Osaako teidän ekaluokkalainen jo lukea?
Ei ole ollut kiinnostunut kirjaimista ja lukemaan oppimisesta ja aika on aina mennyt huolettomasti leikkeihin ja kavereihin. Joku anoppi saattaa rassata hermojani vihjailemalla, että kuuluisihan jo osata lukea. Hän kun on ollut ihmelapsi joka itsensä opetti lukemaan jo tyyliin kolmevuotiaana.
Kommentit (30)
Oppivat koulussa. Luojan kiitos ei enää lapsia.Ovat omillaan ja aikuisia.
Joo eskarissa oppi. Oli ehkä kuusi jo täyttänyt.
Kovasti itse halusi oppia lukemaan, koska robloxia on ilmeisesti helpompi pelata jos osaa lukea 😁
Lukee tosi hitaasti vielä mutta saa selvän yksittäisistä sanoista.
Itse opin kun olin neljä ja mies vasta koulussa, kaikki me ollaan ihan tavallisia ja normaaleja.
Suuri osa ekaluokkalaista osaa, mutta mitään huoleen ei ole vaikka ei osaakaan,
Ihan normaalisti oppi ekalla lukemaan. Ei kaikki osaa eikä tarvikaan kouluun mennessä osata.
Se oppi lukemaan jo pari vuotta sitten.
Joo osaa. Mutta ei läheskään kaikki sen luokkalaiset osaa.
Esikoinen oppi ekalla, kuopus 5v:nä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti oppi ekalla lukemaan. Ei kaikki osaa eikä tarvikaan kouluun mennessä osata.
Sosiaalisten taitojen osaaminen on paljon tärkeämpää.
t . varhaiskasvatuksen opettaja
Oppi neljävuotiaana kuten minäkin.
Osaa, ja valittaa, miten tylsää on kun koulussa opetellaan vasta kirjaimia.
Ei, mutta eikö ne lukion tokalla opeta myös lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
35-vuotiaana?
Mun vauva oppi lukemaan jo kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-vuotiaana?
Tiedän kyllä, että monet pitää koulunaloituksen lykkäämistä hyvänä vaihtoehtona. Mutta eikö ekaluokan aloittaminen 37-vuotiaana ole jo aika myöhään? Vai miten siellä teillä päin on tapana ajatella?
Osasi jo syntyessään tuollaisen perustaidon kuin lukeminen. Kirjoittamaan oppi vasta kaksivuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-vuotiaana?
Tiedän kyllä, että monet pitää koulunaloituksen lykkäämistä hyvänä vaihtoehtona. Mutta eikö ekaluokan aloittaminen 37-vuotiaana ole jo aika myöhään? Vai miten siellä teillä päin on tapana ajatella?
Sanoit vain, että pari vuotta sitten. Et mistä iästä paria vuotta.
Se voi sitte myöhemmin identifioitua lukutaitoiseksi ku siltä tuntuu, ja eikö tommonen lukemisen tuputtaminen muutenki aiheuta liikaa stressiä noin nuorelle lapselle?