Eikö heinäkuisille ole vielä omaa pinoa?
Kai nyt jollain on la heinäkuussa? No, itse en viitsi virallista aloittaa koska olen testannut haamun mutta kun se meni vähän pitemmäksi kun 10 minuuti päähän. Ehkä siinä n. 15 minuuttia meni. Mutta jos ei joku muu aloita niin aloitan sitten maanantaina mikäli plussaa testaisin :)
Haamuilija pp10 eli IVF tehty
Kommentit (70)
Hei vaan,
täällä ollaan siis kohtalotovereina teille palelijoille ja la:kin näytti tuon vauvalaskurin mukaan samaa eli 10.7. Tehdäänkö synnärille treffit? ; )
Epätodelliseltahan tämä vielä tuntuu, mutta alavatsan jomotus ja tihentyneet syöntivälit/etova olo muistuttavat aluillaan olevasta pikkukakkosesta.
Esikoinen syntyi 03/05, joten noin 2,4 vuotta on ikäeroa tiedossa tulevilla sisaruksilla.
Olettekos jo soittaneet ensimmäisen neuvola-ajan?
Ei kun villasukkia pukemaan, hrrrr.
Terkut, Kubla sekä huimat 4+4
Ja onnittelut uudesta tulokkaasta =) Allekirjoitan tuon palelun!! Varsinkin iltaisin kaperryn vallan sohvalle peiton alle, laitoin sita tosin vahan vasymyksen piikkiin. Mulla ainakin on aina niin, siis ilman raskauttakin, etta kun vasyn illalla, tulee tosi kylma. Ja nythan tassa alkuraskaudessa on normaalia vasyneempi. Ma oon tuon huomannut ihan parin viime paivan aikana, et jo ysilta meinaa nukahtaa.
Alkaa vahvasti tuo pahoinvointi nostaan jo paataan, ihan hirvittaa. Aiemmissa raskauksissa on ollut aika pahaakin pahoinvointia. Kuopuksesta oli ihan kamalaa, oksensin ihan joka paiva, monta (jopa yli kymmenen) kertaa, johkin viikolle 14. Kotoa ei voinut lahtea ja kaupassa jos oli pakko kayda meinas tulla oksennus sinne lattialle. Kaikki hajut ja ruoan nakeminen ja ajatteleminen teki tooosi pahaa =/ Ei ihan viel okseta, mut ei kylla tee mieli syodakkaan. Ruokien ajatteleminen jotenkin etoo, mut ei viel okseta. Jaakaappi haisee tosi pahalle! Siis ihan kun siel ois jotain pahentunutta, vahan sellanen kellarin haju.. Kuulostaako kellaan tutulta?
Kavin hakemassa niita special 2+ vitamiineja apteekista ja siel oli jotain kait uusia pahoinvointilaakkeita. Siis just raskauspahoinvointiin. Se oli jotain inkivaariuutetta tai jotain sellasta. Onko kellekkaan tuttu? Taidan kayda jo valmiix hakemassa.
Tuota etomista lukuun ottamatta ei oo paljoo oireita tai tuntemuksia. Kaikki mahan nippailut on loppuneet eika oo yhtaan semmosta oloo et ois raskaana.
Jos joku haluaa alkaa pitamaan kunnon listaa, niin siitta vaan! Ma kun en oo mikaan tietokone nero ja ois kiva jos saatas jotain kivoja vareja ja kuvioita sit siihen " viralliseen" listaan. Heti kun jostain silta tuntuu niin antaa menna vaan!! voidaan sit yhdessa miettia joku kiva nimi. Oisko nyt jo ehdotuksia?
N. rv5+5
olen uusi täällä vauva sivuilla niin mitä tuo pinoaminen tarkoittaa?
viluttaa täälläkin.ja tänä aamuna alkoi kunnon pahoinvointi.esikoisen kanssa kesti viikoille 14.nyt siis vasta 6+5.alkoi kyllä samaan aikaan edellisenkin kanssa.en muista kuka kyseli mutta synnytin kotkassa....
Tervehdys kaikille!
