Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 60 kiloa ylipainoinen ja nyt huomannut että moni tuttu kaveri pyytää kanssaan uimahalliin

Vierailija
10.09.2022 |

Eivät ole itse käyneet ja haluaisivat aloittaa vesijumpan ja ajattelivat että minä voisin olla hyvää seuraa sinne.

Kolme ehdotusta asiasta olen saanut tällä viikolla eri ihmisiltä.

Kommentit (58)

41/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että nähdään altaalla ja sitten menet sinne etukäteen. Ja poistut vasta kaverin jälkeen.

Katso haluaako nähdä altaalla toiste.

Mitä tarkoitat tuollaisella käytöksellä.

Vierailija
42/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua auttaisi varmaan terapia, eikä mikään leikkaus. Leikkauksen jälkeen lihot vain takaisin entisiin mittoihisi jos et ole työstänyt ongelman juurisyytä.

Terapia on mukana kuvioissa, kiitos vaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon ap painat, entä pituus?

162 ja 121 kg. 9 kiloa tiputettu vuoden sisällä.

Ap

Hienoa, syö asviksia vaan koska ne auttavat laihtumaan.

Ei minkään syöminen auta laihtumaan vaan syömättömyys.

44/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olet päässyt noin tajuttoman isoksi??

Kyllä minuakin ihmetyttää että mitä sinne suuhun on oikein tungettu että noin paljon paino nousee.

45/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että "Tällaisena aikana pitäisi sitten lähteä uimahalliin, kun energiaa pitäisi säästää ja sisäuimaloiden lämmittäminen on muutenkin ympäristölle haitallista suomalaisessa ilmastossa" ja sitten katsot kysyjää todella tuimasti, suu viivana.

...älä unohda koronaa.

Vierailija
46/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulettekohan että teidän läskit on kiinnostavampia kuin ovatkaan? En ihan jaksa uskoa että kovin moni ihminen saa mitään iloa tai ylemmyydentuntoa toisen kiloista, vaan jos itse on niin kiinni siinä omassa ulkonäössään ja sitten häpeää sitä ja vertailee, niin luulee että muutkin näin tekee?

Jos olet varma että kyse on ilkeydestä niin vian ei tarvii olla iso jos se on päässä.. jättäisin tuollaiset "ystävät" ja hankkisin parempia. 99/100 vastaantulevasta ei pyydä sua uimaan ylentääkseen itsensä, olen siitä varma.

Vierailija
47/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hienoa, syö asviksia vaan koska ne auttavat laihtumaan.

Ei minkään syöminen auta laihtumaan vaan syömättömyys.

Minulla on kokemusta syömättömyydestä, joka johti lopulta ahmintaan ja vaaralliseen jojoiluun.

Vierailija
48/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-2096951

Tämä kohdassa 17:07.

Vierailija
49/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun olin isokokoinen, niin oli yhellä kaverilla joku fiksaatio aina pyytää uimarannalle, en lähtenyt. Dissas ihan surutta minulle minua pienempiä ihmisiä, mutta jotka olivat lihoneet jonkun 5kg. Otin puheeksi tuon suoraan, että mitähän kettua. Ei olla nykyisin tekemisissä.

Vierailija
50/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät jotta näyttäisivät ite kauniimmilta sun rinnalla

Vierailija
51/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä läskin ilman vaatteita.

Ei vaan tuon rinnalla kukaan ei vilkaisekaan enää niiden omia läskejä ja voivat olla kerrankin ihan vapautuneesti alastomia sanunassa ja suihkussa.

Hohhoijaa. Oletko sinä ylipainoinen? Näinkö ajattelet ystäviesi sinusta ajattelevan? Nuo ajatukset ovat ihan vain sinun omassa päässäsi. Ei muiden.

Veikkaan kuten yllä, että kaverit ovat huolissaan ap:sta ja yrittävät saada ylipainoista kaveriaan aloittamaan liikunnan. Tietävät, että uinti on tehokasta, mutta lempeää liikuntaa ja sopii siis hyvin ylipainoiselle, jota muunlainen tärähtelevä liikunta voi jopa vahingoittaa. Tietävät myös, että kaverin kanssa luultavasti on helpompi aloittaa säännöllinen liikunta. Sitä ei tule niin helposti jätettyä väliin, jos on jo luvannut mennä jonkun toisen seuraksi.

Vierailija
52/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä läskin ilman vaatteita.

Ei vaan tuon rinnalla kukaan ei vilkaisekaan enää niiden omia läskejä ja voivat olla kerrankin ihan vapautuneesti alastomia sanunassa ja suihkussa.

