Minkä kulttuurin ruokaa söisit koko loppuelämäsi jos täytyisi?
Itse söisin jotain karibialaista, missä on paljon hedelmiä ja mereneläviä, vahvoja herkullisia kastikkeita. Karibialaisen musiikin säestämänä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaista
Joo voisin elää pastalla loppuelämäni
Mulle italialainen ruoka tarkoittaa paljon kasviksia, kalaa ja äyriäisiä. Olen käynyt Italiassa ainakin 30 kertaa ja hyvin vähän olen syönyt siellä pastaa ja pitsaa.
Köttbullar och jordgubb. Och pankakor.
Suomalaista tietenkin.
Mutta jos sitä ei saisi Venäläinn /Slaavilainen ruokakulttuuri olis seuraavana listalla.
Espanjalaista. Mereneläviä, hyvin valmistettua lihaa, tuoreita kasviksia, paellaa, tortilloja ja kunnon kahvia.
Hapansilakkaa, eli norjalaista. Turska myös hyvää remouladen kanssa.
Perunat voisulalla ja sillillä. Onko suomlaista, ruottalaista, vai norjalaista?
Virolaista, eli tattaria ja saslikia, hapukoor myös.
Japanilaista. Fuusiokeittiö, eli löytyy todella paljon mm. kiinalaisia, eurooppalaisia jne. ruokalajeja hieman muokattuina. Vatsani (IBS) rakastaa japanilaista ruokaa, myös.
Joo ap.
Söisin suomalaisen kulttuurin ruokaa.
Tiedän ja tunnen sen ruuan lähteen, jo sen alkutekijöistä lähtien.
Voin käydä suomalaisilla tiloilla, jotka tuottavat maitoa meijeriteollisuuteen.
Voin nähdä suomalaista lihaa tuottavat karjatilat.
Sama viljassa, juureksissa, vihanneksissa, yrteissä, mansikoissa, kotimaisissa omenissa ja päärynöissä.
Marjat on poimittu saasteista puhtaista suomalaisista metsistä.
Suomalainen kala on juuri niin puhdasta, kuin vesistömmekin ovat.
Myös norjalainen lohi on luotettavaa ja puhdasta ruokaa.
Luotan suomalaiseen ja pohjoismaiseen ruokakulttuurin, koska silloin tiedän mitä syön.
Suomessa ja Pohjoismaissa on tiukat kriteerit ruuantuottamiselle, ja erittäin hyvä elintarvike valvonta.
Totuuden nimissä on sanottava kuitenkin, että Puolastakin tulee täysin syötävää maitotalouden tuotteita. Samoin Virosta, mm. Saarenmaalta.
Vähiten luotan kaukomailla valmistettehuin elintarvikkeisiin.
Siellä on lepsut lait, ja valvontaa ei ollenkaan.
no helvetti..Turkkilaisella. Iskender kebabbii ja Döönereitä..