Tein eilen ja tänään aamulla testin advanced10 testillä ja molempiin tuli tosi haalea haamu, siis hyvässä valossa vaan näki sen läheltä... kuitenkin ihan pikkusen vaaleenpunasta mukana. Ajattelin su aamuna tehdä vielä yhden ja jos ei sittenkään vahvistu, niin apteeksista joku muu testi, eikös se apteekin oma ole hyvä testi? Onkos joku muu testaillu noilla advancedin liuskatesteillä? onko antanu selvän tuloksen? niin nyt siis menkat n.5 päivää myöhässä, ja mulla on tasan 1 kerran ollu elämäni aikana menkat myöhässä ja sillon oli kaikennäkösiä lääkekuureja menossa. Lämmöt on edelleen yli 37, paleltaa kokoajan ja väsyttää..
Mä olen 25v ja mies 28 ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Ollaan yritetty vauvaa sellaset 1,5v sillä periaattelleella että saa tulla jos on tullakseen. Viimeset puoli vuotta kyllä vaivannut ihan hirveä vauvan kaipuu. Tosi tervetullut olisi siis.. Ensimmäistä siis odotellaan (toivotaan..) LA olisi näillä näkymin 10.7.(tais olla monella muullaki sama päivä) Ei vaan oikein uskalla sanoa ääneen mitään vielä ja tunteet on ihan sekasin. Kyllä tulee suuri pettymys jos en sittenkään oo raskaana. Haluisin vaan varmuuden tähän hommaan, kun ei pysty ajattellakkaan mitään muuta! Oon lueskellut näitäkin sivuja joku 100x päivässä viikon ajan :) Oli pakko tulla nyt höpisemään tänne jo, vaikka 100% varma en olekkaan raskaudesta.
Minä kanssa tahdon mukaan heinäkuisten omaan pinoon, toi kesäheinät on niin epämääränen, että mistä alkaa ja mihin loppuu. onhan muillekki kuukausille ihan omat pinot. ja meitä tulee varmasti vielä paaaljon mukaan.
Meela huimat 4+3 (toivottavasti...)
Hieno juttu Meela et sakin oot loytanyt ties tanne meidan pinoon =) Kyllahan haaleakin plussa plussaksi lasketaan. Toivotaan etta se siitta sunnuntaihin vahvistuu, eikohan! Ainakin noi sun tunnelmat, vasymys ja palelu, vaikuttaa samalta kun muilla taalla =) Ma oon aina luottanut siihen apteekin omaan, ei oo koskaan vaarin nayttanyt.
Voi etta, kun kaikkia nyt paleltaa =/ Taytyy laittaa naa tunnelmat muistiin korvan taakse.. voidaan sit kaikki yhdessa naureskella talle, sillon heinakuun alkupaivina kun vyorytaan mahoinemme eteenpain helteessa ja hiki virtaa =))
Aamu, tuo pinoutuminen tarkoittaa siis ihan tata saman alotuksen alle kirjoittelua mita tassa nytkin kai jo tehdaan. Sit varsinkin kun saadaan meille kunnon oma Heinakuun odottajien pino.
Ohhoh, mitenkas siella menee? Ymmarran kylla ettet viela halua ruveta tata pinoa hoitamaan, eika tassa mitaan kiiretta ole. Onhan meilla lahes 9kk aikaa =) Tai oikeestaan kai lahemmas 8. Voi etta kumpa se pikkuinen matkalainen siella pysyisi mukana. Ja kaikilla muilla kanssa.
Kiitos kysymästä neeri :) Minulle ei kuulu mitään uutta. Ensi viikolla selvinnee se, onko hcg nousussa ja jos on niin onko noussut normaalisti. Jos olis kemiallinen kyseessä niin käsitykseni mukaan pitäis alkaa kohta vuotamaan pois kun eihän siellä olis sitten enää mitään mikä nostattaisi hcg:ta. Vuotoja ei ole näkynyt ja raskausoireita on mutta ensi viikolla selviää enemmän. Piina saattaa myös jatkua ja jatkua jos hcg arvo on noussut mutta ei normaalisti. Silloin sitä seurataan taas ehkä viikon päästä jne.
Rv 4+2 ja la olisi myös 10.7.
