G: Minkätyylisiä vaatteita ostat LAPSELLESI?
1) Uusinta uutta, trendejä seuraten, zara, moonsoon, jne.
2) Klassista, yksiväristä ja tyylikästä (hieman tylsää)
3) Lapselle lapsekasta, paitoja, joissa on hauska kuva, vaikka Mikki Hiiri, farkuissa skeittaava ressu, tms.
4) Mitä milloinkin, ei meillä ole varaa pitää mitään tyyliä yllä...
5) No, ei kiinnosta, minulla on tärkeämpääkin mietittävää kuin lapsen vaatteet
6) Jotain muuta: eli mitä?
Kommentit (12)
Ostan sekä kirppikseltä että kalliimpaa, ja siltä väliltä. Ostan tarpeen mukaan. Isomman lapsen tyyli on kyllä aika samanlainen kuin minunkin, eli paljon farkkuja ja niiden kanssa sopivia yläosia, neuleita ja sporttisia huppareita. On sekä värikästä että neutraalia.
Vauvan puen vauvaksi, ei farkkuja tai muuta aikuismaista ja jäykkää.
Arvasin et täälä on joku sarkastinen. :))
No ei. Sillon jotain viileetä, mut peittävää auringolta! :)
Mulle on tärkeempää et vaate on lämmin, suojaa auringolta ja kylmältä ja tuntuu mukavalta.
Ittellenikin ostan joskus merkkivaatetta, joskus kirppiskamaa.. Riippuu vaatteesta.
Jos vastakkain on suomalainen ja ulkomaalainen niin valitsen suomalaisen, yleensä tuppaa kestään seuraavallekkin muksulle.. ;)
Eniten lasten pukeutumisessa mua häirittee heijastimet. Jokkut ulkomaalaset menettää heijastevuutensa pesussa, se on semmonen huoli. :D
Vierailija:
3) Lapselle lapsekasta, paitoja, joissa on hauska kuva, vaikka Mikki Hiiri, farkuissa skeittaava ressu, tms.
Lisäksi yksivärisiä tai useampi värisiä joissa ei ole mitään kuvia, erikoisia vaatteita joita ei tule vastaan kovin äkkiä (löytöjä esim. huutonetistä tai kirpparilta), juhliin juhlavaatteet siis ihan suorat housut ja kauluspaita ja kraka. Käytän myös värikkäitä " tyttöjen vaatteita" (en silti mitään pinkkiä tms.), poikien vaatteet ovat niin harmaata massaa useimmiten.
Poika 3v
Ostan kirppareilta hyväkuntoisia vaatteita, joskus uusia laadukkaita vaatteita, usein H&M:n vaatteita, äitini ompelee tosi hienoja vaatteita (mekkoja, takkeja ym.), marketeista kivoja perusvaatteita.
Esim. yksivärisiä collegehousuja/-paitoja, farkkuja, lappuhaalareita jne. T-paidassa tms. saattaa olla printti vaikka lasten lempihahmosta, mutta useimmiten paidat on raitaa tai pientä kukkaa tms.
Tykkään pukea myös aika klassisesti, molemmilla useampi kangaspaitakin ihan arkikäytössä, vähän hippihenkiset vaatteet miellyttävät myös silmääni.
Lastenkin mielipidettä kuuntelen, mutta minä teen lopulliset päätökset.
2) Klassista, yksiväristä ja tyylikästä (hieman tylsää)
6) Laadukkaita merkkivaatteita. Persoonallista, uniikkia, kustomoitua. Eilen ostin kirpparilta aikuisten ison neulepoolon ja tein siitä tytölle ponchon ja virkkasin sen täyteen pieniä kukkasia jossa helmiä.
En oikein ymmärrä, miten tämä ryhmä eroaa välttämättä muista alemmista. Monsoon tosin on ihan kamala. Zaralla on joskus kivoja vaatteita, muttei kyllä hirveän " trendikkäitä" , joskus kammoja värejä. Muualtakin saa trendikästä. Klassinen on aina trendikästä tavallaan.
2) Klassista, yksiväristä ja tyylikästä (hieman tylsää) --> ei ole minusta tylsää, siksi suosin eniten tätä kategoriaa.
Joskus näitäkin.
Mutta pääosin ostan merkkivaatteita ( Kenzo, Burberry, Timberland, Oilily..), mutta bodyt ja sukat yms. ihan h&M-linjaa. Ostan mikä silmää mielyttää, mutta kuitenkin laatua.
Ostan kirppareilta yleensä tarpeelliset ulkohaalarit, kurapuvut tms. Sisävaatteita katselen myös kaupoista. Valitettavasti kaikkiin yritetään tunkea glitteriä, rusetteja, paljettaja. Pojille autoja, vauhdikkaita skeittareita tms. Ne ärsyttävät, enkä ikinä osta uusina mitään moista. Silloin yksivärisiä ja ehdotomasti mukavia. Valitettavasti suurimpaan osaan vaatteista yritetään tunkea näistä " somisteita" . Laitan itse somisteet, jos katson tarpeellisiksi.
Ärsyttävää on myös nämä " klovni" väritykset lasten vaatteissa. En halua lapseni näyttävän sirkuspelleltä.
Tyttöjen ja poikien " vaatteet ja värit" on myös raivostuttavia. Poikani pitää ihan sujuvasti vaaleanpunaista ja tytöillä voi olla sinistä. En ymmärrä alle kouluikäisten sukupuolen korostamista vaatteilla. Ei lapsi siihen kuole, jos naapurin puolijärkinen mummo toteaa tytön pojaksi tai toisinpäin.
Useimmiten lasten vaatteet ovat harvinaisen rumia. En ikinä pukisi päälleni hirveitä väriyhdistelmiä ja käsittämättömiä " virityksiä" . Samalla ajatuksella puen lapseni.
Meillä tyttö ja poika ja vaatteita on laidasta laitaan. Aina kuitenkin kauniisti puettuja ovat molemmat. Tytär tosin nyt haluaa itse valita vaatteensa ja väliin yhdistelmät ovat " mielenkiintoisia" ;). Mutta jos muuten sopivat sääolosuhteisiin, niin saa hän välillä itse valita ne vaatteensa, vaikka eivät ehkä äidin mieleen olekaan ne yhdistelmät :)
isommalla sitten tarkoitukseen käytännölliset vermeet. Eli jos se on merrkivaate olkoon, kunhan palvelee lapsen tarpeita. JOs ei ole merkkivaate, mutta juuri sitä mitä etsin niin ostan. Mutta merkkivaate kestää paremmin kovaa kulutusta.