Ja sen jälkeen, kun sinä haastat ääneen, niin kenenkään ei tarvi enää miettiä onko tyhmää puhetta tai typerää käytöstä. Huh. Helpottaa kaikkien tilannetta, kun sinä osaat parhaiten olla se tollo:)

Vierailija
53/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onpa vähän. Tuolla ylipainolla 10 kiloa pitäisi kyllä tippua paljon nopeammin. Taitaa tosiaan se salikortti homehtua taskussa.

Vierailija
54/58 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että ovat huolissaan terveydestäsi ja haluavat sinun alkavan laihduttaa

Näinhän se varmasti on. Mutta muista ettei pelkkä uinti laihduta, tarvitset myös ruokavalioremontin

Hyvä provo tämä, kun heti aletaan puhua ap:lle laihduttamisesta ja antamaan ohjeita. Ap itse ei vaan sanallakaan maininnut aikeistaan laihduttaa. Mua kiinnostaa nuo ystävien motiivit, joihin jotkut älykkäät jo ottivatkin kantaa.

No voisko motiivi olla vaan puuhata jotain ystävän kanssa? Vai saako ainoastaan normaalipainoisia kavereita pyytää uimahalliin?

Noo, mä nyt puhun vain omasta kokemuksesta. Täsmälleen samat mitat ollu kuin ap:llä, mutta nyt yli 60 kiloa saanut pois. Luulin jotain kokeneeni ns. "ystävyydestä".

Nyt normipainoisena pyydetään bilettämään, pelaamaan ja hikilenkille, ei riisuutumaan uima-altaaseen. Paino tulee harvoin puheenaiheeksi nykyään, kun joku kanssani juttelee, ennen siihen meni n. 2 minuuttia, kun se asia alkoi jollain tavalla sivuta. Aika ihmeellisiä aasinsiltoja sai kuulla. Puhutaan kuin ääliölle.

Minulla oli joskus hyvin isokokoinen työkaveri. Fiksu tyyppi, reilusti ylipainoinen. Oli kyllä vähän kiusallista, kun jossain työporukan lounailla joku noin niinkuin muuten vain alkoi puhua siitä millainen on terveellinen ruokavalio tms. Yritti siis antaa vinkkejä tälle ylipainoiselle..en uskoisi miten törpösti jotkut käyttäytyvät, ellen olisi itse todistanut.

Ap:n tapauksessa voi toki olla, että ap on puhunut laihduttamisesta jne, ja ystävien tarjous on vilpitön. Jollain ihmisillä on myös paljon itseinhopuhetta, ja uimahalli saattaa tuntua kuuntelijasta hyvältä idealta (toimiiko en tiedä). Uimahalleissa jos missä näkee että ideaalit ovat ideaaleja, todellisuus muuta. Tällaisia vaihtoehtoja tulee mieleen.

Jos ap on ollut pitkään ylipainoinen, niin syy yhtäkkisiin pyyntöihin saattaa kuitenkin löytyä jostain muusta kuin yhtäkkiä heränneistä ilkeistä motiiveista.

Vierailija
55/58 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onpa vähän. Tuolla ylipainolla 10 kiloa pitäisi kyllä tippua paljon nopeammin. Taitaa tosiaan se salikortti homehtua taskussa.

Nopea pudotus on harvoin pysyvä, joten sitä ei tavoitella.

Vierailija
56/58 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-2096951

Tämä kohdassa 17:07.

Just kuin mä :(

Vierailija
57/58 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin loukkaavana jotenkin. Ihan kuin yrittäisivät salaa alkaa laihduttaa toista. Osaat itsekin tehdä asioita, tuskin heidän jumppaseuraa kaipaa ja kaikille ei sovi edes vesijumppa. Eri asia jos ehdotus olisi tullut sinulta. Miksi olettavat että muut haluavat saunoa heidän kanssaan, vaatteitta hillutaan. Ex-naapuri kysyy sopimattomia urheilu- ja kuntoilukysymyksiä myös, tosin kulkee itse rollaattorilla kun on telonut itsensä moneen kertaan. Sitä ihmistä on hyvä alkaa välttämään.

Vierailija
58/58 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa seuran vuoksi liikkumaan, niin onhan niitä paljon muitakin lajeja, joissa ylipaino ei haittaa. Keilaus, minigolf, frisbee-radat tai petankki nyt tulee ekana mieleen. Uimahalleissa taitaa olla vieläkin koronarajoituksia, eikä vesijuoksuvöitä välttämättä ole uimahallin puolesta todella isokokoisille. Vaikka kyllä monet käy yhdessä jonkun kanssa vesijuoksemassa. Mutta jos itse en olisi pitkään aikaan käynyt, niin kävisin ensin yksin, että tietäisin, pidänkö ylipäätään vesijuoksusta. Ehkä sitten harkitsisin jonkun kaverin kanssa menemistä.