Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rakennuksessa on ollut vuosia sitten laaja vesivahinko, niin miten suurella todennäköisyydellä on sisäilmaongelmia?

Vierailija
07.09.2022 |

Toimistotalo kyseessä. Vedet valuneet täysin läpi ylhäältä pohjakerrokseen asti. Toki on kuivateltu ja rempattu ja ainakin jotain kosteusmittauksia tehty.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta ikinä vesivahinko rakennusta. Ne ongelmat eivät häviä korjauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on työpaikasta, en ole taloa ostamassa. Minulle on selvinnyt, että toimistotalossamme on ollut vuosia sitten erittäin laaja vesivahinko. Minulla on outoja oireita, mutta kukaan muu ei vaikuta oireilevan. Ap

Vierailija
4/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kellään?

Vierailija
5/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä rakenteet aikanaan kuivavat. Tosin hankalat paikat on varmaan jo avattu , jotta ilma pääsee kiertämään ja kuivuminen pääsee vauhtiin.

Jos rakenteissa on ollut vikaa ja vettä on jäänyt jatkuvasti, esim kylppärin rakenteisiin, jonkun löyhän laatan kautta tai eristeet eivät ole kunnolliset, niin sitten on parempi purkaa ne eristeiden alueet ja korjata rakenteisiin vuotavat kohdat.

Vierailija
6/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattinen oireilu on kyseessä eli korvien välissä kaikki.

Vierailija
7/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuoltoon valittamaan oireista.

Vierailija
8/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on työpaikasta, en ole taloa ostamassa. Minulle on selvinnyt, että toimistotalossamme on ollut vuosia sitten erittäin laaja vesivahinko. Minulla on outoja oireita, mutta kukaan muu ei vaikuta oireilevan. Ap

Ehkä kotona on ollut vesivahinko tietämättäsi. Tarkista seinät ja katot täplistä. Kysy naapureilta, varsinkin yläkerran naapuriltä.

Tai tilaa joku tutkimaan ilmanlaatua. Voi olla myös huono sisäilma muista syistä.

Vierailija
9/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti läpimätä koko rakennus. Tuskin ovat vaihtaneet pilaantuneita materiaaleja, ja ne pilaantuu jos vesivahinko on jatkunut pitkään, ei siinä enää mikään kuivatus auta kun materiaaleissa kasvaa homerihmastoja.

Vierailija
10/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmuudella, jossitä kosteusvauriota ei ole kuivattu kuivaksi 24 h luluessa, tai jos se on jatkunut pidempään kuin tuo, ei ole purettu vaurioituneita osia ja rakennettu uudestaan terveistä materiaaleista.

Vierailija
11/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kuivaus on suoritettu asiallisesti, niin vesivaurion vuoksi ei välttämättä ole tullut mitään sisäolmaongelmaa. suurimmat syylliset sisäilmaongelmiin ovat likaiset viemärit, väliin jätetyt siivoukset, tekstiilipöly ja vaikkapa eri rakennusmateriaaleista haihtuvat aineet. tupakan palamistuotteista puhumattakaan.

Vierailija
12/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmasti. Olen tehnyt vesivahingo remontteja. Rakenteissa vesi muhii vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme