Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päivähoitomaksuihin yläraja 4558 e nelihenkisellä perheellä

Vierailija
21.08.2008 |

eli toinen kun tienaa 2400 e ja toinen meistä 2100e niin ollaan taas ylitetty toi raja eli hoitomaksut 443 voi jestas. ja muka parantunu. ja molemmat vielä virallisen määritelmän mukaan pienituloisia....

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja verojahan suurituloiset jo maksaa paitsi lineaarisesti enemmän, kun tienaavat enemmät, myös sen progressiivisesti enemmän. Muutetaan ulkomaille kohta kaikki vähänkään enemmän tienaavat jos ton kovan verotuksen lisäksi vielä noista verovaroilla maksetuista palveluistakin alkaa maksaa tulojen mukaan. Tai jos palvelut tulojen mukaan niin sitten tasaverotus. Kyllä se vaan passais...

Ulkomailla on pienempi verotus mutta kaikki maksaa, päivähoito, koulut, sairastaminen...

Vierailija
22/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Luuletko sä ettei tosta makseta verorahoilla jo vaikka miten iso osuus?i]

Eli me paljon veroa maksavat rahoitamme tuota puuhaa jo nyt jyrkän progressiivisesti (enemmän kuin pieni- tai keskituloiset). Mitään ideaa tehdä samaa kahteen kertaa eli joutua toistamiseen maksamaan merkittävästi enemmän kuin keskituloiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan eteen tehtyjen uhrausten tarkoituksena ei olekaan nostaa omaa elintasoaan ja hyvinvointiaan vaan maksaa kaikesta enemmän kuin pienituloiset ja täten päätyä ihan samaan lopputulokseen käteen jäävän rahan suhteen???

Ihanko todella olet tätä mieltä? Millä ihmeellä sitten ihmisiä kannustettaisiisn kouluttautumaan ja olemaan tuottoisia työntekijöitä? Jos samaan elintasoon ja varallisuuteen päätyy menemällä vanhustenhoitajaksi ilman koulutusta.

Tiedoksesi vaan, että 6000€/kk tienaava maksaa veroja n. 40% palkastaan.

Suomessa on nykyään iso joukko todella kovapalkkaisia ihmisiä, minusta on outoa että 2000 ja 6000 kuukaudessa tienaavat maksavat saman verran päivähoitomaksua... Kyllä jälkimmäisellä olisi varaa maksaa enemmänkin ja vaikka turvautua yksityiseen lastenhoitajaankin kunnalisten palveluiden sijasta.

Vierailija
24/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kyllä ihan vertailututkimuksiakin olemassa. No, itse maksan mielelläni veroja jos sillä voidaan taata tietty palvelutaso ja sosiaalinen yhdenvertaisuus (turvallisuus lapsille), mutta jossain se raja kuitenkin menee. Tiukka progressiivinen verotus on ok, KUNHAN sitten kaikesta muustakin ei joudu maksamaan enempää. Muuten loppuvaikutus on se, että itsensä kouluttamisesta jne. ei jää mitään käteen. Laitetaan saman tien sitten kaikille kiinteä palkka työstä riippumatta. Ja puhun nyt työn verotuksesta, pääomaverotuksen kautta "ketkuilut" jne. ovat eri juttu.

Vierailija
25/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskituloinen voi olla vain laiska ja kouluttamaton ihminen? Ei nyt kannata tätä argumenttia vetää esiin...

työpaikan eteen tehtyjen uhrausten tarkoituksena ei olekaan nostaa omaa elintasoaan ja hyvinvointiaan vaan maksaa kaikesta enemmän kuin pienituloiset ja täten päätyä ihan samaan lopputulokseen käteen jäävän rahan suhteen???

Ihanko todella olet tätä mieltä? Millä ihmeellä sitten ihmisiä kannustettaisiisn kouluttautumaan ja olemaan tuottoisia työntekijöitä? Jos samaan elintasoon ja varallisuuteen päätyy menemällä vanhustenhoitajaksi ilman koulutusta.

Tiedoksesi vaan, että 6000€/kk tienaava maksaa veroja n. 40% palkastaan.

Suomessa on nykyään iso joukko todella kovapalkkaisia ihmisiä, minusta on outoa että 2000 ja 6000 kuukaudessa tienaavat maksavat saman verran päivähoitomaksua... Kyllä jälkimmäisellä olisi varaa maksaa enemmänkin ja vaikka turvautua yksityiseen lastenhoitajaankin kunnalisten palveluiden sijasta.

Vierailija
26/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin käydään vuositolkulla ammattia. Eka koulussa pingotetaan, jotta ovet aukenee korkeakouluihin. Kun ja jos saa valmistuttua työpaikan, käteen jää rahaa tosi hintsusti, kun maksaa opintolainaa, vuokraa tai lainaa ja autoa, jota tosi usein tarvitsee, jos meinaa olla ammattiaan vastaavassa työssä. Brutto on just sellainen, että varmasti saa kärsiä. On muka niin isot tulot että joutuu maksamaan täyden päivähoitomaksun. Meidän perheessä minun kannattaisi jäädä kotiin ja myydä työmatkoihin tarvittava auto. Enemmän jäisi rahaa käteen ja lapset voisi laittaa vielä virikehoitoonkin.

Vierailija
27/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Puhut nyt itsesi pussiin ihan täydellisesti. Eli Suomessa suurituloiset maksavat JO veroina SUUREMMAN OSAN kaikista kunnallisista palveluista mm. päivähoidosta kuin pienituloiset. Lisäksikö pitäisi subventoida pienituloisia vielä maksamalla paljon isompaa päivähoitomaksua, jotta pienituloisten ei tarvitsisi?

Erona "ulkomaihin" nähden on se, että Suomessa isotuloiset maksavat verojen muodossa pienituloisten perheiden lasten päivähoidon (ainakin osan). Ulkomailla KAIKKIEN pitää maksaa se itse.

Ulkomailla on pienempi verotus mutta kaikki maksaa, päivähoito, koulut, sairastaminen...

keski- ja hyvätuloisille.

Vierailija
28/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Puhut nyt itsesi pussiin ihan täydellisesti. Eli Suomessa suurituloiset maksavat JO veroina SUUREMMAN OSAN kaikista kunnallisista palveluista mm. päivähoidosta kuin pienituloiset. Lisäksikö pitäisi subventoida pienituloisia vielä maksamalla paljon isompaa päivähoitomaksua, jotta pienituloisten ei tarvitsisi?

Erona "ulkomaihin" nähden on se, että Suomessa isotuloiset maksavat verojen muodossa pienituloisten perheiden lasten päivähoidon (ainakin osan). Ulkomailla KAIKKIEN pitää maksaa se itse.

Vierailija
29/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kolme, summa on jo 600.

Vierailija
30/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon "reippaita ja ahkeria" hyvin koulutettuja ihmisiä, joilla on pieni tai keskimääräinen palkka. Itselläni ruhtinaalliset 2200/kk. Töissä pitäisi raataa että saa jotenkin kuten perheensä elätettyä; asuminen, ruoka, päivähoito ym. välttämättömät elinkustannukset ovat sitä luokkaa että mitään ei jää käteen.

ensin käydään vuositolkulla ammattia. Eka koulussa pingotetaan, jotta ovet aukenee korkeakouluihin. Kun ja jos saa valmistuttua työpaikan, käteen jää rahaa tosi hintsusti, kun maksaa opintolainaa, vuokraa tai lainaa ja autoa, jota tosi usein tarvitsee, jos meinaa olla ammattiaan vastaavassa työssä. Brutto on just sellainen, että varmasti saa kärsiä. On muka niin isot tulot että joutuu maksamaan täyden päivähoitomaksun. Meidän perheessä minun kannattaisi jäädä kotiin ja myydä työmatkoihin tarvittava auto. Enemmän jäisi rahaa käteen ja lapset voisi laittaa vielä virikehoitoonkin.

Vierailija
31/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota 4000-5000€ luokkaa.

No tämä uudistus palveleekin juuri näitä oikeasti pienituloisia :)

Harmittaa, virn* kun lapseni eivät enää ole päivähoidossa, heidän maksunsa olisivat monta kymppiä halvemmat nyt kuin mitä olivat vielä tänä keväänä...

Vierailija
32/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kolme, summa on jo 600.

Vierailija
33/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein oikeudenmukaisin malli.

Vierailija
34/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän minäkään itke täällä jonkun asian perään mitä meidän taloudella ei voida saada.

Vierailija
35/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän yhteiskunnan jäsenistä on pieni-/keskituloisia, on todella ikävää ettei heidän työssäkäyntinsä ole taloudellisesti kannattavaa. Pitäisikö kaikkien pieni-/keskituloisten jäädä siis kotiin lapsia hoitamaan?

enhän minäkään itke täällä jonkun asian perään mitä meidän taloudella ei voida saada.

Vierailija
36/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs juttu tämä nyt on että töihin onkin hinku.... ennenkuulumatonta tällä palstalla ;)

Vierailija
37/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk koulutuksen saanut ja olen koulutusta vaativassa työssä ja palkka ihan taulukonmukainen 1730e. työ on vaativaa ja sitä ei kukaan muu kuin minä voi tehdä edes. olen jopa korvaamaton jos yhtäkkiä sairastun.

Vierailija
38/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurkkaan leikkikehä jos päivähoito tuntuu kalliilta!

Vierailija
39/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaankin osasit ottaa etukäteen selvää paljonko alallasi tienaa. Siis taulukoiden mukaan. Vaikka joku sosionomi ei nyt voi olettaa ihan hirmuisille palkoille pääsevänsä kunnallisella puolella.

amk koulutuksen saanut ja olen koulutusta vaativassa työssä ja palkka ihan taulukonmukainen 1730e. työ on vaativaa ja sitä ei kukaan muu kuin minä voi tehdä edes. olen jopa korvaamaton jos yhtäkkiä sairastun.

Vierailija
40/40 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä AMK-koulutuksellakin voi tienata kivasti. Itse olen AV:lla paljon parjattu tradenomi ja kk-palkka on 3500 euroa... Tradenomitkin kun työllistyvät muuallekin kuin Cittarin kassalle, vaikka AV:lla se käsitys vallitseekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi