YTHS, opiskelijat, saatteko varattua mitään aikoja tuonne?
Suun terveydenhuoltoon kun haluaa ei kiireettömän ajan, pitäisi laittaa tuolta chatista viesti että saa hoitotiketin, ja se on auki ma-pe klo. 9-11. Mutta siellä on aina ruuhkaa, käskee yrittämään myöhemmin. Olen nyt monta päivää yrittänyt.
Ihan hanurista että maksun joutuu kaikki maksamaan ulosoton uhalla, mutta hoitoon ei pääse. Viime vuonna minulla oli tiketti, jolla olisin päässyt suuhygienistille, mutta koko vuoteen ei vapautunut aikaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YTHS on olemassa, koska sen pitää olla olemassa. Korkeintaan saat adiaasi kannanoton, jonka jo tiedät itsekin. Lääketieteellinen tai hoidollinen apu jää saamatta. Tuurilla saat lätistä lääkärin kanssa 10 min. ilman sen sanottavampaa konkreettista lopputuloksesta. Suojatyöpaikka tämäkin, varsin helppo sellainen niin monelle lääkärille ja hoitajalle. Voin kuvitella, että samalla myös ammatillinen suicidi.
Mikä on suicidi? T. Ulkosuomalainen
Teillä on sentään jokin terveydenhuolto. Maksan opiskelijana ihan normaalin käyntihinnan kun käytän terveyspalveluita. Toki olisi teillä pitänyt ottaa huomioon tuo ammattikorkean mukaan ottamisen tuohon järjestelmään. Olisi kiva tietää, kuka tälläistä ajoi ja miksi?
Minä maksan YTHS -maksun, noin 70€ vuodessa plus normaalit terveyskeskuksen käyntimaksut, kun siellä on kuitenkin pakko asioida. Eli lähes satanen yhdestä käynnistä meni lääkärillä, kun YTHS-maksua joutuu maksamaan tyhjästä.
Kouvolassa ainakin toimii ihan hyvin ja aikoja saa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yths on surkea! Opiskelijat joutuvat maksamamaan ainakin yliopistossa pakollisen yths maksun ja aikoja ei saa!
Tää systeemi on muutenkin susi, jos kuuluu työterveydenhuollon piiriin. Maksun joudut maksamaan, vaikka tarvetta palveluille ei ole.
Meillä ei ainakaan hammashoidot kuulu työterveyshuoltoon, joten käytän niitä tuolta YTHS:n puolelta. Muuten se on tosiaan ihan turha.
Mikä on suicidi? T. Ulkosuomalainen
Teillä on sentään jokin terveydenhuolto. Maksan opiskelijana ihan normaalin käyntihinnan kun käytän terveyspalveluita. Toki olisi teillä pitänyt ottaa huomioon tuo ammattikorkean mukaan ottamisen tuohon järjestelmään. Olisi kiva tietää, kuka tälläistä ajoi ja miksi?