Juuri nyt Tori-sivulla?
6 päivää sitten tuli myyntiin tavara jonka haluaisin ostaa, ilman lisäkyselyitä ja ihan pyydettyyn hintaan.
Laitoin viestin myyjälle (puh.numerohan tai muita ilmoituksissa ei ole) ja näen että viesti on toimitettu mutta sitä ei ole luettu.
Joko myyjä ei ole siis avannut viestiäni tai sitten ei ole kirjautunut koko sivulle, eikä siihen sähköpostiin, johon ilmoitus viestistä tulee?
Näin on käynyt ennenkin, en ymmärrä miten myyjään saa yhteyden tai miten tavaran saa ostettua?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
No ei mitenkään jos se ei sitä tori-viestiä katso.
Eikö tämä ole typerää, kummatkin osapuolet häviävät?
Osa laittaa ilmeisesti sivulle jonkun kakkos-kolmos sähköpostin, jossa ei käy kovin usein ja näin ollen ilmoitus "viestin saapumisesta" jää näkemättä.
Luulisi, että jos myyjä haluaa saada jotain myydyksi, niin hän käy ilmoituksen jättäneenä melko useinkin tarkistelemassa, että onko halukasta ostajaa.
Eikö ostajatkin kyllästy odottamaan vastausta ja siirry nopeammin vastaavan myyjän luokse jos tällaista ilmenee?
olen ostanut käytettynä vain autoja, en kyllä ikinä ostaisi tai menisi edes katsomaan jos en ensin kävisi myyjän kanssa puhelinkeskustelua autoon liittyen, en ymmärrä tätä sivustoa lainkaan, saako sinnne edes laitettua puh.numeroa jos haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Osa laittaa ilmeisesti sivulle jonkun kakkos-kolmos sähköpostin, jossa ei käy kovin usein ja näin ollen ilmoitus "viestin saapumisesta" jää näkemättä.
Luulisi, että jos myyjä haluaa saada jotain myydyksi, niin hän käy ilmoituksen jättäneenä melko useinkin tarkistelemassa, että onko halukasta ostajaa.
Eikö ostajatkin kyllästy odottamaan vastausta ja siirry nopeammin vastaavan myyjän luokse jos tällaista ilmenee?
Ei sillä edes ole niin merkitystä onko kakkos- vai mikä sähköposti, jos käy vaikka edes silloin tällöin puhelimellaan katsomassa suoraan Tori.fi tai sovelluksen kautta (vielä parempi, kun saa push-ilmoitukset). Mullakin on kakkossähköposti Torissa, mutta ei niitä viestejä tarvitse sitä kautta katsoa kun on helpompiakin tapoja. 🤔
Anonyymi kaupankäynti on aina parempi jos kaupassa on enemmän tai vähemmän jotain vilpillistä, tori-sivu kuulemma vähän sellaisten pikkurikollisten paratiisi, no huhuja vain mutta varmaan jotain totuuden perääkin mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä edes ole niin merkitystä onko kakkos- vai mikä sähköposti, jos käy vaikka edes silloin tällöin puhelimellaan katsomassa suoraan Tori.fi tai sovelluksen kautta (vielä parempi, kun saa push-ilmoitukset). Mullakin on kakkossähköposti Torissa, mutta ei niitä viestejä tarvitse sitä kautta katsoa kun on helpompiakin tapoja. 🤔
Minulla ei ole mitään tori-sovellusta, enkä käy sivustolla puhelimella lainkaan.
Jos asia olisi näin kun sanot, niin miten selität, että myyjä ei ole vastannut mitään vaikka toinen haluaisi ostaa heti ja ihan pyydetyllä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
olen ostanut käytettynä vain autoja, en kyllä ikinä ostaisi tai menisi edes katsomaan jos en ensin kävisi myyjän kanssa puhelinkeskustelua autoon liittyen, en ymmärrä tätä sivustoa lainkaan, saako sinnne edes laitettua puh.numeroa jos haluaa?
Päinvastoin, keskustelut kannattaa käydä siinä Torin viestit -osiossa, koska siihen jää dokumentaatio siitä mitä on sovittu. Milläpä todistat poliisille puhelinkeskustelut jälkeenpäin? Viestiosion kautta ylläpito pääsee mahdollisten huijarien jäljille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tori-sovellusta, enkä käy sivustolla puhelimella lainkaan.
