Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isovanhempia ei kiinnosta omat lapsenlapset- muita?

Vierailija
28.10.2006 |

Tuntuu tosi kurjalta lasten puolesta, kun niillä ei ole isovanhempia käytännössä laisinkaan. Tapaavat niitä noin 3 kertaa vuodessa, ja silloinkaan he eivät paljoa meidän lapsia huomioi. Syntymäpäivänä ja jouluna eivät tule, eivätkä lahjoilla tai muutenkaan muista. Olen miettinyt että jos etsisi " varamummoa" , onko muilla kokemuksia? Vai olemmeko ainoa perhe jossa lapsilla on vain omat vanhempansa?!?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kertojen määrää lisätä?

Tärkeintä on yhteinen puuhailu, eivät lahjat ja muistamiset. Oma merkityksensä on niilläkin: omat vanhempani eivät muistaneet minua monina tärkeinä päivinäni, mikä on poikkeuksellista, kun olen verrannut muiden kokemuksiin. Sama kokemus on veljelläni. Vanhempamme ovat saattaneet meidät maailmaan ja kasvattaneet aikuisiksi, sen jälkeen alkoi heidän oma aikansa, josta he halutessaan lohkaisevat meille pieniä paloja. Se pitää suoda heille. Vanhemmiten olen ymmärtänyt sen. On ihanaa, kun äitini jaksaa touhuta jotain tyttäreni kanssa ja he nauttivat toistensa seurasta. Synttärinä ja jouluna muistavat kyllä, mutta hyvin maltillisesti, mielellään rahan antaen, sillä eivät tiedä ja jaksa nähdä vaivaa, mitä hankkia. Mielenkiinnolla odotan, muistavatko he myöhemmin tytärtä hänene opintosaavutuksistaan, koska minua eivät muistaneet. En odota.

Vierailija
2/3 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oikeesti tuntuu pahalta kun kuulee, että " mummi vie meidän liisan uimaan tai muuta vastaavaa"

Kumpa meidänki isovanhemmat tekisi edes jotain heidän kanssaan.

Toisen isovanhemmat ei edes ota yökylään ja mun äiti voi ottaa mutta todella harvoin.

Olkaa onnellisia jotka omaavat ihanat isovanhemmat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmat ovat jo oikeasti vanhoja, yli 75-vuotiaita ja sairaita. Näemme heitä vain itse kylään mentäessä, eikä usein voi käydä lasten nuhien, mahatautien yms sairauksien vuoksi, kun voivat tarttua(on syöpää ja sydänvikaa ). Eivät myöskään enää jaksa lahjoja ostella tai muuten kiinnostua. Tämän kyllä jotenkin ymmärrän.

Mun puolelta sukua on isä ja isäpuoli jo kuolleet, ja mun mummokin kuoli vuosi sitten, hän oli aivan ihana ja muisti aina lapsia, ja halusi osallistua meidän elämään kaikin tavoin. Mun äiti on alkoholisti, eikä kykene enää ottamaan edes itsestään vastuuta.

Että kelpaisi ne varaisovanhemmat meidänkin perheelle. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi