Mitä laitat karjalanpiirakan päälle?
Minulla ei ole kuin margariinia ja yhden syötyäni huomasin että ei se siitä parantunut. Kauppaankaan ei jaksa lähteä.
Kommentit (33)
Ostin eilen pikästä aikaa karjalanpiirakoita, maistuivat hyvältä savupalvikinkun kanssa.
Syön pelkiltään tai laitan päälle juustoa ja margariinia. Jos lämmitän mikrossa ja syön lämpimänä, niin silloin voitelen.
Lämpimän karjalanpiirakan päälle oivariinia, kinkkusiivu, emmentalsiivu, eikä se paljon muuta kaipaakaan, ehkä tomaatti- tai kurkkusiivuja vielä vihannekseksi! Mutta ehdottomasti piirakan on oltava syötäessä lämmin, vaikkapa ihan mikrossa lämmitetty sähkönsäästösyyystä.
Joko munavoita, palvikinkkua tai sitten tonnikalapaloja öljyssä ja juustoa (mieluiten emmentalia) ja mikroon niin että juusto sulaa. Tonnikalan päälle myllystä pirkan grillaus- ja yleismaustetta. Ja ripaus valkosipulijauhetta.
Munavoita. Just tänä aamuna söin hotellissa.
Jos ei ole munavoita, niin pelkkää voita.
Esipaistetuille laitan oivariininokareen päälle heti kun ne on otettu uunista. En laita muuta.
Jos teen itse niin syön vaikka pelkästään, ovat niin hyviä. Yleensä teen vain jouluksi ja syön joulukinkun rippeiden kanssa.
Munavoita tai jos ei ole/en jaksa tehdä niin sitten oivariinia ja juustonsiivun.
Margariinia ja juustoa. Tosin syön ainoastaan riisipiirakoita. Karjalanpiirakat voi olla eri asia, mutta ei minulla ole mahdollisuutta sellaisia isotuloisten ruokia ostella.
Tapasin leikkisästi kutsua Helylästä kotoisin olevan entisen naisystäväni pimpsua karjalanpiirakaksi. Totesimme yhdessä että karjalanpiirakkaa sopii muna.
Munavoita. Mikään muu ei vaan sovi. Varsinkaan juusto vaikka muuten juustoista tykkäänkin ja paljon. Kumma juttu.
Sellaisten itse uunissa paistettujen (pakaste) päälle sivelen voita heti uunista otettua ja myöhemmin kun jäähtyneet juustoa ja kinkkua. Oikeille karjalanpiirakoille munavoita.