Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7881)
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi olla hyvÀ hetki nauttia pieni aamupala/lounas-yhdistelmÀ ja kuppi mainitsemaani Twinings Earl GreytÀ, puoliltapÀivin liimaudun ruudun ÀÀreen sitten "kokonaan", pitÀisi vain pÀÀttÀÀ onko ruutu jota parempi katsoa YleAreena vai YouTube live stream..
N46
MinÀ jo join kupillisen Earl greytÀ maidolla. Ihan vain kuningattaren kunniaksi, yleensÀ juon teen mustana. Pukeuduin tÀnÀÀn myös yksivÀriseen asuun samasta syystÀ. Mulla pyörii tÀssÀ nyt bbc:n livestriimi, mielenkiintoisia haastateltavia ollut siellÀ koko aamun ajan!
VielÀ en ehdi nauliintua ruudun ÀÀrelle, mutta vilkaisin sekÀ Yle areenaa ettÀ The Royal Family channelia youtubesta. Areena vaikutti paremmalta. SiellÀ nÀytettiin kirkon sisÀltÀ kuvaa, kun taas youtubessa oli vain ulkokuvaa ja aika kaukaa.
TeetÀ ja pullaa on minulla varattuna iltapÀivÀksi, kun pÀÀsen lÀhetystÀ seuraamaan.
The Mallilla seisoo poliiseja metrin vÀlein ja lisÀÀ tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle areena nÀyttÀÀ jo suoraa! Kirkosta, vÀkeÀ on tullut jo aika lailla.
Mulla ei jostain syystÀ yle nÀytÀ kuin mustaa ruutua, luulin ettei lÀhetys ole alkanut. Ei auta mikÀÀn uudelleenkÀynnistys tÀllÀ kertaa.
Ei nÀy myöskÀÀn tabletilla.
Jaa, mulla nÀkyy ihan kÀnnykÀllÀ.
eri
Mulla on telkkarissa auki kanava mistÀ nÀkyy Skynews. On ollut aika hyvÀ kanava seurata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi olla hyvÀ hetki nauttia pieni aamupala/lounas-yhdistelmÀ ja kuppi mainitsemaani Twinings Earl GreytÀ, puoliltapÀivin liimaudun ruudun ÀÀreen sitten "kokonaan", pitÀisi vain pÀÀttÀÀ onko ruutu jota parempi katsoa YleAreena vai YouTube live stream..
N46
MinÀ jo join kupillisen Earl greytÀ maidolla. Ihan vain kuningattaren kunniaksi, yleensÀ juon teen mustana. Pukeuduin tÀnÀÀn myös yksivÀriseen asuun samasta syystÀ. Mulla pyörii tÀssÀ nyt bbc:n livestriimi, mielenkiintoisia haastateltavia ollut siellÀ koko aamun ajan!
Nyt on aika kÀyttÀÀ myös hillittyjÀ helmikoruja :)
EhkÀ vÀhÀn liioittelua vÀittÀÀ, ettÀ Lontoossa olisi tÀysi hautajaiskaaos, koska ihmiset on pakkautuneet kuitenkin hyvin pienelle alueelle ja suurin osa kaupungista on normaalitilassa.
Ilmavoimissa palveleva Chrissy oli se viimeinen, joka kÀvi kumartamassa arkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten pitkÀ odotus ihmisillÀ kirkossa, kun sinne alkoi jo tulla ihmisiÀ kymmeneltÀ, ja hautajaiset alkaa yhdeltÀ. Mulle ehtis jo tulla pissahÀtÀ ennen hautajaisten loppua
Tosiaan, tuollahan noita jo istuu aika joukko paikoillaan. KIrkon tÀyttÀminen aloitetaan kai vÀhemmÀn tÀrkeistÀ vieraista. Mutta pitkÀ juhla tulee heille.
PÀÀseeköhÀn sieltÀ vessaan vÀlissÀ. Tai syömÀÀn jotain evÀstÀ.
WC varmasti on, mutta syöminen voi olla vaikeaa.
Westminister Abbeyssa on kyllÀ vessoja. Ja eiköhÀn siellÀ jotain ruokaakin saa, ei tosin tuohon kirkonpenkkiin, ei tÀmÀ mikÀÀn lÀtkÀmatsi ole.
Juuh, vippikatsomostakaan ei saa kaljaa tai viiniÀ.
Luotettavista lÀhteistÀ kuulin, ettÀ tuonne saa tilata pizzoja Woltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jonotus kÀynyt monen voimille, kun tÀÀllÀ joku ihmetteli kuinka ne jaksavat seisoa jonossa. Itse hieman ihmettelen eikö sinne tosiaan olisi voinut tuoda penkkejÀ joilla istua ja jonottaa, mutta kai ne olisivat vieneet jonossa liikaa tilaa. Maratonjonotus.
Kun se jono jatkuvasti vaikkakin hitaasti kulki eteenpÀin, niin miten penkeillÀ jonottaminen olisi jÀrjestetty? Istuttu aina minuutti, ja sitten siirrytty reipasta tahtia seuraavalle penkille?
Satuin lukemaan Washington Postin jonkin jutun kommentteja, joissa melko ylimielisesti oltiin sitÀ mieltÀ, ettÀ heillÀ pÀin olisi ollut rannekkeet (mitkÀ tuollakin siis oli tietty) ja joku iso odotustila, missÀ vÀki voisi rauhassa istuskella, kunnes vuoro tulisi. Mutta luulenpa, ettei toimisi tÀssÀ mittakaavassa, ts. paljon vÀhemmÀn vÀkeÀ pÀÀsisi sisÀÀn ja siinÀ olisi kauhea kaaos, kun tuhannet ihmiset koko ajan yrittÀisivÀt jÀrjestÀytyÀ sisÀÀnmenoa varten.
