihmettä? Kai se tenava nyt itse osaa sanoa, että mitä haluaa kotoaan mukaansa (vai käykö mamma hakemassa ihka uudet mööpelit kaupasta?). Vai eikö osaa? Kannattaako tuollaista lasta vielä maailmalle päästää, joka ei pysty itse sijoittelemaan sitä sänkyä ja pöytää yksiöönsä? Herran jestas sentään.

Vierailija
14/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä on sellainen, mitä ei välttämättä tarvitse. Nuoret tuppaa syömään tv:n tai tabletin ääressä olkkarissa sohvalla. Ja koska kavereita voi tulla useinkin käymään, enemmän kuin yksi istumapaikka olisi kiva ja itse olen aina karsastanut istumista toisten sängyissä. Sohvalla pystyy myös majoittamaan!

Pöytä kannattaa olla sellainen, mitä voi käyttää työpöytänä, mutta tarvittaessa siinä mahtuu syömäänkin. 

Vierailija
15/15 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap itse siis muuttamassa pieneen opiskelijakämppään, vai ihanko oikeasti "sisustaa" lapsensa asuntoa? Mitä ihmettä? Kai se tenava nyt itse osaa sanoa, että mitä haluaa kotoaan mukaansa (vai käykö mamma hakemassa ihka uudet mööpelit kaupasta?). Vai eikö osaa? Kannattaako tuollaista lasta vielä maailmalle päästää, joka ei pysty itse sijoittelemaan sitä sänkyä ja pöytää yksiöönsä? Herran jestas sentään.

Jotkut eivät ihan oikeasti osaa hoitaa tuollaisia asioita, vaikka muuten pystyvätkin elämään itsenäisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi