Milloin ulkonäössä huomaa sen, että on jättänyt alkoholin pois kokonaan?
Kommentit (13)
No riippuu kuinka paljon ja pitkään olet alunperinkään juonut, iästäni sekä ihan vain geeneistä. Jos olet vielä kohtuu nuori mutta joit todella paljon ja naama punoitti ja pöhöttynyt, voi ulkopuolisillekin selvän muutoksen nähdä kuukaudessa. Muuten ylipaino, joka varsinkin kertynyt naamaan voi tosin vähentää pöhötyksen poistumisen merkkejä. Tietenkin itse kun omaa naamaa usein ylianalysoi, huomaa pienemmätkin muutokset nopeammin. Mutta siis riippuu eniten yleisesti elämäntavoista (onko ylipainoa, nukutko tarpeeksi, alkoholin juotu määrä ym) miten alkon poisjättö näkyy ulospäin.
Jos alkoholi ei ole vaikuttanut ulkonäköön, niin eihän mikään muutu.
Kerran iltalehdessä oli kuva ihmisestä ennen ja jälkeen alkoholin. Siitä huomasi hieman eroa, pöhötys pois. Kuvien välillä oli kuukausi raittiutta.
Ei välttämättä ole kovin suurta eroa jos et ole juonut päivittäin paljon. Ihmisille ei saisi mielestäni jakaa väärää tietoa myöskään absolutismi vaikutuksista.
Jos on viikonloppu juhlija, kunhan ei silloinkaan ihan älyttömästi pämppää niin riittää että on viikon juomatta riippuen iästä sillä nuori palautuu puolet nopeammin kuin keski-ikäinen ja itselläni keski-ikäisenä kestää viikon palautua. Se on totta että kyllä se riippuu eniten geeniperimästä mitenkä elintavat näkyvät ja joillain ei auta edes terveelliset elämäntavat kun jo rupsahtaa ennenaikaisesti. Olen nähnyt joitakin ihan täysraittiita -50+v välillä jotka näyttävät siltä kuin olisi juonut runsaasti koko ikänsä ja sitten runsaasti juoneita joista ei huomaa mitään. Mutta sitten mitä enemmän ikää niin juomisen pöhötys laskee aina hitaammin.
Oman kokemukseni mukaan jo kuukauden raittius poistaa pöhötystä vartalolta ja kasvoilta. Suosittelen!
Tämän ikäisen viikonloppuryyppääjän naamassa, vartalossa ja mielentilassa positiiviset muutokset alkoi näkyä itselle noin kuukauden juomattomuuden jälkeen.
Siinä kolmen oluttuopin jälkeen alkaa naiset näyttämään kauniimmilta.
Olen ryypännyt rankasti 10 vuotta, ja minulta kysytään käytänkö ollenkaan alkoholia, kun olen niin nössön oloinen. Ne geenit.
Up