Sydämen muljahtelut koronan/flunssan jälkeen
Sairastin äskettäin jonkun flunssapöpön. Epäilen, että oli korona, vaikka kotitesti näytti negatiivista. Oireet olivat kertakaikkiaan niin omituisia ja tauti tuntui jääneen päälle aaltoilemaan. Varsinaisesti kipeä siten, että oli kurkkukipu ja kuume, olin vain pari päivää. Ne kaikki muut oireet, kuten väsymys, sydämen muljahtelut, kuiva yskä, jne. jäivätkin päälle.
Luulin jo päässeeni tästä ja parantuneeni täysin, kunnes muljahtelut alkoivat taas eilen ja tänään. Mietin vaan, että pitäisikö tässä mennä jonnekin sydäntutkimuksiin, vai mitä ihmettä? Muljahtelut alkoivat tämän flunssan yhteydessä ja niitä on nyt jatkunut jotain 1,5kk. Muuten en enää ole kipeä enkä enää yhtään niin väsynyt kuin olin aikaisemmin. Kuinka huolissaan tämmöisestä pitää olla?
Kommentit (13)
Mulla on aina kuumeessa. Kerro lääkärille, niin voit saada jotain lääkettä estämään näitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina kuumeessa. Kerro lääkärille, niin voit saada jotain lääkettä estämään näitä.
Ok, kiitos tästä. Varmaan jotain beetasalpaajia? Itseäni ei muljahtelu sinällään häiritse, mutta kuumottaa, ettei ole sydämeen tullut mitään vikaa, tai vaurioita.
En halua pelotella, mutta tuttavani sai lieväoireisen koronan jälkeen sydänpysähdyksen. Onneksi saatiin heti elvytettyä ja toipui. Suosittelen kuitenkin lääkärillä käyntiä.
Tulee kuumeessa näitä muljahteluja, samoin huonosti nukutun yön jälkeen. Tilannetta pahentaa kahvinjuonti. Ovat erityisen inhottavia, jos syke on samalla kovin nopea, koska voi alkaa pyöryttämään. On varuiksi beettasalpaajat.
Vierailija kirjoitti:
En halua pelotella, mutta tuttavani sai lieväoireisen koronan jälkeen sydänpysähdyksen. Onneksi saatiin heti elvytettyä ja toipui. Suosittelen kuitenkin lääkärillä käyntiä.
Onpa kurjaa. Olen lukenut koronan ja koronarokotteen aiheuttamista sydänongelmista. Sen takia tässä nyt onkin pieni huoli ja ihmettelen, miksi muljahtelu ei ole loppunut jo kokonaan, tai siis se alkoi nyt uudelleen. Ap
Oli koronan jälkeen monta kk tuota muljahtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta se meni kumminkin lopulta ohi eikä tullut mitään sydänvikaa?
Sairastin samalla tavalla, varsin lieväoireinen ja alle viikon kestänyt lievä flunssa, mutta sain myös sydänoireita kolmen viikon päästä. Ei tosin ollut muljahtelua, vaan pientä rintakipua ja raajojen tunnottomuutta varsinkin rasituksessa. Yritin päästä lääkäriin, mutta en päässyt - hoitaja sanoi, että ihan tavallista, pysy kotona. No, meni alle viikossa ohi, mutta hurjalta tuntui.
Kannattaa käydä lääkärissä. Ei sillä, että olisi välttämättä mitään vakavaa, mutta ainakin saisit varmuuden asiasta ja mielenrauhan.
Itse en ole sairastanut koronaa, mutta mulla on ollut sydämen muljahteluja jo reilut 20 vuotta (alkoivat kun olin 15-vuotias). Välillä niitä on vähemmän, tuskin huomaakaan, ja välillä enemmän. Varsinkin stressi ja valvominen lisäävät muljahteluja. Olen käynyt pari kertaa sydänfilmissä ja molemmilla kerroilla todettu vaarattomiksi kammioperäisiksi lisälyönneiksi. Inhottavia ne kyllä osaavat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos tästä. Varmaan jotain beetasalpaajia? Itseäni ei muljahtelu sinällään häiritse, mutta kuumottaa, ettei ole sydämeen tullut mitään vikaa, tai vaurioita.
Ystäväni otettiin vastaavassa tilanteessa suoraan sydänfilmiin. Todettiin että ei vaaraa ja sai juurikin beetasalpaajia.
Miten et ole jo ottanut yhteyttä terveydenhuoltoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mutta se meni kumminkin lopulta ohi eikä tullut mitään sydänvikaa?
Vaikka hänellä olisi mennyt, se ei tarkoita, että kaikilla muilla menisi.
OTA YHTEYTTÄ LÄÄKÄRIIN.
-sydänsairaudelle läheisen menettänyt
Kellään muulla ollut tämmöistä?