Onpas hauskaa kun on niin monta joilla kanssa 10.7. laskettu. Tosin esikoisesta mulla muuttu päivä neuvolassa ja ultrassa. Jatketaan hytinää!
Ilmoittaudun myös mukaan tähän heinäkuun joukkoon. Toivottavasti viesti menee näin ensikertalaiselta perille tänne ryhmään. Laskettu aika olisi näillä näkymin tuo 07.07.07. Ensimmäinen lapsi olisi tämä, jos nyt kaikki menee hyvin, mutta vielä vähän pelottaa innostua asiasta liikaa. (Mieskin toppuuttelee hieman, kun tietää minun innostuvat liian helposti ja sitten pettyvän.) Sen verran nuori olen, etteivät kaveritkaan ole ehtineet hankkia perheenlisäystä, joten ehkäpä täällä palstalla saan vertaistukea :-).
Miten varmoja nuo testit ovat? Mulla ilmestyi iso selkeä plussa toissapäivänä jo ennen kuin ehdin testin pöydälle asettamaan ja plussa on siinä edelleen. Kuukautisia ei kyllä ole tullut, vaikka ovat viikon myöhässä.
Täällä kanssa pari päivää sitten plussannut ilmoittautuu remmiin mukaan. Eli LA olis 7.7.07. Vielä kovin alussa siis ollaan, mutta parasta vaan toivotaan.. Meille olisi siis toinen lapsi tulossa. Esikoinen täyttää kolmen viikon päästä 3 v. Noista oireista sen verran, että kuvotusta on jonkin verran ilmaantunut ja se iskee yleensä illalla. Mahassa vielä silloin tällöin jotain juilimista on havaittavissa ja rintojakin aristaa.. Esikoisesta ei ollut yhtään pahoinvointia joten mielenkiinnolla odottelen miten nyt mahtaa käydä..
Rv 5+0
jo heti alkumetreillä :( ei saavu meille luvattu pienokainen..jotenkin sekava olo nyt koska vuoto alkoi tänään aj samalla jäivät raskausoireet pois..tämä oli kuitenkin odotettavissa oleva juttu, toivon mukaan kuitenkin joku pv saadaan se pieni nyytti tuhisteltavaksi..
onnea kaikille teille ja paljon tarraliimaa
Pahoittelut koko perheelle. Voi etta, tuota kun ei tohtisi kenellekkaan sattuvan. Varmasti satuttaa valtavasti vaikka alussa vasta mentiinkin.. Sita niin kuitenkin heti rakastuu =( Hirmuisesti jaksamista surun kanssa ja toivottavasti pian nahdaan sut palstalla uudelleen!! =((
Testasin sitten aamulla toiveekkaana että jos viiva vahvistuisi ja tyylipuhdas negahan sieltä tuli. Melkein heti sen jälkeen alkoi vuoto. että se sitten siitä. Ärsyttää vaan, kun annoin itselleni jo luvan iloita tulevasta vauvasta, olisi pitänyt malttaa odottaa. Tänään on monet itkut itketty ja nyt jo helpottaa. Ei voi muuta kun uudestaan yrittää, jos vaikka 2007 kuitenkin vauvan saisi... Perästä sitten tullaan :) Onnellista odotusaikaa kaikille!
Tamatu ja Meela, ihan tulee nyyhky teijän puolesta! Voimia, ja toivotaan että pian teillekin vauva suodaan! Itellä alkaa väsy painaa iltasin, muistaa jo miks esikoisenkin alkuraskaudesta tuli niin vähän kirjoteltua...zzz.
Hei,
myös minua edelleen hirvittää tuo oman testini haaleus. Viikko sitten testasin, ja silloin näytti nippanappa vaaleanpunaista, kun oikein hyvässä valossa jaksoin tihrustaa. Tänään sitten testasin uudelleen, ja kyllähän se vahvistunut oli, mutta edelleenkin kovin haalea. Pelottaa kokoajan, että raskaushormonia ei kehity tarpeeksi ja tämä ilo loppuu lyhyeen. Huomenna taidan soittaa neuvolaan ja vähän kysellä tästä aiheesta. Esikoisen kanssa ei haaleista viivoista tai miedoista oireista ollut tietoakaan...
mammali
Varovaisena liityn mukaan heinäkuisiin. Rv:lla 5+jotain mennään nyt, la olisi perjantai 13.7. Takana mulla on km 9/06 ja elämämme valona ja ilona poika 10/04. M@ammalilla taisi olla samanikäinen pikkuinen. Keskenmeno oli elämäni rankin kokemus, siksi iso jaksamishali kaikille sen kokeneille ja pinosta poistuneille. Toivon vauvoillemme kaikkea hyvää ja jaksamista äideille :)
karamelli
Varovaisesti iloiten liityn heinäkuisiin.
Rv on tosiaankin tuo 5+ jotain la olisi 11.7 tai 12.7. Joko sitä kohta pitää soitella neuvolaan, kun en muissa tarkasti!?
Voi ei, taalla oli lisaa huonoja uutisia =( Hirmusesti jaksamista sullekkin Meela ja toivotaan etta pian loydat takaisin odottajiin!!
Ja tervetuloa uusille! Toivotaan ettei meista enaan kukaan tipu porukasta, on tuo keskenmeno niin kurjaakin kurjempi juttu!
Taalla on nyt sit alkanut se KAMALA pahoinvointi!! YOK!! Toissapaivana oksensin ekan kerran. Siitta lahtien onkin ollu ihan jatkuvaa. Tanaankin on taytynyt ponttoa kayda tuijottamassa kahdesti, eika kylla siihen jaa. Mulla ei oo kyse mistaan aamupahoinvoinnista, taa on kylla 24/7. Ihan kauheeta. En varmaan ihan kauheen aktiivisesti jaksa kirjotella lahiviikkoina, on olo kylla niin hirvea! Heikottaakin kun ei mikaan pysy sisalla, eika tee mitaan mieli syoda tai juoda!
Voi ei, ulkona sataa ihan kauhiasti lunta ja mun taytyy lahtee tyonteleen mein tuplia tuonne lumihankeen ja hakee mein esikoinen kerhosta. Onnex matkalla on semmosia pienia metsapatkia, ni voin kayda siel salaa oksentamassa =)
Tulipas taas pelkkaa valitusta =( Vaik ei kyl sais.. toisilla kun taalla on kaynyt niin huonostikkin. Mieluummin karsin naa pahoinvoinnit vaikka tuplana, onhan taa lopux sen arvosta!
N. rv6+1
Kara-melli,
meillä tosiaan samanikäiset 10 / 06 syntyneet poitsut :-)
Edelleenkään en tosiaan varma ole, kauanko täällä listalla saan mukana olla, neuvolaan soitan joka tapauksessa tänään vähän lisää kyselläkseni, sillä epävarmuus kaihertaa jatkuvasti mieltä. Lääkärin tilasin myös, sain ensi viikolle.
mammali (toivottavasti rv 6+0)
jushka kyllä löytyy kohtalotovereita järjettömän palelun suhteen, viime raskauden loppupuolella oli jalat ja sormet tulikuumat kokoajan ja nyt ne on jäiset ku kuolleella, tuumi mieski eilen että ei oo vielä alkana lämmittämään toi masukki :). se taitaa olla normaalia että alkuvaiheessa miettii kaikenlaista keskenmenoon ja tuulimunaan liittyen(itsellä aika kinkkinen tilanne, epämuodostuneen kohdun takia) mutta kun nämä asiat eivät ole meidän päätettävissä että meneenkö kesken vai jatkuuko raskaus niin täytyy mennä vain päivä kerrallaan ja ajatella positiivisesti, jso jotain ikävää sattuu niin murehditaan sitten, jooko jushka!!uskotaan että meillä on kesävauvat molemilla ensi kesänä.meillä eka ultra on rv6 eli ei ens mutta seuraavalla viikolla.
tervetuloa mukaan annam, meillä onkin sitten tismalleen samanlainen tilanne :)) meidän la on 10.7 ja nyt menossa rv 4+3, esikoinen täyttää 30.11 vuoden ja me kyllä ollaan reippaasti yli 30kymppisiä molemmat(tai mies vähän vähemmän, mut mulla on lyhyempi matka 40 ku 30). peukutuksia teillekkin ja onnea odotukseen meille kaikille.