Pitää löytää jotain positiivista joksisessa päivässä. Ja p****t
Saakeli että vihaan tota lausetta.
Perheessäni ollut pelkkiä vastoinläymisiä viimeiset 15vuotta enemmän tai vähemmän. Juuri nyt taas erittäin vaikea tilanne. Juuri kerroin kaverille vaikeasta kesästä ja nyt entisestään vaikeutuneesta tilanteesta jonka takia joudumme myymään talomme ja kotimme. Sanoin itku kurkussa (ja ripsuksen sympatian toivossa) että ottaa niin päähän ja olo on tyhjä sekä että mikään ei huvita ja mikään ei tunnu miltään.
Eiköhän kaveri nasevasti heittää tuon saakelin typerän lauseen. Ei empatian häivääkään. Sanoin että nyt juuri en edes jaksa etsimällä etsiä jotain tyyliin kiva kun aurinko paistaa juttuja. Meidän tilanne ei muutu oli sitten sadekeli tai surinkoista.
Oli vaan pakko avautua jonnekin. Itkettää ja suututtaa.
Kommentit (16)
No onhan tuossa talon myynnissä positiivistakin. Jos pääsette talosta eroon, niin samalla kyllä vähenee ressikin. Ihan hullua asua omakotitalossa näinä aikoina, kun asuinkustannukset on niin hurjat.
Sua odottaa vähäressisempi tulevaisuus!
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuossa talon myynnissä positiivistakin. Jos pääsette talosta eroon, niin samalla kyllä vähenee ressikin. Ihan hullua asua omakotitalossa näinä aikoina, kun asuinkustannukset on niin hurjat.
Ei se stressi siihen lopu. Talon myyminen on vain yksi ongelma tässä järettömässä sopassa. En kyllä itse näe mitään positiivista siinä että joudumme pois omasta kodista joka meille todella rakas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se stressi siihen lopu. Talon myyminen on vain yksi ongelma tässä järettömässä sopassa. En kyllä itse näe mitään positiivista siinä että joudumme pois omasta kodista joka meille todella rakas.
Ap
Oma koti voi olla myös kerrostaloyksiö ja todella rakas. Sitä kohti.
Betonikuutioon vaan narccareiden naapuriksi, hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Hurjat asuinkustannukset kaikillako okt asujilla? Onko 120-200e/kk hurjaa?
Tsemppiä ja voimia. Muista antaa aikaa surulle ja ole myötätuntoinen itseäsi kohtaan.
Mua vatuttaa sellaiset ihmiset, jotka sanoo kyllä se siitä jos on joku vaikea tilanne päällä.🤬
Sen vuoksi voitaisi rakentaa parempaa maailmaa, ettei kenenkään tarvitse myydä kotiaan ja on laadukasta asumista. Ihmiset heräävät asioihin, toivottavasti.
Asuntovaunussa asuminen voi olla ihan positiivinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Mua vatuttaa sellaiset ihmiset, jotka sanoo kyllä se siitä jos on joku vaikea tilanne päällä.🤬
Näinpä. Toisinaan on hyvä päivä, toisinaan taas elämä on täysin hanurista. Mutta jokainen tavallaan, jos se jotakuta auttaa kun kaivaa sitä hopeareunusta esiin paskasta niin mikäs siinä. Toivoisin toki ettei minua siihen hommaan yritetä rekrytoida.
Kun vaan eletään liian leveästi eikä laiteta rahaa yhtään säästöön. Pitää olla lomamatkat ja ihan kaikki huvit.
Pitää saada mulle nyt ja ihan kaikki, ja ihan kaikki kerralla niin ettei vähittäin.
Talo on lopultakin vain seinät ympärillä. Voitte olla onnellisia muuallakin. Jos kaikki ovat hegissä ja kohtuullisen terveitä, on turha jäädä murehtimaan maallisia asioita. Tottakai saa vitu**aa kun on vaikeaa ja raskasta, mutta ei pidä antaa periksi ja jäädä vellomaan tunteeseen. Synkkyys tarttuu, ja perheen huonovointisuus lisääntyy. Positiivisuus onneksi tarttuu myös. Kannattaa alkaa miettiä minkälaista elämä voisi olla vaikka 5 vuoden kuluttua, ja ryhtyä hommiin sen saavuttamiseksi. Soputumiskykyiset ihmiset ovat onnellisimpia. On asioita joille ei vaan voi mitään, silti niistä selviää. Tavalla tai toisella.
Kannattaisi kuulijan käyttää edes muutama sekuntti siihen että OIKEASTI miettii mitä toinen juuri sanoi ennen kuin alkaa suoltaa liukuhihnalta näitä pirteitä kliseitä. Ikävä kyllä suuri osa ihmisistä pelkää negatiivisia tunteita, omiaan ja muiden, ja haluaa heti silotella kaiken ettei tarvitsisi käsitellä mitään ikävää ja vaikeaa.
Jos joku kertoo tällaisia asioita, katso häntä silmiin ja kuuntele. Sano sitten että "kuulostaa tosiaan ikävältä" ja odota että hän kertoo lisää. Ole tilanteessa läsnä äläkä yritä ratkoa ongelmia.
Jokainen toksinen päivä = joksinen päivä
No asiaan, monesti voi olla vain vaikea sanoa toisen murheisiin mitään järkevää.