Jos asia olisi näin kun sanot, niin miten selität, että myyjä ei ole vastannut mitään vaikka toinen haluaisi ostaa heti ja ihan pyydetyllä hinnalla.
No ei se torimyyjä välttämättä ole samanlainen kuin tuo lainaamasi viestin kirjoittaja. Myyjä ei ehkä vaan ole käynyt katsomassa viestejä.
Ilmoittaja on voinut vaikka sairastua, jolloin on muutakin mietittävää.
Siellä on myyjiä joilla ei ole älykännyköitä käytössä ja voi olla ettei koneella köy kuin harvakseltaan eli ovat vaikea saada kiinni.
Tyhmää kylläkin laittaa ilmoitus ilman numeroa mikäli ei viestit ole heti luettavissa.
Ei voi kuin ihmetellä myyjää, joka ei vastaa kyselyihin. Mahdollisia syitä:
- tavara on jo myyty eikä myyjä ole poistanut ilmoitusta eikä vaivaudu vastaamaan kyselyihin
- myyjä on näitä tyyppejä, jotka laittavat tavaraa myyntiin ja sitten unohtavat koko asian (??) - "olen ollut tuolla maalla kolme viikkoa"
6 päivää on aivan liian pitkä aika, jotta sitä voisi mitenkään hyvässä tahdossa selittää sillä, että myyjä ei ole vain ehtinyt lukemaan sähköposteja.
Vierailija kirjoitti:
6 päivää on aivan liian pitkä aika, jotta sitä voisi mitenkään hyvässä tahdossa selittää sillä, että myyjä ei ole vain ehtinyt lukemaan sähköposteja.
No harvapa Toria kokopäiväisesti käyttää. Ehkä allekirjoittaneella on savolaisena näihin parempi toleranssi. Täällä voi hyvin odottaa 2 viikkoa ennen kuin soittelee mistään asiasta perään
Ne voi mennä sähköpostin roskapostikansioon.
No mun höpsö sukulainen laittoi innoissaan toriin yhden tavaran myyntiin. Tietokoneella teki ilmoituksen ja laittoi just jonkun vähemmän käytössä olevan sähköpostin. Ihmetteli sitten kun kukaan ei ottanut yhteyttä. Odotti siis että puhelin vain alkaa soimaan. Numero ei näkynyt ilmoituksessa eikä edes tajunnut toriviestien olemassaoloa. Ladattiin sitten puhelimeen torin sovellus niin sieltä löytyi yli 50 viestiä kyseisestä tavarasta.
Eli ehkä joku uusi käyttäjä jolle ei vielä tori niin tuttu.
Jos en muutamassa päivässä saisi vastausta viestiini, lähettäisin uuden, jossa toteaisin, että olisin ollut halukas ostamaan kauppaamasi tavaran, mutta koska et katso tarpeelliseksi vastata viestiini ja vaikka tavara olisi edelleen myynnissä, niin olkoot sitten. Pidä hyvänäsi, minä en sitä tavaraa enää kaipaa. Löytyy jostain muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, keskustelut kannattaa käydä siinä Torin viestit -osiossa, koska siihen jää dokumentaatio siitä mitä on sovittu. Milläpä todistat poliisille puhelinkeskustelut jälkeenpäin? Viestiosion kautta ylläpito pääsee mahdollisten huijarien jäljille.
Ei ollut puhe tällaisista huijauksista vaan kun siellä myydään esim paljon varastettua tavaraa tai sitten niin, että käydään varastamassa sen jälkeen se tavara jonka joku sanoi ostavansa jne
On paljon muitakin rikollisia tapoja toimia tuolla.
Minusta oma nimi ja puh.numero joka myös varmistettaisiin tekstarilla kuten sähköpostia luodessa, että sama henkilö ja oikea numero.
Nyt se tapahtui taas, olen siis aloittaja, ilmoitukseen kirjattu MYYTY, minun viestissä lukee edelleen vain toimitettu, eli sitä ei ole nähty.
Miten voi olla, että jonkun muun viesti on nähty, vai onko joku puhelin sovellus viesti, joka menee puhelimeen näkyviin mutta minun koneella laittamat tori-viestit eivät ole tavoittaneet?
Niin ja tämä on nyt jo 3.kerta kun näin käy.
Toriin ei enää saa laittaa puhelinnumeroa häirinnän yms takia. Hyvä niin! Harmi ettei jotkut vastaile viesteihin.
No ei mitenkään jos se ei sitä tori-viestiä katso.