Keski-ikä ja tasa-arvo ongelmat
Olen keski-ikäinen cis-nainen, joka pukeutuu leopardiin, kultaan, pinkkiin jne ja käytän paljon meikkiä, kampaajapalveluita ja muita kauneusjuttuja ja tämä tuntuu olevan tässä maailmassa asia, missä ilmaisuvapaus, ihmisoikeudet ym nykyajan trendikäsitteet ei vaan toimi, ei sitten millään. Koska olen lisäksi vielä YH, niin yhdistelmä tuntuu olevan sietämätön. Vähintään viikottain joudun selittelemään itseäni. Esim. Miten ehdin meikata ennen töihin lähtöä? Tätä ajankäytön asiaa ei kysytä esim koiran omistajilta; oletan, että koiran aamulenkki vie saman ajan, kuin mun naaman pakkelointi. Sun tyyli on ihana, mut en pystyis, kun oon niin tekevä /menevä /osaava /niin kiinni oikeassa elämässä oikeiden asioiden äärellä juu mun vaatteethan estää mua olemasta ja tekemästä. - osoitetaan jotain lapsellista vaaleanpunaista halinalle- kuosia ja kerrotaan, että se on kuulema mun tyylinen. No ei ole, enhän minäkään kanna esim kollegoille perunasäkkejä, vaikka mun silmään päälle sopisikin, koska toisten ulkonäön ja tyylin kommentointi ei ole minusta ok. Nyt tunteisiin kävi se, että erään ei-sukupuolta-ilmaisevaa nimeä kantavan äiti totesi, että saisin kuulema uskottavuutta enemmän, jos vaihtaisin tyyliä!!! Tämän daamin lapsi kantaa nimeä kajo, vehnä, tuli, takka, maa - tyyliä, koska hänen mielestään lapsella on oikeus/ mahdollisuus määritellä sukupuoli ilman ennakko-oletuksia! Kuitenkin minun ulkoinen olemus viestittää hänen mielestään jotain, mitä pitäisi muuttaa!! Olen pöyristynyt. Haluan ja vaadin tässä kaikessa hyväksynnän ja omana itsenään olemisen oikeuksien käsityksissä samaa vapautta ja rauhaa myös meille keski-ikäisiile yh- tantoille rauhaa olla mitä olemme, ilman, että alennetaan, kommentoidaan tms. ja saadaan olla oikeasti tasa-arvoisesti sitä mitä olemme. Jos olisin mies, ja ilmaisin itseäni siten kuin nyt, niin se varmasti olisi ok. Ihanan rohkeaa ja kaunista jep😕
Kommentit (5)
Kappalejako! Eihän tuota seinää jaksa kukaan lukea.
En jaksanut lukea, kun teksti oli yhtenä pötkönä kuin suden ripuli hangella.
No täähän on tabu. Niinku kommenteista voi päätellä. Itse asiaan ei kellä mitään sanottavaa, mutta kappale jaot kiinnostaa!
Saat olla erilainen ja toteuttaa itteäs ihan miten vaan paitsi jos olet olet keski-ikäinen oman tien kulkeva nainen. Tauskinaki olet vielä jonku mielestä vähän cool, mutta naisena.. nou nou. Kaivappa tunikat ja mukavat kenhät ja sopeudu!
"Jos olisin mies, ja ilmaisin itseäni siten kuin nyt, niin se varmasti olisi ok."
No tuo nyt oli varmaan vitsi? Empatiakyky tarkoittaa kykyä asettautua toisen asemaan. Ihmettelen, että naisten empatiakykyä kehutaan niin paljon, vaikka tämäkin aloitus taas kerran osoittaa, ettei naisilla ole hajuakaan siitä miten ahtaat sukupuoliroolit miehillä on. Eivät siis osaa ollenkaan asettautua miehen asemaan.
🤔🤔 hyvä pointti