Odotustila.. amerikkalaiset eivÀt aina kÀsitÀ miten vanhoista rakennuksista on kyse. KyllÀ tÀllainen jonotus on huomattavasti toimivampi ratkaisu.
Bongasin tÀÀltÀkin muutamia kommentteja siitÀ, ettÀ jonotus olisi kaikille pitÀnyt jÀrjestÀÀ varattavilla ajoilla. Jonottajia oli joka tapauksessa sen verran paljon etten tiedÀ olisiko ajanvaraus toiminut yhtÀÀn sen paremmin ja ruuhkaa olisi joka tapauksessa johonkin muodostunut.
Kertoo kaiken kun palstall ei ymmÀrretÀ, ettÀ terveet ihmiset pÀrjÀÀ pari tuntia ilman ettÀ puputtaa koko ajan ruokaa. Tilaisuus kestÀÀ vain tunnin ja hyvin jokainen aikuinen ihminen pÀrjÀÀ sen ajan sekÀ pari tuntia odotteluaikaa. Kuinka usein oikein syötte, jos se tuntuu mahdottomalta?
Vierailija kirjoitti:
Tuo uusi julkaistu kuva Elisabetista on kiva, ja taas ihana rintakoru. Kuvaa ei voi suurentaa, kun on linkattu twitteristÀ toki kÀnnyllÀ voisi suurentaa. Korussa nÀyttÀÀ olevan joitain lintuja ehkÀ. Kaunis.
Mukavaa seurantapÀivÀÀ kaikille, itsekin juuri liityin koneen ÀÀreen.
Voice.fi (ja Express) kertoi seuraavaa:
Kuvassa kuningattaren vaaleansiniseen asuun on kiinnitetty kaksi sinistÀ rintakorua. NiillÀ on Express-sivuston mukaan kaunis taustatarina. Kuningatar Elisabetin isÀ kuningas Yrjö VI lahjoitti korut tyttÀrelleen tÀmÀn 18-vuotispÀivÀnÀ. Kuningatar kÀytti samoja koruja muissakin virallisissa yhteyksissÀ, kuten pitÀessÀÀn timanttijuhlavuotensa puhetta vuonna 2012.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on telkkarissa auki kanava mistÀ nÀkyy Skynews. On ollut aika hyvÀ kanava seurata kaikkea.
Youtubessa on aika monta LIVE-kanavaa tapahtumasta. Skylla useita, BBC, jenkkikanavat.....
On tuo ihme, jos joku ei löydÀ sopivaa.
Katson juuri Areenasta muistelukoostetta Elisabetin elÀmÀstÀ ja myös lasten kertomana. Kaikki ovat korostaneet ÀitinsÀ lÀmpöÀ ja vÀlittÀmistÀ ja sitÀ, ettÀ olivat perhe, iltaisin ja lomilla yhdessÀ.
EihÀn kyse vaan ole henkilönpalvonnasta?
Tai jonkinlaisesta massapsykoosista?
Kuninkaalliset eivÀt ole paljoa joutaneet pysÀhtymÀÀn nÀiden seremonioiden keskellÀ. Sen aika tulee myöhemmin tÀllÀ viikolla.
"Walesin prinssi sanoi Sandringhamissa torstaina: "Maanantai tulee olemaan kamala meille kaikille. Sitten kÀsittelemme ensi viikolla tapahtumia.
"Kaikki tuntuu hieman epÀtodelliselta", myönsi William, joka katseli kukkatervehdyksiÀ ja jutteli surevien kanssa Norfolkin kartanolla vaimonsa Walesin prinsessan kanssa .
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11226563/Moment-Prince-WilliâŠ
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, ettÀ on nuo britit vahvajalkaisia ja sitkeitÀ, yhtÀ seisomista ja odottamista ollut koko ajanjakso ja vielÀ ulkona suurimmaksi osaksi.
Ja virtsarakot on suuria tai olleet nestekiellossa, kun istuvat kirkossa jo 2+h ennenkuin seremonia edes alkaa. Voisin kuvitella, ettÀ on aika hankalaa sipsutella tuolta hotelli helpotukseen...
Vierailija kirjoitti:
Ilmavoimissa palveleva Chrissy oli se viimeinen, joka kÀvi kumartamassa arkulla.
Oli muuten toista kertaa arkulla, oli jonottanut jo aiemmin sunnuntaina ensimmÀisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken kun palstall ei ymmÀrretÀ, ettÀ terveet ihmiset pÀrjÀÀ pari tuntia ilman ettÀ puputtaa koko ajan ruokaa. Tilaisuus kestÀÀ vain tunnin ja hyvin jokainen aikuinen ihminen pÀrjÀÀ sen ajan sekÀ pari tuntia odotteluaikaa. Kuinka usein oikein syötte, jos se tuntuu mahdottomalta?
MÀ olen sentÀÀn reippaasti ylipainoinen ja silti mÀ tajuan, ettÀ kunnollisen aamupalan syömÀllÀ kyllÀ jaksaa istua tuolla odottamassa+hautajaisten ajan. Ei voi tulla kamala nÀlkÀ tuossa ajassa.
Ei nÀy myöskÀÀn tabletilla.