Taloyhtiö poisti autonlämmitystolpat pois käytöstä
Pitää kuulemma säästää sähköä. Tosi kurjaa nyt joutuu talvipakkasella kylmällä autolla lähtemään aamuisin. Paljonko nyt tuollaiseen edes menee sähköä? Ei luulisi paljon vievän.
Kommentit (21)
Meneekö noiden sähkö autopaikan omistajan kukkarosta vai taloyhtiön?
Meillä tiivistettiin saunavuorot muutamaan päivään. Muina aikoina ei lämmitetä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse maksan siitä autopaikasta.
Jos asuisin Porvoossa, hankkisin Webaston.
Jos yleensä käyttää moottorilämmitintä mutta siihen tulee loppu, niin kannattaa ottaa selvää kuinka kylmässä autonsa moottoriöljy vielä toimii, ettei tule moottorihaveria, kuten minulle on käynyt.
Hyvä kun mainitsit! Laskin että 600w lämmitin on 2h päällä ja sähkö maksaa 43 senttiä, yksi lämmityskerta maksaisi reilu 50cent. Ei mielestäni pahan kallis hyötyyn nähden!
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Jos asuisin Porvoossa, hankkisin Webaston.
Niin kun se diesel ei mitään maksakaan :D päälle lisälaturi ja sen asennus...
Vierailija kirjoitti:
Yleensä taloyhtiö omistaa autopaikat. Niistä maksetaan kiinteä hinta ympäri vuoden, ja siihen sisältyy myös talviajan sähkön käyttö.
Heh, minulla on tolppapaikka mutt olen jaksanut käyttää sitä ehkä kaksi kertaa. Hyvin lähtee ilmankin ainakin vielä 30 asteen pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tiivistettiin saunavuorot muutamaan päivään. Muina aikoina ei lämmitetä
Se on ihan järkevää, kun yhä harvempi haluaa saunavuoron.
Ihan oikein teille autoilijoille koska mulla ei oo varaa autoon ni ei tarvi olla teilläkään eli kärsikää :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sähköautoni latautuu taloyhtiön parkkipaikalla ja voin kännykällä ajastaa sen lämpöiseksi kuin kuuma kesäpäivä.
Jep, ihana lähteä ajamaan toppatakki päällä 30 asteen pakkasella autolla, jonka sisälämpötila on +40 astetta tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Heh, minulla on tolppapaikka mutt olen jaksanut käyttää sitä ehkä kaksi kertaa. Hyvin lähtee ilmankin ainakin vielä 30 asteen pakkasella.
En ikimaailmassa raaskisi rääkätä autoani noin.
Ei etelässä lämmittimiä tarvitse ollenkaan. Voitaisiin lahjoittaa lappalaisille lämmitystolpatkin.
Jos on alle 15v vanha auto niin niissä yleensä on vain säteilylämmitin joka on 300w teholtaan joten 2 tunnissa se vie 0,6kwh ellei sisätilanlämmitintä olisi.Itselläni akkulaturi,moottorinlämmitin ja sisätilanlämmitin ja nuo vie jo n.4kwh parissa tunnissa. Aika pitkäänhän taloyhtiöissä on laitettu tolppiin niin pienet sulakkeet että sisätilanlämmitintä ei ole voinut käyttää lainkaan which is nice...
Meidän taloyhtiö kielsi ladattavat hieromasauvat.
Moottorin lohkolämmitin kuluttaa noi n. 600W joten 2 tunnin lämmitys vie noin 1,2 kWh. Sisätilan lämmittimet vievät tuplasti tai triplasti enemmän sähköä eli 1000-2000W.