Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kääntää aina puheen itseensä ja hänelle on aina sattunut pahempaa

Vierailija
06.09.2022 |

Onko teillä kokemusta tällaisesta?

Jos avaudun tälle kaverille vaikka nyt uniongelmistani, niin vaivoin kuuntelee, alkaa kertoa kuinka hänellä on myös ja aina tietysti paljon pahempaa kuin minulla. Mua ihmetyttää tämmöiset ihmiset. Miksei voi rauhassa kuunnella toista, kysellä, sitten kertoa omista kokemuksistaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna innoittaa kaikkia.

Vierailija
2/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Myös sellaisesta jonka jollain kummin kaimalla oli ollut paljon pahemmin. Pidän tuollaista toimintaa vähättelynä, vaikka sillä ehkä on tarkoitus lohduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa kuunnella. Välttelisin.

Vierailija
4/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia!

Vierailija
5/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei tee noin, toteaa vain "Kaikillahan tuollaista on" ja keskustelu päättyy.

Vierailija
6/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös niitä, jotka valittavat ihan pikkuasioista maailmanloppuna ja, jos sitten kertoo vastapainoksi omasta vaikeammasta samaan asiaan liittyvästä kokemuksesta, pikkuasiasta valittava herkkis usein loukkaantuu, kun kokee tulleensa "mitätöidyksi".

Vierailija
7/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta valitettavasti. Omat keskusteluhalut hiipuvat aika iloisesti nollaan kun jokaiseen kertomaani juttuun tulee kommenttia: "no äläs mitään, MULLAPA on sitä ja tätä/MULLE on käynyt vielä pahemmin" jne.

En tajua tätä. Jos joku, jolla on tapana kommentoida em. tavalla, voisi avata hieman miksi puhut toiselle näin?

Vierailija
8/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariset jostain flunssasta syöpäpotilaalle? Kuule joku tosiaan voi olla huonommassa voinnissa eikä jaksa kuunnella marinaasi.

Vierailija
9/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kuuntelen, mutta tottahan toki tuon ilmi, jos itselläni on samankaltaisia kokemuksia, jotta keskustelukumppani tajuaa, että minä tajuan.

Vierailija
10/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kokemusta. Koko perhe samanlainen. On tainnut muutama ehdottaa (periytyvää) narsismia. Nykyään yritän vältellä kun en enää uskokaan ihan kaikkea. 

Vierailija
11/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille. Älä täällä märise.

Kauheita ihmisiä palsta täynnä.

En kerro enää mitään kellekään...

Vierailija
12/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä kuuluvat samaan kategoriaan niiden kanssa, joiden on pakko kertoa "omista" seksikokemuksistaan. Kaikki aikanaan kuulut tarinat kerrotaan omina kokemuksina. Eli 90% aivan täyttä liibalaabaa, korvista pihalle vaan. Typerää huomion kerjäämistä ja parempi kun ei edes vaivaudu kuuntelemaan. Pirun raskaita kavereita. Tämä omien kokemuksien aina ylivetäminen menee loppuviimein siihen että on ammuttu 6-jalkainen jänis jne... 

Vierailija
13/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin kuuntelen, mutta tottahan toki tuon ilmi, jos itselläni on samankaltaisia kokemuksia, jotta keskustelukumppani tajuaa, että minä tajuan.

Se on toki eri juttu, jos aidosti ja tasavertaisesti kertoo myös omista kokemuksistaan. Tuntuu vaan, että monet yrittävät väenvängällä saada omat juttunsa kuulostamaan dramaattisemmilta tai hienommilta kuin toisella ja tällöin alkaa tuo ärsyttävä päteminen ja lyttääminen.

Vierailija
14/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä puhuu totta, miksi pahastua? Tuskin hän keksii pahempia tauteja. Jos sinä kerrot, että sinulla on ollut noro ja ystäväsi sanoo, että hänellä on käynnit syöpähoidoissa, eihän tuo ole mikään kilpailu, kenellä on pahempi sairaus.

Vierailija
15/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa osoittaa empatiaa ja saada sut kokemaan ettet ole yksin pulman kanssa.

Mutta hän ei tiedä sun kilpailustasi. Sano hänelle kerran, eikä enää koskaan tee tuota virhettä sun kohdalla.

Vierailija
16/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa osoittaa empatiaa ja saada sut kokemaan ettet ole yksin pulman kanssa.

Mutta hän ei tiedä sun kilpailustasi. Sano hänelle kerran, eikä enää koskaan tee tuota virhettä sun kohdalla.

Kyse ei ole aina pulmista, joita joku empatioissaan yrittää ratkoa. Vaan esim. siitä, että itse kertoo jonkin kivan jutun, joka itselle tapahtunut. Niin kummasti niille tietyille kavereille on tapahtunut just äsken just sama juttu mutta 100 x kivempana ja hienompana. 🙄

Vierailija
17/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole aina pulmista, joita joku empatioissaan yrittää ratkoa. Vaan esim. siitä, että itse kertoo jonkin kivan jutun, joka itselle tapahtunut. Niin kummasti niille tietyille kavereille on tapahtunut just äsken just sama juttu mutta 100 x kivempana ja hienompana. 🙄

Tuo on jo ihan eri tilanne kuin sairauksista kertominen. Mitä vakavampi sairaus sitä vähemmän jaksaa oikeasti kantaa toisen taakkaa ja ottaa vastaan toisten murheita. Sairauksissa ei ole mitään hienoa, koska ne ovat raskaita asioita.

Vierailija
18/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös niitä, jotka valittavat ihan pikkuasioista maailmanloppuna ja, jos sitten kertoo vastapainoksi omasta vaikeammasta samaan asiaan liittyvästä kokemuksesta, pikkuasiasta valittava herkkis usein loukkaantuu, kun kokee tulleensa "mitätöidyksi".

Sä varmaan kuulut näihin mitätöijiin, kun meni noin tunteisiin.

Vierailija
19/19 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset kannattaa heti poistaa kaveripiiristä, oikea ystävä on sellainen, joka on kiinnostunut juuri sinun asiastasi vaikka olisikin itsellä myös kokemusta asiasta. Oikeat ystävät jakavat kokemuksen keskenään, feikkiystävät hakevat huomiota silloin kun itselle sopii. Pyrkivät hyötymään ja sä toimit nyt ap ilmaisena terapeuttina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme