Voiko iso-tiedostoa ( Win 7 pro) siirtää muistitikulle?
Kommentit (17)
Voi tietenkin. Kannattaa hommata joku ilmaisohjelma joka tekee tikusta vielä käynnistysaseman eli saat asennettua sen täysin tyhjään koneeseen halutessasi jatkossa.
Riippuu muistitikun kapasiteetista.
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin. Kannattaa hommata joku ilmaisohjelma joka tekee tikusta vielä käynnistysaseman eli saat asennettua sen täysin tyhjään koneeseen halutessasi jatkossa.
Juuri näin.
Paitsi että olen siirtämässä vain tuota iso-tiedostoa. Siirrän sen muistitikulle ja sieltä toiselle koneelle ja tarvitaessa sitten teen siitä "boottaavan" välineen, joko USB-tikku tai DVD levyn.
ap
Ihan aiheellinen kysymys, ja toki voi kuten on vastattukin (kunhan tikulla tila piisaa), mutta mutta, joku ATK:n vihaaja, nettikiusaaja nähtävästi alapeukuttaa kaikki asiaan liittyvät postaukset.
Häpeä, s44tana!
Vierailija kirjoitti:
Miten iso filee?
oisko 4,7 gigaa ku meinottelee dvd:lle sen mahduttaa.
ykkös Pena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso filee?
Sitten:
a) varmista, että tikulla on tilaa
b) varmista, että tikku on riittävän uusi. (Iki)vanhoihin tikkuihin ei tuo tiedosto mahdu, tiedostojärjestelmän takia. Tiedostojärjestelmä voisi olla exFAT, jos käytät linuxia, niin vaihtoehtoja on monia.
c) boottaava tikku mainittu täällä erikseen
Mulla on Win10 ISO sellasenaan tikulla, ja sitä voi käyttää asentamiseen.
ykkös Pena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso filee?
Muistaakseni win 7 menee tuolle 4,7 gigaselle, mutta myöhemmin ollut ongelmia (win 10?) ja minulla on sitä tuplakokoa levyjä.
Koska kuitenkin olen amatööri, joka lujalla työllä saa jotain tehtyä, niin en takerru tämmöisiin. Hoidan sitten kun eteen tulee.
ap
Vierailija kirjoitti:
ykkös Pena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso filee?
Sitten:
b) varmista, että tikku on riittävän uusi. (Iki)vanhoihin tikkuihin ei tuo tiedosto mahdu, tiedostojärjestelmän takia. Tiedostojärjestelmä voisi olla exFAT, jos käytät linuxia, niin vaihtoehtoja on monia.
Minulla on 32 gigasia tikkuja ja semmoiselle se on menossa.
Minulla on Linux mint tässä missä on nuo iso-levykuvat. Win 7 ja Win 10 mutta tuon kympin saa kyllä netistäkin.
Tein alustavasti niin että siirsin hiirellä koemielessä vanhan iso-mintin tuolle tikulle ja sinne se sen kopio. Viimeinen prosentti odotutti miuutin verran. Sitten tsekkasin sen ohjelmalla (mikä 263 tai kjsdj256..., joku isolevyn tarkistaja) ja ilmeisesti ok kun ei mitään hälyttänyt.
En ymmärrä tuota tiedostojärjestelmää? Se on mikä on Linuxissa?
Menee taas niin vaikeaksi.
ap
Muistitikulle mahtuu yksi iso-tiedosto tai monta pikku-tiedostoa.
Vierailija kirjoitti:
ykkös Pena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso filee?
Sitten:
b) Miksi vanhaa tikkua ei muka voisi formatoida uudempaan tiedostojärjestelmään?
Ei voi. Windowsin kopioinninesto estää sen.
Tätä kun ei saa enää ladattua mistään (oem lisenssillä ainakaan), joten ajattelin siirtää sen toiseen koneeseen. Joku voi vielä tarvita sitä, vaikkakin aika epätodennäköistä.
ap